SILNIK RENO 5 do malca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Próbował ktoś włozyc taki silnik do malca oczewiscie stare reno poniżej 84 roku ze skrzynią z przodu Można by było włozyć silnik ze skrzynią zero kombinacji z flanszami 5biegów no jeden problem to pułosie no ale zawsze można skrucic te z reno i założyc na koncach przegłuby z CC700 takie przeróbki przegłubów robią w cegielskim w Poznaniu bo mojemu ojcu wójas robił gdy wkładał do zastawy 750 silnik od malca
SILNIK 1.4 TURBO z reno ma koło 110KM dorwac takie cos i wsadzic w malca NO TO TYLKO POMYSŁ ale moze realny
  
 
Trzeba przyznac, ze bylby to niezly odrzutowiec, ale pewnie tylko na prostki Ja i tak kocham zakrety
  
 
a ile waży taki silnik?
no i ile w porównaniu z nim waży silnik z malucha?
a poza tym to ten silnik to by tak łatwo spasował (tak mało przeróbek )
  
 
chyba sie koledze renoofki pomylily, z tego co wiem taka konfiguracja (skrzynia przed silnikiem )byla w renoofce....4
  
 
tak bylo w renowce 5 na 100% , nawet w wersji 1,4 turbo. Nawiasem mowiac kumpel juz nad tym od pewnego czasu pracuje. maldon powinien niedlugo wyjechac na droge. bedzie to tylko zwykle 1,4 okolo 90KM.
  
 
Mój kumpel ma własnie reno 5 z roku 83 silnik własnie w konfigóracji przed skrzynią i jak maske otwożył to mnie ta myśl natchneła zeby go do malca włozyc on ma zwykłe 1.4 gażnik ale nieżle to wymiata i myśle ze w malc to by był rakieta nawet lepiej wyważony by był niz z 1.1 fiat silnik bliżej srodka pojazdu zadnych flansz kturych grubość osiąga 25mm i wysówają silnik do tyłu no i 5 biegów kurde malec prawie dwie paki by jeżdził na wyposażeniu obowiązkowo KLATKA i WOREK PIASKU W BAGAŻNIKU
  
 
Kumpel ze studiów ma R5 i dzisiaj wkońcu pobierznie zmierzyłem jego silnik i skrzynie: silnik ma długość 45-50 cm, skrzynia 40 cm,
a wysokość od gury skrzyni(od dekielka - jak w malcu) do góry silnika 40 cm.
Zapomniałem jeszcze zmierzyć odległość półosiek od początku silnika itp, ale jak niezapomne zrobie to w przyszłym tygodniu. Teraz tylko poruwnam z maluchoskim i się zobaczy co i jak
  
 
SPEED super ze sie tym zajełes jestem bardzo ciekaw czy krzynia sie zmiesci bec ciencia podłogi
WELEZY jak możesz to popros kumpla o jakies INFO albo fotki z przebiegu budowy
  
 
WITAM wszystkich, odkopalem dzisiaj ten temat bo nosze sie z zamiarem zamontowania silnika reni do malca i mam pytanie czy ktos juz to wykonal i czy bylo z tym duzo problemow, Walezy pisal ze jego kumpel budowal takiego malucha, czy on juz wyjechal na droge ?

POZDRAWIAM
  
 
Jakie masz zaplecze finasowe? Tak sobie strzelasz ? Masz już na oku jakies Renault 5? Za ile pieniążków? Z którego roku masz malca i ile trzeba włożyć w niego żeby buda wytrzymała taką moc ?
  
 
Zaplecze finansowe narazie starczy mi jedynie na silnik, ale jak sprzedam motocykl to znacznie sie powiekszy, malec jest z 86r, buda powinna wytrzymac bo jest w b. dobrym stanie, jedynie trzeba bedzie sie zajac zawiecha i hamulcami bo te raczej nie wytrzymaja. Poprostu chce zebrac troche informacji czy jest duzo problemow z przekladka takiego silnika bo na zime szykuje swapa, a nie wiem czy warto inwestowac w taki silnik czy lepiej wrzocic od czegos innego.

POZDRAWIAM
  
 
szczerze to Wam napisze, ze buda malca przy silniku z GTT to sie rozleci , a jesli swap to tylko centralnie, inaczej tego nie wepchniecie w malca, a i z tym bedzie dlubania duzo

moje malenstwo :





wynik z G-TECH'a przy seryjnym doladowaniu, ze zdjetym zaworem spustowym (nie trzymal cisnienia), wlasciwie pelna seria oprocz IC w zderzaku i stozka :>
  
 
Ale z tego co wywnioskowalem to my mowilismy o zwyklym 1,4 a nie GTT ktore ma bodajze 120 koni, wiec buda powinna wytrzymac, ale jezeli piszesz ze silnik sie nie zmiesci...

Ps. Nice result :] i jak mozesz to podeslij zdjecia silnika.

POZDRAWIAM

[ wiadomość edytowana przez: surfmean dnia 2004-08-09 00:39:53 ]
  
 
Napisane zostało w tym wątku, że silnik od Reni ma 40-45 cm długośc zmierz maluchową komorę silnika. A BYĆ MOŻE SIĘ ZMIEŚCI. Warto próbować, central SWAP to wieksze koszta.
  
 
Jutro zmierze, jezeli da rade go upchnac, to warto byloby rozejzec sie za wersja GTT, zawsze te 120 koni robi swoje , chyba ze ze zwyklem 1,4 robic T, ale to chyba za duze koszta.

POZDRAWIAM
  
 
central swap przy takiej mocy jezeli nie chcemy jezdzic tylko na wprost to jedyna opcja, przy takiej mocy ktora jest generowana za tylna osia nie wroze jakichkolwiek wlasciwosci jezdnych takiemu wynalazkowi. do duzych mocy tylko i wylacznie centralny / poprzeczny swap razem ze skrzynia, podluznicami, mcphersonami i kolyska silnika z auta dawcy. wtedy sie to nie rozleci tym bardziej ze rama pod silnik jest integralna czescia klatki jak to dobrze pospawamy. takie jest moje zdanie
  
 



jesli chodzi o wpakowanie tego silnika do malca to nie wiem jak rozwiazecie chlodzenienie powietrza, nie mowiac juz o silniku, w seryjnej GTT na seryjnym ulozeniu IC sa problemy z temperatura powietrza (co raz gorsze czasy w kolejnych pomiarach), pomaga przesuniecie IC w pozycje zimna, a auto po lekkim deptaniu jest cholernie gorace, ja jezdze non-stop z wlaczonym z reki wiatrakiem, ostatnio jak mi cisnienie zrzucilo rure idaca do IC (co widac na fotce silnika) to poparzylem sie o obejme ktora obejmowala gumowa rure czyli raczej bardzo mocno nagrzana nie powinna byc, silnik jest naprawde fajny ale mysle, ze moze byc ciezko z wpakowaniem go do malca nie-centralnie
  
 
Ale jezeli chlodnice i IC zamontujemy z przodu, to nie powinno byc problemu z temperatura, gdyz chlodnica i IC nie bedzie dodatkowo lapac goracego powietrza z komory silnika.

POZDRAWIAM
  
 
No będziesz musiał zrobić duzy otwór z przodu i dwa wiatraki. Pompe płynu chłodzącego.
  
 
To może odrazu wsadźny niedoładowany silnik z Corwetty lub dodga Vipera?? Ludzie czy naprawde potrzeba wam tak kombinować?? Nie lepiej mocne 650 lub 900 (ewentuaalnie 1100) a dokupić taką renówkę??