MotoNews.pl
  

Siłowniki klapy bagażnika - caro.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Przepraszam, że się powtarzam z pytaniem bo wydaje mi się, że gdzieś już ten temat się przewijał na forum, ale nie moge go znaleźć, szukałem wczoraj dość długo i nie znalazłem, dlatego pytam.
Jeśli ktoś może podać namiar na watek o tym temacie to proszę o dołączenie tam mojego postu.
Mam problem z opdającą klapą tylną w caro. Wiadomo, jest już zimno, siłowniki straciły swoją sprawność już dawno temu i klapa opada na głowę. Latem jeszcze jest ok. Czy ktoś wie od jakiego auta można by zaadoptować siłowniki o większej nośnośći? Obecnie te co posiadam są fabryczne. Podobno mocniejsze są od caro+...
Proszę o sugestie.
  
 
Witaj Bambek!!

Słuchaj napisałes że siłowniki straciły swoją sprawność już dawno temu, więc oczywiste jest ze nie działają prawidłowo. Dlaczego nie wymienisz poprostu na nowe tylko szukasz mocniejszych od innego auta? Nie sądze aby sprawne nowe siłowniki do Poloneza były gorsze od mocniejszych od innego auta, a wręcz przeciwnie będziesz musiał więcej siły użyć w celu zamknięcia klapy bagaznika. Tak to wygląda w moiej ocenie
  
 
Poszukuję dlatego mocniejszych używanych od innego auta, bo chyba wyszło by to taniej gdyby się udało takowe dobrać na szrocie, niż zakup nowych polonezowskich. Ale jeśli nikt nic nie podpowie, to będę zmuszony zakupić jednak nowe, bo w poniedziałek jak pakowałem zakupy pod sklepem z wózka do bagaznika, to jak mi ta klapa przypier...a w plecy to na początku myślałem, że mnie ktos napadł, a skutki uderzenia to do dziś czuję i tylko dobrze, że uchem od zamka nie dostałem w kręgosłup a po żebrach...
Tak więc muszę koniecznie coś z tym zrobić.
  
 
Cytat:
2005-12-01 09:39:56, Bambek pisze:
Witam. Przepraszam, że się powtarzam z pytaniem bo wydaje mi się, że gdzieś już ten temat się przewijał na forum, ale nie moge go znaleźć, szukałem wczoraj dość długo i nie znalazłem, dlatego pytam. Jeśli ktoś może podać namiar na watek o tym temacie to proszę o dołączenie tam mojego postu. Mam problem z opdającą klapą tylną w caro. Wiadomo, jest już zimno, siłowniki straciły swoją sprawność już dawno temu i klapa opada na głowę. Latem jeszcze jest ok. Czy ktoś wie od jakiego auta można by zaadoptować siłowniki o większej nośnośći? Obecnie te co posiadam są fabryczne. Podobno mocniejsze są od caro+... Proszę o sugestie.


Bambku, utrzymując swoją wypowiedź w tonie obecnie obowiązującym na forum muszę Ci powiedzieć, że szlag mnie trafia, czytając tak rozpaczliwe historie.

Czemu szlag? Prawdą jest, że każdy z nas czasem walczy z klapą atakującą jego czoło i klnie w niebogłosy, że kiedyś to naprawi i nie robi nic. Gdybyś przyjrzał się posiadanym przez Ciebie siłownikom, być może dostrzegłbyś, że każdy z nich ma podaną siłę jaką oferuje do dyspozycji podczas jego wykorzystania - wielkość ta jest nadrukowana na korpusie siłownika.

Nikt nie poradzi Ci nic więcej prócz rozwiązania ujętego w kilka żołnierskich słów: "Koleś, rusz czachą, zdejmij jeden siłownik, idź do pieprzonego sklepu, rzuć w twarz leniwemu w trzy ****** handlarzowi Twój siłownik i grzecznie, ubliżając mu od najgorszych złodzieji, poproś go o dwie sztuki siłowników mocniejszych, niż te, które masz zainstalowane w samochodzie."

Wypada jedynie dopisać: to trochę kosztuje i NIE MA tańszych alternatyw (no chyba że odpowiednio przycięta kantówka wożona jako podpórka klapy, ale chyba nie o to chodzi)

Pozdrawiam i mam nadzieję, że swą frustrację nad poziomem problemu kolegi wystarczająco dobrze zakamuflowałem kołderką miłych do wyżygania zdań pobocznych, jak Momiku sądzisz?
 
 
Siłowniki od Plusa są owszem mocniejsze - jak kupisz to przestanie Ci klapa spadać na głowę - innych zresztą już nie dostaniesz o ile wiem. Przygotuj stówkę i idź do sklepu.
  
