MotoNews.pl
  

Odbijanie pistoletu na Stacji Palyfkowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zainspirowany postem Madzi z innego tematu zakladam ten temat.

Czasami tankowanie mojej Carinki to horror. Pistolet potrafi odbijac doslownie co chwile, musze wtedy przerwac tankowanie bo poprostu szlak mnie trafia, co nacisne to odskakuje. Ale raczej prawie zawsze jest ok, czyli wkladam i leje bezproblemo. Od czego to zalezy, co jest przyczyna ?
  
 
Temat (w drugim poscie) chyba ja niechcacy zaczalem.
IMHO jest to efekt braku odpowietrzenia lub kiepskiej regulacji dystrybutora, bo np u mnie ten efekt wystepuje na konkretnej stacji (BP na Woli). Nastepnym razem zatankuje gdzie indziej i sprawdze.
  
 
rzeczywiscie zaczales ten temat , sorki. A ja tankowalem kilka razy na jednej stacji z tego samego dystrybutora i roznie bywalo ,raz maskarycznie a raz normalnie
  
 
Tak mysle i mysle, moze mam zapchany jakis odpowietrznik w zbiorniku albo gdzies w okolicach dziury do ktorej pakuje sie pistolet. Jest tam wogole jakis odpowietrznik ?? Moj samochod byl pare razy malowany w okolicy wlewu paliwa, moze cos sie zapchalo ?
  
 
Jasne że jest odpowietrznik!
Może to być jego przyczyna lub masz gdzieś zawinięty brzydko wlew jeśli ktoś to wyjmował mógł cosik źle złożyć odkręć przejżyj wyczyść i powinno być dobrze.

Pozdro.
  
 
A jak będziesz tankował następnym razem, to nie wkładaj całego pistoletu do wlewu, tylko zrób tak, żeby między pistoletem a wlewem została luka. Szybciej i sprawniej zatankujesz
  
 
i jak już nie wepchniesz pistoletu do końca to trzymaj go w poziomie - też będzie lepiej
  
 
Dzieki za porady .

Cytat:
Jasne że jest odpowietrznik!
Może to być jego przyczyna lub masz gdzieś zawinięty brzydko wlew jeśli ktoś to wyjmował mógł cosik źle złożyć odkręć przejżyj wyczyść i powinno być dobrze.



A jak to zrobic . Pod klapka na wlewie palyfka sa jakies 4 srubki, czy tamtedy droga ??
  
 
CzapCzap

Taż tak miałem. Nie sądzę żeby to była wina Twojego auta, tylko dystrybutorów.

Porady w stylu "ni ewkłądaj do końca" albo "trzymaj poziomo" nie są rozwiązaniem problemu, tylko rozwiązaniem okrężnym. Po cholerę mamy stać i trzymać, albo knuć przez minutę jak go tam nie do końca wsadzić ?

U mnie problem rozwiązał się sam. Na tej samej stacji co zawsze, podjeżdżam ... pod inny dystrybutor i jak ręką odjął.
  
 
Cytat:
2005-12-28 12:37:47, Jackal pisze:
CzapCzap Taż tak miałem. Nie sądzę żeby to była wina Twojego auta, tylko dystrybutorów. Porady w stylu "ni ewkłądaj do końca" albo "trzymaj poziomo" nie są rozwiązaniem problemu, tylko rozwiązaniem okrężnym. Po cholerę mamy stać i trzymać, albo knuć przez minutę jak go tam nie do końca wsadzić ? U mnie problem rozwiązał się sam. Na tej samej stacji co zawsze, podjeżdżam ... pod inny dystrybutor i jak ręką odjął.



Z tym że te rozwiązania okrężne są prostrze do zastosowania niż jeźdzenie po całej stacji i szukanie dystrybutora który jest tym właściwym. Na marginesie - w większości carinek występuje problem z odpowietrzaniem podczas tankowania i nie zawsze jest to wina dystrybutora.


[ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2005-12-28 12:45:22 ]
  
 
NI ewiem jak w jest w "większości carinek" ani nie polecam jeżdzęnia po stacji i sprawdzania dystrybutorów. Jasne jest też, że skoro trafiłsię trefny "pistolet" to jakoś trzeba sobie poradzić, ale to nie wina auta !
  
 
NI ewiem jak w jest w "większości carinek" ani nie polecam jeżdzęnia po stacji i sprawdzania dystrybutorów. Jasne jest też, że skoro trafiłsię trefny "pistolet" to jakoś trzeba sobie poradzić, ale to nie wina auta !
  
 
Cytat:
2005-12-28 12:43:49, Kryspin pisze:
Z tym że te rozwiązania okrężne są prostrze do zastosowania niż jeźdzenie po całej stacji i szukanie dystrybutora który jest tym właściwym. Na marginesie - w większości carinek występuje problem z odpowietrzaniem podczas tankowania i nie zawsze jest to wina dystrybutora.



Dobrze że nie we wszystkich, któreś muszą trzymać fason

Najlepsze rozwiązanie to udrożnienie całego odpowietrzenia (jest z tym zabawy i nie są to tylko 4śrubki CzapCzap ), można przy okazji bak przeczyścić.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-28 13:15:27, MisiekII pisze:
(jest z tym zabawy i nie są to tylko 4śrubki CzapCzap )



heh, wiedzialem, ze na tym sie nie skonczy
Narazie zaczne od sprawdzania roznych stacji i dystrybutorow.
  
 
Cytat:
2005-12-28 12:37:47, Jackal pisze:
Porady w stylu "ni ewkłądaj do końca" albo "trzymaj poziomo" nie są rozwiązaniem problemu, tylko rozwiązaniem okrężnym. Po cholerę mamy stać i trzymać, albo knuć przez minutę jak go tam nie do końca wsadzić ? U mnie problem rozwiązał się sam. Na tej samej stacji co zawsze, podjeżdżam ... pod inny dystrybutor i jak ręką odjął.



Podczas opierania poziomo pistoletu nie musisz go trzymać. Sam dobrze się trzyma na obrzeżu wlewu, chodzi tylko o to, aby utworzyła się niewielka luka między pistoletem a obżerzem i wtedy perfekcyjnie się tankuje, bez żadnych odbić. To jedna sprawa, druga to: zanim znajdziesz odpowiedni dystrybutor, to można całą stację objechać i pół biedy, jeżeli tankujesz na niej cały czas, gorzej jeśli tankujesz w trasie. I które porady są okrężne w tym momencie???
  
 
Czasami nawet jak przechylam pistolet albo nawet nie wkladam do samego konca (zeby byla luka) to i tak odskakuje, najwyrazniej wtedy jest to wina dystrybutora. No nic, narazie dalej bede tankowal i zbieral doswiadczenia ... . Jutro pojade sprobuje na Shelu a zazwyczaj tankuje na Statoil. Pozdro