ABS??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dzisiaj kupiłem swoją Carinke.Wczoraj pojechałem obejżałem ja, przejechałem sie - i wszystko było ok.Carina była na alumach-koleś dużo sobie za nie zyczył dopłaty wieć wziałem ja na stalówkach(facet poodkręcał alumki i przykręcił stalówki).Dzisiaj przyjechałem zapłaciłem i odjechałem Toyotka.Podczas jazdy czuć było na kierownicy bicia lekkie a czasami duze -najprawdopodobniej koła nie są wyważone. Ale to drobnostka-po przejechaniu ok 70 km zaczeły sie kłopoty a mianowicie coś strasznie trze mi w przednich kołach(taki metaliczny dzwięk)tak jak by sie skończyły klocki.Przednie koła strasznie sie nagrzewają -mam takie wrażenie jakby klocki nie odbiły-czy to moze wskazywać na uszkodzony ABS??Przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce kontrolka ABS normalnie sie zapala -po chwili gaśnie i wtedy słychać jakiś dziwny dzwięk-nie wiem czy tak powinno być??Normalnie sie załamie wydałem praktycznie ostatnie pieniądze na samochód a teraz nie bede miał kasy zeby go naprawić
  
 
jezeli po przekręceniu kluczyka kontrolka ABS zapala sie i za jakis czas dochodzi krótki dzwiek z komory silnika to wszystko jest ok , ABS wtedy jest gotowy do pracy , gorzej jak by tego dzwieku nie było , wtedy mogło by byc cos z ABS a własciwie najprawdopodobniej z pompa , tutaj wskazuje ze najprawdopodobniej klocki są do wymiany jezeli odgłos tarcia wystepuje przy hamowaniu , mozliwe tez ze osłona sie zagieła i trze o felgę , miałem tak raz ale najbardziej prawdopodobne ze to klocki lub szczeki z tyłu , zalezy od której strony dochodzi odgłos , koszt klocków zaczyna sie juz od 50zł. + koszt wymiany , chyba ze samemu sie wymienia to tylko koszt klocków , a wymiana jest prosta , nawet bardzo prosta klocków
  
 
Jezeli bez hamowania trze to zapieczone zaciski - rozkręcic i nasmarować ew. wymienić uszczelki na sworzniach , tłoku ( komplet tylko ASO 190 zł na 2 koła ) albo szukac podobnych po rozkręceniu zacisku - znacznie taniej - kilka , kilkanaście złotych..
Mi ostatnio tarła osłona tarczy - teraz całkiem odpadła - przerdzewiała ale przy tym koła się nie grzały.
Pozdrawiam
  
 
Trzaski w ABS po przekręceniu kluczyka to test zaworów ABS. Stare zaciski zacierają się i nie chcą powracać. Kup w supermarkecie przyrząd do cofania zacisków- sprytna śruba (kilkanaście zł.) i cofnij je. Bez niego trudno włożyć nowe klocki.
  
 
Mechanior wymienił mi klocki i wszystko jest juz ok!Klocki 125 zł, a robocizna 20 zł-szkoda było sobie samemu ręce brudzić Dzieki ze wszystki podpowiedzi!
  
 
Czasem warto pogrzebać samemu. Można wtedy przyjrzeć się konstrukcji i na przyszłość wiedzieć od jakich marek trzymać się z daleka
  
 
witam

Pisałes o biciu kol - moze tez byc to spowodowane podtartymi tarczami hamulcowymi. Uwidacznia sie to przy duzych predkosciach. Mozna to prosto sprawdzic z predkosci 140 km mocno przyhamowac (tylko bez przesady) jak odczujesz bicie na kierownicy, to tarcze do przetyoczenia lub ich wymiana.

Poniewaz widze, ze jestes ziomek to mam dla Ciebie mam nadzieje ciekawa iknformacje. Nie wiem czy wiesz, ze lubelski salon ASO Toyota Wiewiorski został przejęty chyba przez dealera z Bialegostoku. Zauwazalna zmiana to ceny usług, ktore wzrosły. Kilka lat temu kilku mechaników z Toyoty otworzyło własny serwis Toyoty (nieautoryzowany) w byłym salonie Mazdy w Konopnicy. Jak bys mial jakis problem to proponuje do nich. Ceny bardzo ludzkie. Nie mam w tym zadnego interesu po prostu od 3 lat robie tam jakies drobne rzeczy (tuleje, koncowki, wlaczajacy sie alarm). Maja tu orginalne czesci i wg mnie bardzo przystepne ceny.

pozdr
ArturK