Omega 2.2dth głośna praca Vakum pompy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
omega c 2.2dth 2001 rok 110 tys.km
Coś bardzo hałasuje mi od strony ostanich cylindrów silnika takie uciążliwe stukanie.Mechanik powiedział że jest to głośna praca vakum pompy.Nie jestem fachowcem i nie bardzo wiem jak wygląda i gdzie jest zamontowane i do czego służy. Do tego nie wiem czy tak naprawdę właśnie to to tak stuka. Wymienone jest kompletne sprzęgło łącznie z kołem dwumasowym bo stare ktoś wcześniej już naprawiał. Proszę o jakies podpowiedzi bo szykałem w archiwum i niestety nie znalazłem konkretnych informacji.
Może jakieś sugestie. Pozdrawiam i dziękuje
  
 
Tego silnika co prawda na oczy nie widziałem, ale powinna mniej więcej tak wyglądać: http://www.allegro.pl/item90603062_opel_dti_pompa_vacum.html
Biegnie z niej gumowy wężyk do serwa hamulców. Po zdjęciu tego wężyka na pracującym silniku, pompa powinna dobrze zasysać powietrze. Można sprawność sprawdzić przystawiając rękę do otworu (Tylko z rozwagą, bo jak jest sprawna-dobrze zasysa, to może pozostawić niezłą "malinkę" na ręce ).
Według mnie nie jest ważne czy stuka, czy nie. U mnie w 2,5 td też ma małe luzy i stuka - ale działa prawidłowo.
Ważne jest czy przy dużych prędkościach są hamulce. Jeżeli pompa jest niesprawna, tak jak u mojej siostry w Audi B4 100 2,4 D przy 100 km/h czasmi hamulce odmawiały posłuszeństwa (przy małej prędkości też słabo działały). Okazało się że pompa została podmieniona na zużytą u jej "znajomego mechanika". Oczywiście nawet numery pompy zostały przebite (nieumiejętnie) . Później domyśliłem się dlaczego - nowa vacum pompa do Audi kosztuje ok. 3000 zł.