MotoNews.pl
  

Pytanie o 318is coupe-różnice w silniku M42 i M44

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Kupiłem właśnie BMW 318is coupe 140KM.Produkcja 10.95r. Z tego co się orientuję,to od tego roku montowane były silniki M44,mimo że w niektórych wersjach M42 był jeszcze nawet w 96r. W BRIEFIE mam wpisaną pojemność 1800,a wiem,że M44 to pojemność 1900. Ale przy wymianie oleju żeby osiągnęło 3/4 stanu na miarce,trzeba było wlać 5 litrów(tyle co katalogowo do M44), a normalnie powinno być 4,5 litra. Może Niemiec wymienił silnik,tylko nie bardzo wiem,JAK POZNAĆ,CZY TO M42,CZY M44 .Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Ale przy wymianie oleju żeby osiągnęło 3/4 stanu na miarce,trzeba było wlać 5 litrów(tyle co katalogowo do M44), a normalnie powinno być 4,5 litra


Do m42 katalogowo też wchodzi 5L. Najlepiej cyknij fotki silnika.
  
 
Na dzień dobry gołym okiem różnicę widać przy filtrze oleju M44 i M42
  
 
Właśnie obudowę filtra oleju mam taką samą jak w M44 ,ale np. ten otwór,który znajduje się od przodu(przy środkowej śrubie mocującej górną "przykrywę" silnika) w M44 jest po prawej stronie tej śruby,a w M42 po lewej.No i u mnie sprawdzałem i jest niestety po lewej stronie środkowej śruby Także już sam nie wiem
  
 
Cytat:
2006-03-23 01:25:09, student7777 pisze:
Witam.Kupiłem właśnie BMW 318is coupe 140KM.Produkcja 10.95r. Z tego co się orientuję,to od tego roku montowane były silniki M44,


silnik M44 było od 12/95, wczesniej nie było, a silnik M42 był robiony do 02/96.
  
 
Postaram się później umieścić zdjęcie.
Ps. tam, gdzie wymieniałem olej,koleś miał wykaz,jaki olej oryginalnie jest wlewany, jaki filtr,ile litrów... i było napisane,że do M42-4,5l.,a do M44-5l. A co do filtra,to zaliczał się do grupy 95-98.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-23 11:43:30, Jeztom pisze:
silnik M44 było od 12/95, wczesniej nie było, a silnik M42 był robiony do 02/96.


wkradł mi sie błąd... M44 były już od 02/95 z przerwami. Co do filtra oleju to się nie sugeruj, bo ja mam silnik 2.4TD, a używam tych samych filtrów co nowocześniejsze 2.5 TDS-y.
  
 
Cytat:
2006-03-23 09:09:41, biem pisze:
Do m42 katalogowo też wchodzi 5L. Najlepiej cyknij fotki silnika.


wyczytałem, że do M42 wchodzi 5,5 litra oleju tak pisza np TUTAJ
Najlepiej Biem sprawdź tutaj wpisz VIN TUTAJ i tobie student też radzę, sprawdzisz tam wiele, rzeczy. A i TU wpisz końcówke VIN-u i będziesz wiedział wszystko o swoim aucie, np czy numery silnika się zgadzają itd
  
 
Też nie można się do końca sugerować numerami nadwozia (numerów silnika nie mam nawet odczytanych,bo na przeglądzie i przy pierwszej rejestracji już nie są potrzebne).Niemiec mógł sobie zmienić silnik,bo przecież tam od dawna silnik to część wymienna,tak jak np. błotnik... Później wrzucę zdjęcie silnika.Dzięki i pozdrowionka
  
 
Cytat:
2006-03-23 12:19:26, student7777 pisze:
Też nie można się do końca sugerować numerami nadwozia (numerów silnika nie mam nawet odczytanych,bo na przeglądzie i przy pierwszej rejestracji już nie są potrzebne).


