Pomoc w doradzeniu przy zakupie nowego samochodu Lada Niva.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc Wszystkim. chcialbym kupic Nive w tym miesiacu na jazde poza miastem w terenie. Czy moglibyscie mi cos doradzic? Nie mam zadnego doswiadczenia w samochodach terenowych czy tez im pokrewnych.
 
 
Patrz poruszany temat
  
 
Dziękuję za zdjęcia. Ale problem jest inny. Potrzebuję malego samochodu do jazdy w terenie. Wpadlem na pomysł zakupu Nivy. Cena jest ok. Auto sprawdzone w ciagu tych iluś lat w przeszlości. Jestem z wawy, chodzę od tygodnia po roznych adresach internetowych etc. , nie wiem na jakiego i ktorego dilera sie zdecydowac. To nie jest tak jak z innymi markami samochodow ... Wiesz. gdzie moglbys pojsc, bo juz tam byles albo znajomi Ci powiedzieli, ze diler jest ok. Nie kupowalem nigdy auta terenowego, a tym bardziej auta marki Lada. Jezeli mi mozecie cos doradzic, bylbym wdzieczny. Dla mnie newcomera czyli nowicjusza w pojazdach 4x4, to jednak jest problem ... . Zastanawiam sie tez, czy moze nie poczekac do wejscia na nasz rynek polski na Chevroleta Nive. Wiem ,ze ma byc w sprzedazy w europie od jesieni tego roku. Czy ktos mi cos doradzi? Pozdrawiam.
 
 
Spróbuj porozmawiać z właścicielem serwisu w Krakowie. Namiary znajdziesz na stronie http://www.autolada.hg.pl . Gość sprzedawał Niwy, wie czasem o używanych, a na pewno doradzi gdzie najlepiej kupić.
  
 
Jeżeli chodzi o Chevroleta Nivę, to raczej nie kupuj go, jeżeli chcesz jeździć w terenie. Niestety Chevy Niva ma trochę za dużo bajerów, które nota benek są zbędne w terenie i mało tego - narażone by były na uszkodzenia w jeździe po bezdrożach (często była już ta kwestia poruszana na tym forum).
Jeżeli chodzi o tą nową Niwę, to ja po prostu uważam, że by mogli zrobić też jedną wersję, która jest całkiem goła jeżeli chodzi o luksus, a powinna posiadać tylko wyposażenie terenowe. Ale niestety takich wersji nie ma. W związku z tym w imieniu wszystkich odradzam kupowania 2123 (Chevrolet Niva). Pozdrówka.
  
 
Cytat:
2003-04-13 19:34:52, mily_byd pisze:
Jeżeli chodzi o Chevroleta Nivę, to raczej nie kupuj go, jeżeli chcesz jeździć w terenie. Niestety Chevy Niva ma trochę za dużo bajerów, które nota benek są zbędne w terenie i....
.
.
.
W związku z tym w imieniu wszystkich odradzam kupowania 2123 (Chevrolet Niva). Pozdrówka.


Hej nie tak dawno pisales zupelnie cos innego
  
 
Jeśli ktos ma te 80 tys zł na Nivę II to i na naprawy będzie go stać
Pzdr Grzesiek
  
 
mozesz tez udac się do servisu Auto Januszewski w W-wie na Sobieskiego. Prócz napraw maja w ofercie nowe Nivy.
  
 
Cytat:
Hej nie tak dawno pisales zupelnie cos innego



no ale po wysłuchaniu opini osób znających się lepiej na autkach terenowych (np Ciebie ) miły chyba zmienił poglądy - i myślę że dobrze bo tylko takie jedno łaciate przeżuwające zwierzę ich nie modyfikuje
  
 
I bardzo dobrze ze w koncu kolega Mily zmienil zdanie na "jedyne poprawne" , chociaz bronil sie ostro
  
 
Dziekuje Wam za przekazane uwagi i porady. Tak jak myslalem przynajmniej intuicyjnie odnosnie nowego modelu Chevroleta Nivy, to nie o o to chodzi w terenie. Za duzo zapewne niepotrzebnych bajerow etc. ... Jednakze cena 8.000 USD za model, a przynajmniej tak wynikalo z artykulu, ktory udalo mi sie pozyskac w internecie nie jest wygorowana przy porownaniu z cennikiem okolo 36.000 zl za obecna wersje. (prawdopodobnie wczesniej wspomniana cena nie uwzglednia oplat celnych, Vatu etc ... ).

Mialbym jednak pytanie do Was o zasadnosc zainstalowania instalacji gazowej do obecnie sprzedawanego modelu Nivy. Otoz, jak oceniam przynajmniej w tym sezonie auto bedzie jezdzilo tez i po miescie (roczny przebieg w jezdzie po ulicy wynioslby okolo od 5 do 8 tys. kilometrow). Pozostaly przebieg to juz bylby teren, ale tutaj trudno mi ocenic jego wysokosc.

Czy zatem koszt zalozenia instalacji LPG bylby uzasadniony i czy warto byloby do nowego silnika od samego poczatku po zakupie zakladac gaz? Bardzo prosilbym Was o przekazanie uwag i swoich doswiadczen.

