MotoNews.pl
  

Dlaczego za uboga mieszanka??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taką przypadłość w carinie.

Wczoraj podczas badania analizatorem spalin (PB) wyszło mi coś takiego.

Współczynnik lambda oscylował w okolicy 0,888- 0,884 co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę. Pytanie dlaczego. Brak jakichkolwiek błędów z elektroniki, zaworki ustawione, wszystko zgodnie z zasadami (filtry itd)
Auto z LPG i oczywiście mikserem - jest zwężka ale to by raczej powodowało na logikę jak coś wzbogacenie mieszanki.

Mam podejrzenie że to wina wtryskiwaczy, które pomimo rutynowej jazdy co jakiś czas na PB się poprzypychały.
Ktoś już coś przerabiał w tym temacie??


[ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2005-12-01 09:24:34 ]
  
 
Cytat:
Współczynnik lambda oscylował w okolicy 0,888- 0,884 co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę.



To wskazuje na zbyt bogatą mieszanke,masz za dużo gazu podawanego.Bardzo nieprecyzyjne jest to sterowanie tą II-gą generacją.Gdyby było ponad 1.03 to mieszanka jest uboga.


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2005-12-01 14:21:24 ]
  
 
Cytat:
2005-12-01 14:18:38, faworyt pisze:
To wskazuje na zbyt bogatą mieszanke,masz za dużo gazu podawanego.Bardzo nieprecyzyjne jest to sterowanie tą II-gą generacją.Gdyby było ponad 1.03 to mieszanka jest uboga. [ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2005-12-01 14:21:24 ]



Faworyt coś ci się pomylił
Jeśli jest powyżej 1.03 to jest bogata.

Ale tak czy inaczej robiłem badanie na BENZYNIE a nie na LPG. Więc sprawa tyczy się układu benzynowego.
  
 
Faworyt ma rację, im mniejsza wartość to mieszanka bogata, im wyższa to uboga.
  
 
Wtryski mają za długi czas wtrysku na wolych obrotach.Może masz gdzieś dolot zatkany? Może bardzo brudny filtr powietrza?A jak ściągniesz mikser z gazu to też masz tak samo bogatą mieszanke benzyny?Sprawdź ,czy gdzieś niemasz przytkany dolot powietrza.Narazie nic więcej nieprzychodzi mi do głowy
  
 
Panowie faworyt, looqasch mylicie się jeżeli chodzi o wartość lambda z analizatora.

Jeśli jest wartość poniżej 1 to mieszanka jest uboga.
Jeżeli jest powyżej 1 to mieszanka jest bogata.

W związku z powyższym albo wtryski przy lambdzie 0,888 dają za mało paliwa albo jest nadmiar powietrza (co jest mało prawdopodobne chyba że ciągnie lewusa jakiegoś)
  
 
Nie chcę się tu sprzeczać ale znalazłem na szybciocha coś takiego :

>>>> 1111111 <<<

>>>> 2222 <<<<
  
 
To czemu serwis ASO toyoty, ASO opla, diagnosta na stacji twierdzą inaczej??? Ktoś się myli tylko kto??


[ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2005-12-02 12:32:22 ]
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:19:18, Kryspin pisze:
To czemu serwis ASO toyoty, ASO opla, diagnosta na stacji twierdzą inaczej??? Ktoś się myli tylko kto?? [ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2005-12-02 12:32:22 ]



Lambda=1 => A/F=14,7 (1kg benzyny i 14,7kg powietrza)
Lambda<1 => A/F<14,7 (bogata)
Lambda>1 => A/F>14,7 (uboga)

Mieszanka jest palna w zakresie A/F ~10 - 18 (lambda 0,7 - 1,25)
Silnik jest najmocniejszy przy A/F=~13 (lambda=0,
Silnik jest najoszczedniejszy przy A/F=~16 (lambda=1,1)*

*mozna zubozyc mieszanke jeszcze bardziej, ale spalac sie bedzie tylko dzieki temu, ze odpowiednia technika wtrysku powoduje jej lokalne wzbogacenie w poblizu swiecy zaplonowej.
  
 
Więc z tego wynika że ja się myle no ale cóż oparłem się na opini zasłyszanej a nie przeczytanej a to jak widać błąd.
W związku z powyższym przyznaje się bez bicia

jeśli silnik jest najmocniejszy przy lambdzie 0,8 - to znaczy że mam silniczek w nastawach najmocniejszych (w układzie ze zwężką)

Nawiązując do w/w zależności zgadzam się z faworytem w 100%. Mikser powoduje zdławienie dolotu i przez to mieszanka staje się bogata. I teraz myślac w kierunku odwrotnym do tematu to jest to dla mnie logiczne i oczywiste.