Numer VIN powie Ci wszystko, przecież sam możesz sprawdzić jaki jest numer silnika, prawda? Nie potrzebujesz tego numeru mieć w papierkach... Zrobisz jak uważasz. pzdr
  
 
Cytat:
Najlepiej Biem sprawdź tutaj wpisz VIN TUTAJ


Jeztom, właśnie pisząc, że do M42 wchodzi 5L oleju sugerowałem sie tym linkiem z VINem. Faktycznie wchodzi chyba 4,5 litra bo gdy zalałem 5L było znacznie ponad normę i musiałem zdlewać. Pisałem o tym kiedyś na bmwauto.pl
Pozdrawiam
PS: a czym się Student przejmujesz? Chcesz po prostu z ciekawości upewnić się co do oznaczenia silnika?
  
 
Cytat:
2006-03-23 13:33:10, biem pisze:
Jeztom, właśnie pisząc, że do M42 wchodzi 5L oleju sugerowałem sie tym linkiem z VINem. Faktycznie wchodzi chyba 4,5 litra bo gdy zalałem 5L było znacznie ponad normę i musiałem zdlewać. Pisałem o tym kiedyś na bmwauto.pl Pozdrawiam


to dlaczego tam wszyscy pisza że 5,5?(tam w linku) może tak jak u mnie, po spuszczeniu oleju(korkiem z miski) zostaje około 1l do 1,5 litra... pzdr
  
 
Cytat:
2006-03-23 01:25:09, student7777 pisze:
Witam.Kupiłem właśnie BMW 318is coupe 140KM.Produkcja 10.95r. Z tego co się orientuję,to od tego roku montowane były silniki M44,mimo że w niektórych wersjach M42 był jeszcze nawet w 96r. W BRIEFIE mam wpisaną pojemność 1800,a wiem,że M44 to pojemność 1900. Ale przy wymianie oleju żeby osiągnęło 3/4 stanu na miarce,trzeba było wlać 5 litrów(tyle co katalogowo do M44), a normalnie powinno być 4,5 litra. Może Niemiec wymienił silnik,tylko nie bardzo wiem,JAK POZNAĆ,CZY TO M42,CZY M44 .Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam




realoeom , numer i bedziesz widzial
  
 
Cytat:
to dlaczego tam wszyscy pisza że 5,5?


Jeztom, sam już zgłupiałem. Nie wszystkie katalogi podają rzeczywiste dane. Mi faktycznie weszło 4,5litra i tak też będę lał następnym razem (wychodzi nieco pod górną kreskę na bagnecie).
  
 
ja mam motor m42 i też mi wchodzi ponad 5l oleju
  
 
Cytat:
ja mam motor m42 i też mi wchodzi ponad 5l


Tym bardziej zgłupiałem Na zimnym silniku masz między kreskami poziom oleju czy wyżej?
  
 
Cytat:
2006-03-23 14:57:43, biem pisze:
Jeztom, sam już zgłupiałem. Nie wszystkie katalogi podają rzeczywiste dane. Mi faktycznie weszło 4,5litra i tak też będę lał następnym razem (wychodzi nieco pod górną kreskę na bagnecie).


ja zalałem ostatnio olej do środka między min a max na bagnecie, czyli w połowie drogi do max-a i weszło mi tyle ile wejść powinno, czyli raczej Biem całego oleju nie spóściłeś, bo jak widzisz Dazowi tez powyżej 5l wchodzi i na tamtym forum wszyscy pisali że 5,5 a było to forum silników M42... zauwazyłeś?
  
 
Mam miedzy kreskami
  
 
Zdjęcia silnika można zobaczyć w moim profilu (klikając na napis przy zdjęciu BMW 318 is 140KM).Chciałem się dowiedzieć,jaki mam silnik,bo w razie wymiany jakiejś częściwolałbym być pewny,że kupuję do właściwego modelu... Pozdrawiam