I drugie pytanie do posiadaczy Nivy z Warszawy. Znalazlem adres dilera Lady z ulicy M. Paca. Czy macie jakies doswiadczenia? Dziekuje Goralowi za wskazanie Servisu Lady z Sobieskiego, ale jezdze tamtedy tyle lat i dalej do Wisly, a nie kojarze nawet billboardu. Goral, czy moglbys podac dokladny namiar? Dzieki. (Nie udalo mi sie pozyskac tej informacji w internecie etc .. ).

Pozostalym dziekuje za adresy i informacje z Polski.
Pozdrawiam, Przemek67.
 
 
dokładnego namiaru nie paniętam, ale Sevis mieści się z prawej strony stacji orlenu, na skrzyżowaniu Sobieskiego i Limanowskiego
  
 
Januszewski - Warszawa ul. Sobieskiego 78
tel. 642 94 87, 651 66 90

Co do gazu - 1l gazu - 1.38 (dzisiejsza cena)
benzyny ok 3.50. (Nie pamietam, ostatni raz benzyne tankowalem w styczniu)
Roznica 2zl 12 gr/l - 15% = 1zl. 80 gr.
Spalanie w miescie min 10l/100km
Koszt zalozenia instalacji ok 1300 zl (srednia)
Czyli koszt zwraca sie po niespelna 8.000 kilometrow.
Przy Nivce nie ma wyboru - tylko gaz!
  
 
gaz u Was po 1.38?kurde,u mnie na Orlenie po 1.49 :-|
  
 
Słuchajcie. Jeżeli chodzi o moje zdanie to jest tak:
co do wyglądu zewnętrznego Nivy - zdania nie zmieniam, bo chcę, żeby łada miała wszystkie modele o współczesnych kształtach, tak więc jeżeli chodzi o kształty zewnętrzne - nie zmieniam zdania i uważam, że był potrzebna zmiana kształtów.
Natomiast zdanie zmieniłem w kwestii wyposażenia - taki wypas faktycznie nie nadawałby się w teren, chociaż marnym pocieszeniem jest fakt, że 2123 nie ma aż takiego wypasu jak japońce. Po prostu przekonaliście mnie.
Po prostu sądzę, że jeżeli chodzi o podział nowej Nivy, to powinni jeszcze zrobić opcje wyposażenia, a nie tylko opcje silnikowe (1,7; 1,8; 2,0). No i jedna z tych opcji jak wspominałem by była że tak powiem kompletnie goła. zero bajerów, nawet lakier bez bajerów, tak jak 2121. Wtedy Niwka 2123 (właśnie w tej opcji) mogłaby poruszać się w terenie.
Ps. Całe szczęście, że chociaż UAZ robi niektóre terenówki spełniające obydwa warunki: współczesne kształty, ale zero bajerów utrudniających jazdę w terenie (pisałem już kiedyś o tym - sorki, że się trochę powtarzam).
  
 
Niva nigdy nie byla klasyczna terenowka - to jest samochod bardziej rekreacyjny, wersja samochodu osobowego do poruszania sie w ciezkim terenie. Zapewniala wiekszy komfort niz UAZ i lepiej nadawala sie do poruszania po szosie. Dlatego tez ewolucja Nivy w strone pojazdu rekreacyjnego jest zupelnie normalna i przewidywalna. Nie ma sensu robienia "prawdziwej terenowki" z samochodu, ktory tak naprawde do konca terenowka nie jest. A sprzedanie dzisiaj samochodu rekreacyjnego bez bajerow jest dzisiaj prawie niemozliwe, klienci przyzwyczaili sie do klimy, ABS i innych dodatkow. A, ze dodatki kosztuja...
A Suzuki tez konczy (albo juz skonczylo) produkcje Samuraia
  
 
dziekuje za odpowiedzi na moje pytanie. jezeli mialbym zalozyc do nowo kupionej Nivy instalacje LPG, to co moglibyscie doradzic? Pytam o ceny i ewentualne adresy servisow. dziekuje za namiary na Sobieskiego, juz kojarze. Pravie visa-vi Opla.

Pozdrawiam, przemek67.
 
 
witam

z tego co wiem to do nowej NIVY (tzn. ja sie pytalem do mojej rocznik '99) ktora posiada wtrysk sterowany sonda czy jak to tam sie nazywa koszt zalozenia gazu wynosi przynajmniej u mnie na pomorzu minimalnie ok.2100 zl i wiecej a co do adresow serwisow w wa-wie to nie wiem
  
 
Tera mi się tak nasuneło, bo robiłem przed chwilą korektę tekstu o ładzie 2120, siedmioosobowym vanie z napędem 4x4 (kojarzycie który?). Czy z kolei taki samochód dałby sobie radę w terenie? Nie jest w żaden sposób wypasiony, jedyne co ma, to wspomaganie, szyberdach i możliwość dowolnej kombinacji rozłanczania oparć albo całych siedzeń. Czy zatem ten napęd czterokołowy tam rzeczywiście do czegoś się przydaje czy jest tam tylko "tak dla jaj"?
  
 
Mysle, ze odpowiedz znajdziesz w testach Suzuki Wagon R+ 4x4. Nikt nie wie po co tam jest 4x4, ale jest. W nastepcy Pandy tez ma byc. Taka moda.... ...na tanie 4x4....