| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
k1cyprys 125p 1972 Kraków | 2006-08-12 00:31:34 bierz 1,8 is czyli dohc 140kucy... podchodzi i nic nie trzeba zmieniac (ani skrzyni, mostu czy walu..)
a kupic, no, hm... ciezko trafic dobry. |
biernas126 E-36 318i piła | 2006-08-14 21:02:03 z tego co mi wiadomo 1,6 i 1,8 od 1993 maja łańcuchy a nie paski rozrządu
TRZEBA MIEĆ TUPET ŻEBY COŚ TAKIEGO WCISKAC !!! MAM SILNIK 1,8 113 KONNY I ODRADZAM CI SILNIKI M40 BO TO HŁAM DO JAKIEGO BAWARIA SIĘ NIE PRZYZNAJE SPALANIE 1,8 NA MIESCIE PRZY SREDNIM WCISKANIU 12 LITERKÓW TAKŻE NIE JEST MAŁO POLECAM 2,0 LUB 2,5 BO TO SILNIKI CO SPALĄ 15-16 LITRÓW W MIESCIE ALE JAK TRZEBA TO DODATKOWE kilkadziesiąt KONI SIĘ PRZYDAJE
[ wiadomość edytowana przez: biernas126 dnia 2006-08-14 21:02:37 ] |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-15 12:01:37
nie wiem skad te info?
zgadza sie
jajcaz ![]() |
biernas126 E-36 318i piła | 2006-08-15 22:00:45
zatem powiedz mi... czy nie jest prawdą że 75% silników m40 cierpi na klepanie zaworów i niejednokrotnie jak i w moim przypadku kończy się to wymianą wałka rozrzadu, popychaczy i dźwigienek co opiera się na cudownej kwocie 1000zł bez kosztu wymiany?? ;i proszę nie mów mi że skoro zdecydowałem się na bmw to powinienem się z tym liczyć bo to normalne ja chcę jedzić i dla tego nikomu nie polecę silnika m40 1,6 czy tez 1,8 bo to hłam! |
Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-16 01:33:31
A który silnik na to nie cierpi mając 250 tys. km przejechane?? I sam ci odpowiem - DAEWOO - bo nie dożyje takiego przebiegu. I wiele wiele innych - które dożyją...
Kmple mają M40, M50 i też klepało, a sam wałek od Febi kosztował 1000zł i nie płakałem (wymieniłem walek bo reszta była okej). Proprostu jak samochód ma taki przebieg to jest normalne, że może się zdarzyć wymiana wałka. I to nie ważne czy to M20, M40,M50 czy jaki kolwiek inny. Poprostu wałek się zużywa - są przypadki, ze zrobi sie 400 tys. na jednym wałku. Ale chyba tylko jak ktoś co 7000km wymieniał olej (ew. co pół roku).
Normalne to jest jeżeli masz 200-250 tys km. Jeżeli masz mniej tzn. że w rzeczywistości masz pewnie więcej
Jest jeszcze opcja, że przebieg masz okej, a kupiłeś jeżdzącego trupa Ktoś poprostu zmieniał olej jak chciał.
A nie wziałeś pod uwage, że poprostu ty kupiłeś szajs. Ktoś cię nabił w butelke itd... Moji znajomi jakoś nie mają takich problemów. |
biernas126 E-36 318i piła | 2006-08-16 08:02:00
moje BMW jest jeżli się nie mylę pierwszym z nieklepiacym silnikiem M40 w miescie
muszę się zgodzić z całym textem o przebiegu... |
Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-16 11:30:49
To oznacza, że kupiłeś porządne BMW, a nie jakiś po crashteście ze szrotu Tylko pogratulować ![]() |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-16 11:31:49
Ale o czym ty Buczer do mnie rozmawiasz.. jak chcesz biuc rekordy minimalnego spalania to jasne ze zejdziesz do 11 ale powiedz uczciwie czy na codzien tak jezdzisz i czy tyle ci pali?? ja tez moge zrobic tak ze moja wezmie mi 10l w trasie a moege tak ze wezmie17l.. simple
A od tego mój drogi to ja jestem tu m. in. ja
Troche siebiernas zagalopowałes.. ja tez ma M40 i poza 2 chydraulikami które odzywają sie tylko podczas odpalania zimnego silnika silnik chodzi jak igiełka.. a cała reszte Buczer dobrze naswietlił wiec sprawa jasna.. temat pretenduje do zamkniejcia niestety wiec prosze na temat ![]() |
Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-16 12:27:32
