Moskwicz aleko z silnikiem łady - problem z pompą oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
mam taki problem, jak są większe mrozy to po odpaleniu samochodu wywala mi uszczelkę na filtrze oleju, byłem już w kilku warsztatach, wymieniłem pompę oleju i problem jest dalej, czyli wychodzi na to że albo coś mi tam zamarza albo .... sam już nie wiem co? proszę o pomoc moze ktoś z was miał podobny problem?

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2006-01-20 10:25:18 ]
[ powód edycji: literowka w tytule - poprawiono ]
  
 
Odkręc filtr i dokładnie sprawdź powierzchnie przylegania uszczelki do bloku. Popatrz na gwint, czy nie jest uszkodzony/przekoszony.
Potem zobacz po dokręcaniu, czy równo dochodzi. Ewentualnie kup inny filtr.
Pozdrowionka
Jasiu
  
 
tu raczej problem jest z olejem tak mi się wydaje.
  
 
Cytat:
2006-01-20 12:01:44, Janusz-Mendrala pisze:
Odkręc filtr i dokładnie sprawdź powierzchnie przylegania uszczelki do bloku. Popatrz na gwint, czy nie jest uszkodzony/przekoszony. Potem zobacz po dokręcaniu, czy równo dochodzi. Ewentualnie kup inny filtr. Pozdrowionka Jasiu



Albo zabieraj filtr na noc do domu ... Może rzeczywiście to wina oleju, który gęstnieje do tego stopnia, że łatwiej go przepchać przez uszczelkę niż przez filtr? Wiesz jaki masz olej?
  
 
mam zalaney castrol mineralny.
  
 
Cytat:
2006-01-20 14:05:18, mjac pisze:
mam zalaney castrol mineralny.



Może coś sie przytkalo w silniku. Tak mi to wygląda.
  
 
taka sytuacja była już rok temu, wymieniona została pompa i przy okazji sprawdzony silnik i wszystko było ok. winny był najprawdopodobniej olej bo był wlany do silników odużym przebiegu castrola, zmieniony został na zwykły i było oki, aż do teraz. coś mi się wydaje że te oleje mają chyba za dużą gęstość, co powiecie o zwykłym oleju mineralnym Lotos?
  
 
A moze lyka wode do oleju, i zamarza ?
NIe ubywa plynu?
Nie przybywa "oleju" w misce?
  
 
Witam
W aleko silnik jest chyba samarowski, więc nie jestem pewien jak wygląda ta pompa, ale w klasyku w pompie jest taki zaworek zbyt wysokiego ciśnienia - zawór redukcyjny, może się zawiesił?...
  
 
Warto by wkręcić ciśnieniomierz nawet " gruchę " od POldka aby stwierdzić jakie jest ciśnienie oleju. Powinno dochodzić do 4 atm i nie wzrastać powyżej. Jeżeli jest wyższe to wina zaworu ograniczającego ciśnienie oleju na pompie . Jak się bawiłem w podwyższanie ciśnienia oleju w Samarze to doszedłem nawet do 12 atm co również skończyło sie wywaleniem uszczelki spod filtra oleju ale polskiego. Oryginalne ruskie wytrzymywały do 10 atm. Jeżeli masz silnik 1500 taki sam jak od Samary to po zdjęciu plastykowej osłony paska zębatego na dole zobaczysz śrubę na klucz 13mm. Dojdziesz kluczem nasadowym z przedłużką. Jak odkręcisz śrubę to wyjmiesz pod nią sprężynę a następnie powinieneś wyjąć metalowy tłoczek zaworu. Ma od duże wgłębienie na w/w sprężynę i można go wyciągnąć za pomocą wkrętaka lub innego pręta. Ten tłoczek musi się swobodnie poruszać w obudowie zaworu. Po wyjęciu można sprawdzić jego przylgnie oraz ścianki ewentualnie przepolerować.W każdym razie sam tłoczek musi się poruszać swobodnie bez sprężyny.Po wyczyszczeniu składasz z powrotem i przykręcasz.WAŻNE. Uważaj aby olej nie kapał na pasek lub rolki. Robota na 25 minut ale jak jest ciepło
  
 
To raczej jest klasyczny silnik!
W aleko byly klasyczne silniki - i do tego przednionapedowa skrzynia.
Widzialem - i macalem takie cacko na wegrzech :


a tu mamy skrzynie


Ja bym sprawdzil najpierw czy nie ma wody w oleju, pozniej wymienil filtr oleju, jelsi dalej to samo- to pozniej dopiero grzebal bym przez miske w pompie oleju.
  
 
Tak się zastanawiam- jaki byłby objaw,gdyby zamarzła odma?
  
 
Taa..to klasyk
  
 
Witam
skoro to klasyk to do pompy można się dobrać jedynie po zdjęciu miski olejowej, gdyby zapchała się odma wypychało by bagnet, uszkodziło zimmeringi, zapchana odma dotyczy oleju po "użyciu" na wale głownym, rozrządu i innych miejscach, z objawów wynika że cos przytkane jest zaraz po wyjściu z po,py oleju