Czyszczenie czujnika poziomu oleju silnika w Omedze B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czyszczenie dotyczy silników z miską dwuczęściową czyli x25xe , x30xe i x20xev po 96r. Najlepiej czyszczenie przeprowadzić przy regularnej wymianie oleju i po zlaniu go z silnika wyjmujemy wtyczke wiązki z wtyczki czujnika w misce olejowej , może ona znajdować się ,albo z prawej ,albo z lewej strony silnika zależy od modelu i roku prod. Następnie wyjmujemy zabezpiecznie wtyczki czyjnika wkładając wkrętak płaski pionowo, część roboczą wkładamy między zabezpieczenie a wtyczke i mocno ciągniemy od silnika poziomo w strone wachacza, jest to zabezpiecznie w kształcie półksiężyca wciskowe więc nie trzeba nic rozginać ani ściskać tylko uzbroić się w moc i ciągnąć . Jak zabezpieczenie nam już wyjdzie to wciskamy wtyczke do dołu w miske olejową też mocno i odkręcamy metalową miske oleju tą na samym dole jest ona przykręcona na śruby 10 TORX ( wewnętrzny) ,ale równie dobrze idzie zwykłą 8 nasadkową . Po odkręceniu delikatnie ściągamy nie uszkadzając uszczelki (chyba że chcemy od razu zmienić na nową) . Odkręcamy czujnik z wnętrza miski ,którą włąśnie ściągneliśmy i bierzemy się za jego rozbebeszenie. Do tego celu musimy użyć ostrego małego płaskiego wkrętaka ,albo jakiegoś dłuta itp. i musimy ściąć trzy ząbki aluminiowe zabezpiecające przed wypadnięciem zaślepki plastikowej z przewodami . Jak już sobie poradzimy z ząbkami to musimy się uzbroić w sprężone powietrze (mocno sprężone około 10atm) i pistolet do przedmuchiwania . Zatykamy palcami otwory jeden duży drugui mały po jednej stronie ,a otworem po drugiej stronie wciskami sprężone powietrze i zaślepka powinna wyskoczyć częściowo, lub całkowicie ,jak wyskoczy częściowo to pomagamy jej wyjść małym ostrym nażędziem(delikatnie) . Następnie wszystko dobrze oczyszczamy najlepiej ropą(może być opał) i sprężonym powietrzem , oczyszczamy jeszcze miske i uszczelke tylko że miske i uszczelke należy później spłókać gorącą wodą i wytrzeć szmatą( co by nie były tłuste) . Po wyczyszczeniu sprawdzamy pływak czujnika czy chodzi prawidłowo bez żadnych oporów i sprawdzamy sam czujnik miernikiem i jak jest ok to składamy czujnik do kupy i zabezpieczamy zaślepke plastikową w podobny sposób jak była zabezpieczona , deformując obudowe aluminiową czujnika dłutem lub innym ostrym narzędziem w miejscach gdzie były ścięte przez na ząbki . Montujemy czujnik w misce olejowej i tu bardzo ważne ,smarujemy jakimś specjalistycznym silikonem miske i przyklejamy uszczelke do miski , następnie smarujemy górną część miski w silniku i wkładamy wtyczke czujnika w otwór górnej miski i skręcamy całość . Zakładamy zabezpieczenie ,podłączamy instalacje czujnika i zalewamy olej ....
Zanim czujnik zacznie działać musi minąć troche czasu około 10-15min , przez małe otworki musi się on napełnić olejem.

Zdjęć nie zamieszczam ponieważ wymagam od innych przynajmniej minimalnego wysiłku intelektualnego .
Największy problem jest z zabezpieczeniem ponieważ nie widać jak ono wygląda ,ale jego część jest widoczna i wyczuwalna palcami zaraz nad miską we wtyczce ,coś jak duża metalowa podkładka.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-03-29 20:29:55 ]