Wentylator chodzi cały czas

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, tak jak w temacie nawet po wyłączeniu auta, wyciągnięciu kluczyka wentylator cały czas chodzi, co to moze być?

I jeszcze jeden temat związany z klimą, w tamtym roku naprawiana miałem sprezarke klimatyzacji gdzies tam była nieszczelność, jakaś częśc zostala wymienieniona zaplacilem 150 zł i przez cale lato cieszylem sie chlodem.
W chwili obecnej nie załącza sie klima pojechalem do serwisu - sprawdzili okazalo sie ze jest pusta(( W serwisie powiedzieli mi ze mogl to być brak oleju w układzie ktory podobno uszczelnia - czy to jest prawda? i czy mozliwe jest ze gdybym teraz napelnil klime i gdyby dodali mi ten olej to działało by OK??
Pozdr. Remi
  
 
wyjasnienie jest proste jak chodzi wentylator wymień czujnik który jest w chłodnicy. Napewno sie zwiesił. A co do klimy mógł przy ewentualnym przegrzaniu wody w układzie chłodzenia wywalić nie wiem jak to sie nazywa i wypuscic gaz z układu, zdarzyło mi sie to w busie gdy walnęla mi uszczelka pod glowica, ale od speca od klim dowiedziałem sie ze takie przypadki dosc czesto sie zdarzaja gdy np jest malo wody w ukladzie chlodzenia, albo własnie jak cały czas chodza wentylatory.
pozdro
  
 
Zanim wymienisz czujnik odepnij przewody od niego i zobacz czy ci went. zgaśnie, będziesz miał 100% pewności, że to czujnik który za włączenie wentylatora odpowiada.

----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!
  
 
Cytat:
2006-04-20 08:36:58, remigius1 pisze:
Witam, tak jak w temacie nawet po wyłączeniu auta, wyciągnięciu kluczyka wentylator cały czas chodzi, co to moze być? I jeszcze jeden temat związany z klimą, w tamtym roku naprawiana miałem sprezarke klimatyzacji gdzies tam była nieszczelność, jakaś częśc zostala wymienieniona zaplacilem 150 zł i przez cale lato cieszylem sie chlodem. W chwili obecnej nie załącza sie klima pojechalem do serwisu - sprawdzili okazalo sie ze jest pusta(( W serwisie powiedzieli mi ze mogl to być brak oleju w układzie ktory podobno uszczelnia - czy to jest prawda? i czy mozliwe jest ze gdybym teraz napelnil klime i gdyby dodali mi ten olej to działało by OK?? Pozdr. Remi





jeżeli całą zime jeżdziłeś w pozycji ECO czyli z wyłaczona sprężarką to jest to normalne że masz pustą klime, niestety tak to jest zbudowane że nawet w zimie trzeba ją włączać <,mówie o klimatroniku>. żeczywiście teraz powinni ci napełnic klime nośnikiem do sprawdzania nieszczelności wraz zolejem plus gaz . koszt takiej usługi nie powinien być droższy jak 160 pln
  
 
HMM.... czy to normalne,że gdy się nie uzywa klimatronica to gdzieś ten "freon" ucieka?? czy może być to spowodowane brakiem tego zielonego oleju?? A może coś nie tak jest z moją sprężarką? jak to można sprawdzić?
  
 
Tak to jest z klimatyzacja w samochodach 10 letnich i starszych. Jak klima dziala to trzeba sie cieszyc i nie kombinowac prz niej. Jezeli gosc, ktory sprzedaje samochod z niedzialajaca klima mowi, ze klima dziala tylko trzeba ja napelnic. To prawdopodobnie sprezarka jest uszkodzona albo nieszczelny uklad. Tak to bywa... Czesto ludzie napelniaja bo ktos powiedzial, zeby co jakis czas napelnic kli itp. Jak dziala to nie tykac...

Co do oleju uszczelniajacego to sie nie wypowiem bo nie mialem z tym stycznosci. Tak czy inaczej musisz poszukac speca, ktory naprawi klime ale dobrze. Proponuje zebys do tego samego goscia, ktory zekomo napelnil i sprawdzil klime nie jechal.
Nieszczelnosci najlepiej sprawdzic lampa ultrafioletowa.
  
 
Cytat:
2006-04-21 20:26:44, afx pisze:
Tak to jest z klimatyzacja w samochodach 10 letnich i starszych. Jak klima dziala to trzeba sie cieszyc i nie kombinowac prz niej. Jezeli gosc, ktory sprzedaje samochod z niedzialajaca klima mowi, ze klima dziala tylko trzeba ja napelnic. To prawdopodobnie sprezarka jest uszkodzona albo nieszczelny uklad. Tak to bywa...


Masz prawie rację

Cytat:
Czesto ludzie napelniaja bo ktos powiedzial, zeby co jakis czas napelnic kli itp. Jak dziala to nie tykac...



Pitolisz jak połamany Ruskie w T34 też tak gadali: Triszczit, piszczit, smierdiot a idiot.... Kak dziełaju nie nada tykac...
Serwis klimy powinno przeprowadzać się co 2 najpóźniej co 3 lata. Wtedy układ klimy się nie starzeje i jest właściwie smarowany. Na temat klimy sa posty-rzeki poszukaj i podszkol się.

Cytat:
... Nieszczelnosci najlepiej sprawdzic lampa ultrafioletowa.


I co? Wsadzić ją do sprężarki czy chłodnicy? A do prundu podłączyć?
  