Dzięki za wyjaśnienie sprawy Panowie.


[ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2005-12-02 15:09:33 ]
  
 
Kryspin-tobie tez zrobic nowy,wiekszy mixer?Faworyt juz odkryl moc dlawienia zwyklego,dedykowanego palnika gazu.
  
 
nawet nie wiedział, żę barto ostatecznie jednak zagazował
za długo mnie nie było
  
 
Cytat:
Faworyt juz odkryl moc dlawienia zwyklego,dedykowanego palnika gazu.



Dławi mocno.Jakoś auto jedzie ,ale szarpie na benzynie,ma właśnie nadmiar paliwa , często brak ssania ,to moje problemy,które jak przedstawiam gazownikom,to się poprostu naśmiewają,no cóż ,tak już w życiu jest.Chwilowo mikser wyjąłem i wszytkie problemy zniknęły.Zrobiłem to nie po to,zeby gaz wywalać,tylko by sprawdzić co jest grane ,bo już była diagnoza ASO,że to winny jest automat ssania za 1100zł,więc wolałem,to sprawdzięc w tańszy problem.Niechce się rozpisywać,bo niechce się denerwować.Carinus już wie,ze doznałem "skrzywinia gazowego",to podobno częsty objaw.
  
 
Cytat:
2005-12-03 12:31:24, CarinaGTI pisze:
za długo mnie nie było



No własnie!Gdzie Ty byłeś jak Cie nie było?Prawdziwe rewolucje przechodza przez niektore samochody.Ale z gazem tak jest ze cos trzeba poswiecic dla ekonomii jazdy samochodem.Ja poswiecam troche czasu na grzebanie w gazie lecz przyznam sie ze od pewnego czasu udalo mi sie nie ruszac mixera i jestem zadowolony z osiagow (mixer w końcu dojrzał).Oznacza to ze czas zabrac sie za grzebanie w oprogramowaniu kompa gazowego.
  
 
Cytat:
2005-12-03 11:12:07, carinus pisze:
Kryspin-tobie tez zrobic nowy,wiekszy mixer?Faworyt juz odkryl moc dlawienia zwyklego,dedykowanego palnika gazu.




Przecież już dawno ci marudziłem żebyś mi zrobił mikserek fi 40 mm
  
 
Cytat:
2005-12-05 07:59:25, Kryspin pisze:
Przecież już dawno ci marudziłem żebyś mi zrobił mikserek fi 40 mm



Cos kiepsko marudziles bo nie pamietam.Musisz podac wymiary obudowy albo samego oryginalnego palnika w mixerze.Potem juz bedziesz sie meczyc z regulacją gazu.
  
 
Koledzy,robiąc nowy palnik do miksera gazu nie zapominajcie o tym że nie może być on większy od właściwej średnicyprzepustnicy.Za duża srednica palnika spowoduje spadek podciśnienia ssania gazu z reduktora a co za tym idzie to zubożenie mieszanki i spadek mocy.Orginalnie dedykowany palnik ma średnicę 36 mm
  
 
Cytat:
Orginalnie dedykowany palnik ma średnicę 36 mm



Skąd masz te dane?
Ja znalazłem,ze dedykowany ma mieć 33mm średnicy.Znalazłem to w katalogu mikserów BRC.Oczywiście niesprzeczam się,ze na 36 będzie lepiej jechało,tylko skąd można się upewnić,ze te 36mm jest ok?

Cytat:
nie zapominajcie o tym że nie może być on większy od właściwej średnicyprzepustnicy



Czyli chodzi o 60mm?Raczej większego niema sensu,bo i po co.
  
 
Cytat:
2005-12-07 21:40:37, carinus pisze:
Cos kiepsko marudziles bo nie pamietam.Musisz podac wymiary obudowy albo samego oryginalnego palnika w mixerze.Potem juz bedziesz sie meczyc z regulacją gazu.



pomierzę i się odezwę na PW
  
 
To czy 33 czy 36 mm to zależy od producenta mikserów. Jeden opracuje swój rodzaj i napize że 33 jest ok, drugi w swoim napisze że 36 mm

Ostatnio zakładałem do Punto i tam są chyba 4 wielkości, ale zaglądam do innego katalogu a tam jeszcze inne