 
Niestety z własnego doświadczenia wiem że jeśli kupuje się niektóre elementy uzywane taniej to się później i tak dokłada do tego Nie wiem ile kosztuje nowy siłownik klapy ale nowy jest nowy.
  
 
W Polonezie występują dwa rodzaje sprężyn gazowych klapy bagażnika:

- 500N - klapa PN Caro - cena nieznana
- 600N - klapa PN Caro Plus (ze spojlerem) - 56pln/sztukę.

nie pozostaje nic innego jak tylko życzyć powodzenia i pozbycia się niemądrych pomysłów jakoby sprężyny ze szrotu były w lepszej kondycji od Twoich, które obecnie stanowią niemałe zagrożenie dla Twojego życia.

 
 
Momik i Grzechu, macie chłopaki rację, jak to mówią, szkłem du..y nie wytrze. Przemyślałem Wasze sugestie i chyba trzeba będzie coś uszczknąć z napiętego grudniowego budżetu i kupić nowe siłowniki. Chyba zapodam od Plusa, wtedy jak nawet trochę stracą sprawność to i tak będą wydajniejsze od seryjnych w caro.
Dzięki pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Bambek dnia 2005-12-01 10:28:06 ]
  
 
A oto temat którego szukałeś:
Siłowniki tylnej klapy
  
 
A co powiecie na to:
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=151386#151386

  
 
Ojj Chłopaki jesteście wielcy...
  
 
jak siłowniki są na wykończeniu czasem pomaga "odpięcie" półki, żeby sie nie podnosiła razem z klapą, bo półka ciągnie klapę w dół. Oczywiście pomaga to jeśli jeszcze jakoś te siłowniki trzymają.
  
 
A ja powiem że jeśli podłaczysz siłowniki od plusa do caro bez spojlera to będzie ci sie klapa cieżko otwierała i zamykała. Jeżeli u siebie nie masz spojlera to nie polecam zakładania 600N tylko 500N od zwykłego caro, powinny zdać egzamin.
  
 
Owszem, siłowniki 500 N są jak najbardziej w sprzedaży. Patrz np tutaj. Siłowniki
  
 
Hej. A ja mam pytanie co dają siłowniki tylnej klapy w Atu? Bo u mnie ani tej klapy nie podnoszą, ani jej nie "przytrzymują" (np. w połowie "drogi" do góry), ani nie wykazują oporu przy zamykaniu bagażnika. Pewnie mam je spipcone, ale są w takim stanie od samego początku. Odpowiedzcie Atutowcy bom ciekaw. Dzięki.
  
 
Cytat:
2005-12-01 10:25:05, Bambek pisze:
Chyba zapodam od Plusa, wtedy jak nawet trochę stracą sprawność to i tak będą wydajniejsze od seryjnych w caro. Dzięki pozdrawiam.



Jak chcesz oszczędzić kasę to kup jeden 600N od Plusa i wymień ten gorszy na nowy. U mnie kilka razy zdawało egzamin.
  
 
a próbował ktoś może założyć takie amorki do klapy od df'a?
u mnie nie mam sprężyn i tak sobie pomyślałem, że może coś takiego dałoby radę zmajstrować?
  
 
Wszystko da się zrobic

W Fiacie 132 tez niema sprężyn.
  
 
Cytat:
2005-12-26 17:21:48, Saghat pisze:
Hej. A ja mam pytanie co dają siłowniki tylnej klapy w Atu? Bo u mnie ani tej klapy nie podnoszą, ani jej nie "przytrzymują" (np. w połowie "drogi" do góry), ani nie wykazują oporu przy zamykaniu bagażnika. Pewnie mam je spipcone, ale są w takim stanie od samego początku. Odpowiedzcie Atutowcy bom ciekaw. Dzięki.


U mnie wygląda to tak, że jak podnoszę klapę na 5-7 cm w górę to resztę dystansu do pełnego otwarcia pokonuje sama, nie muszę jej pomagać. Przy zamykaniu siłowniki ściągają pokrywę bagaznika w dół.

BTW ostatnio na Strażackiej kupiłem siłowniki do Caro 500N za 30 PLN a mocne pierony
  
 
Ja dzis kupiłem i załozyłem 600-tki z Plusa. Koszt 55 zł/1szt.
W końcu klapa działa jak powinna, a poniewaz ja mam zaspawaną wneke po rejestracji, to klapa była sporo cięższa i seryjne wyłechtane juz 500-tki nie były w stanie jej utrzymać. Obecnie klapa sama do góry jedzie po lekkim podniesieniu jej. Schodzi lekko, ale z oporem
Nie ma jak nowe sprezyny gazowe !