Z ręka na sercu mogę stwierdzić, ze silnik nie pali mi więcej niz 12 litrów przy normalnej codziennej miejskiej jeździe. Jak chce oszczędniej i moge sobie pozwolic na płynną, spokojną jazdę bez jakis gwaltownych przyspieszeń tak jak teraz w wakacje to mieszcze się spokojnie poniżej 11 litrów. Oczywiście zdarza się, że się spieszę i wtedy wskazówka znika na ekonomizerze w niekończoności a i spalanie gwałtownie rośnie
Ale napewno nie moge powiedzieć, że auto pali mi jakoś strasznie dużo. Ja po dwóch latach jestem zadowolony - bo myslałem że będzie gorzej
Co do silnika to na twojim miejscu włożyłbym większy, ale bez przesady - najlepiej żeby nie trzeba było nic wiecej modyfikować. Wydaje mi się, że M42 byłby dobrym rozwiązanie. Co do metod sprawdzenia to poprostu trzeba go odpalić, sprawdzić kompresje i tyle. Jeżeli nie ma opcji odpalenia - to radze szukać kogoś kto sprzedając silnik od razu ci go założy. Bo w innym przypadku kupowanie kota w worku. A tak wogóle to kupując silnik spisz umowe kupna/sprzedaży. W razie czego zawsze pozostaje ci rękojma. [ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2006-08-16 12:34:43 ] |
BeeMWe (S) BMW Master (Moderator) BMW 525 24v Olsztyn | 2006-08-20 10:31:47
Super, nauczysz mnie?? Jak bym się nie starał to przy normalnej jeździe miejskiej 16/100 benzynki i ponad 20/100 gazu. Jeżdze "normalnie", a czesto bardzo spokojnie, szczególnie jak mam moją kochaną córeczkę na pokładzie. Fakt że mam 2,5l i automat, ale jakoś trudno mi się przekonać do tych 12l w 2,0 |
Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-20 18:22:27 Wiesz mało mnie obchodzi czy wierzysz czy nie.
Ja nie mam gazu - bo nie musze go miec przy takim spalaniu. Pewnie jakby mi paliła 16 i więcej w silniku 2,5 to bym sobie kupił TDS'a. Druga rzecz to to, że mam wielu kumpli z beemkami i jeszcze żaden nie skarżył się na spalanie. Wręcz przeciwnie. Wszyscy zgodnie potwierdzają, że silniki BMW w technologii 24V palą mniej o tych 12V. Sam się o tym przekonałem bo przywiozłem tydzień temu do rozbiórki 3.5 12V i pali mi właśnie 16 litrów. A ojca robocze E39 3.5 pali 14 litrów. Więc jakby nie było mniej.
Słuchaj może tobie się tylko wydaje, że normalnie jeździsz ?? Mój bracik jeździ też normalnie - twierdzi, ze wręcz oszczędnie. A Xsara, która mi paliła 7 litrów w mieście jemu pali 9. Ale wystarczy się z nim przejechać i już widać, zę jego jazda to jest tylko z nazwy oszczędna. Druga rzecz to też niestety stan samochodu. Ja jeżdże na Castrol GTX Magnatec (dość rzadki) wymieniam olej równiótko co 10 tys. km ewentualnie co rok. Filtr oleju wymieniam 2 razy. Przy wymianie i po pół roku lub 5 tys. km po. Regularnie wymieniam filtr powietrza, paliwa i co chyba najważniejsze mam sprawną sonde Lambda. Autko nigdy od przywiezienia z Niemiec przy normalnej jeździe - nawet w zimie nie przeraziło mnie jakimś większym spalaniem. Nawet jak czasem ostro pogonie to nie ma szans przekroczyć 15 litrów. Moją betą nie robie długich tras bo mam do tego inne auto. Ale jak je zaraz kupiłem i jechałem nim z niemiec do Polski to autko spaliło 9 litrów na trasie. |
![]() grzesiekswiader (S) BMW Master (Moderator) Nissan Tiida - na zd ... iława | 2006-09-08 18:21:34 Witam !
Nie wiem czy się dobrze wstrzeliłem w wątek, ale nie mam za dużo czasu, a chodzi mi o szybkie info. Otóż znajomemu też padł silnik w Beci e34 z 88 roku (m20 2,5l), pytanie brzmi czy można wstawic tam silnik m50 ??(też 2,5 l). Pozdrawiam. |
biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2006-09-08 19:03:43
Pewnie że można tylko przeróbek cała masa... |