 
Cytat:
Pitolisz jak połamany



Nie napisalem o przegladzie...
Chodzilo mi o bezsensowne ingerowanie w cos co dziala i ma pare, parenascie lat. Czesto ludzie decyduja sie na nabicie klimy, ktora jest sprawna. Dodam ze sa fachowcy i fachmani. Wielu moich znajomych ma przykre doswiadczenia bo zrobili tak jak wyzej napisalem.
I jeszcze jedno.
W starszych samochodach jest freon, ktory wiadomo z jakich przyczyn jest zabroniony. A konsekwecje bez odpowiedniego przygotowania ukladu do czynnika ktory ma symbol R134a moga byc nieciekawe. Istnieje jeszcze jeden czynnik, ktory zekomo jest uniwersalny. Nie wiem jaki ma symbol. Podobno nie jest dobrym rozwiazaniem bo moga wystapic zaburzenia w ukladzie...

Cytat:
I co? Wsadzić ją do sprężarki czy chłodnicy? A do prundu podłączyć?



Najlepiej wsadzic sobie ja do odbytu i zaswiecic oczami.
Nie wiem z kogo chcesz zrobic kretyna...
Poprostu po podswietleniu chlodnicy, przewodow itp (jesli zachodzi podejzenie o nieszczelnosci) mozna je tym sposobem bardzo latwo zlokalizowac.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-04-21 21:51:03, Zbynio pisze:
I co? Wsadzić ją do sprężarki czy chłodnicy? A do prundu podłączyć?



Kol. Zbyniu miał cosik kiepski dzionek

Każdy spec od klimatyzacji (niekoniecznie samochodowych) potwierdzi, że właśnie lampą ultrafioletową sprawdza się nieszczelności - bez wdawania się w szczegóły, gdzie ma se ją wetknąć.
  
 
mi się wdaje że u mnie klima działa słabo, czy u was rurki od klimy pod maską oszraniają się, u mojego ojca w aucie o tej porze roku to są na maksa zaszronione a u mnie ledwo wilgotne się robią, klimatyzacja włącza się schładza powietrze ale chyba za mało w porównaniu z samochodem mojego ojca, coś mi się wydaje że latem będe miał saune
  
 
No właśnie jak mocno powinna schładzać klima?
Kumpel w Roverku jak puści klime ma normalnie mróz a ja fakt mam zimne powietrze ale jak tylko stane w korku to zaraz czuć że zaczyna lecieć coraz cieplejsze ale wystarczy że jade na trasie to już jest wszystko ok.
  
 
jak mocno powinna chlodzic klima?
najlepiej jechac do serwisu (nie tylko aso) i po prostu sprawdzic to termometrem w odpowiednim miejscu i po odpowiednim czasie po wlaczeniu kilmy i przy odpowieniej temp. zewnetrznej (sa tabelki serwisowe).
Ja ostatnio taki przeglad robilem w norauto i to GRATIS. mierza cisnienie w ukladzie, sprawdzaja filtry, mierza temp itp. u mnie podobno wszystko ok, tylko musze odgrzybic

Jakie przyczyny, ze klima slabiej dziala?
1. za niskie cisnienie w ukladzie
2. zasyfiony wymiennik ciepla (dodatkowa chlodnica) - nawet nie wiecie jak bardzo moze spasc wydajnosc przy zapierniczonej (np. owadami) chlodnicy
3. zagrzybiony, i oolnie zasyfiony uklad, szczegolnie skraplacz.
pewnie sa jeszcze inne przyczyny

aha. I nie tylko w climtroniku klima powinna chodzic zima. w zwyklej rowniez zaleca sie ja wlaczyc raz na miesiac, chociazby na kilka minut. Powoduje to rozporowadzenie wraz z czynnikiem oleju, ktory zapobiegnie korozji, ktora to z kolei moze powodowac rozczelnienia a szczegolnie uszk. kompresora
Ja po prostu wlaczam climatronika (w poprzednim aucie manualna klime) aby szybko odparowac szyby. efekt murowany.

PS.
Jesli auto posiada czujnik, ktory nie wlaczy klima ponizej ilus tam stopni to najlepiej wjechac do jakiegokolwiek garazu - np. pod centrum handlowym dziewczyne, zonke zostawic w aucie z wlaczona klima a my w tym czasie mozemy zrobic ODPOWIEDNIE zakupy
pozdrowionka
  
 
No to widze że czeka mnie wizyta w klimaservice ale jak mus to mus.
A tak sobie jeszcze myśle mimo wszystko klima mi jeszcze chłodzi i to nieźle tylko w korkach jest troszke niewydajna więc czy warto już napełniać klime czy jednak poczekać np. do wiosny? Ja jeżdże na klimie cały rok nie wyłanczam jej wogóle więc jakl myślicie wytrzyma do wiosny ?
  
 
Cytat:
więc jakl myślicie wytrzyma do wiosny ?



a trfie milonik w najblizsza srode?

wiesz, tojest dokladnie jak loteria
  
 
Odswierzam temat. Mam identyczny problem jak remigius1, czyli wentylator dmuchawy chodzi bez przerwy, bez wzgledu na to, czy klimatronik wlaczony, czy nie. Nawet po wyjeciu kluczyka wentylator dalej chodzi na maksa.
Tak jak napisaliscie, sprawdzic czujnik przy chlodnicy. Zrobie to dzisiaj tylko sie zastanawiam, jakie moga byc inne przyczyny takiego stanu rzeczy?

I mam jeszcze prosbe, czy ktos moglby mi wytlumaczyc, gdzie sie ten czujnik znajduje na chlodnicy. Mam autko z klimatronikiem, silnik TD. Dzieki.

EDIT2:
Czy czasem ten czujnik nie znajduje sie gdzies w poblizu akumulatora? Wczoraj wyjmowalem aku, zeby dostac sie do zarowek w reflektorze i moze poprostu jakies kable wypialem/naruszylem?

[ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2007-04-02 10:17:28 ]
  
 
Witam wszystkich. Przy nabijaniu klimy ważne jest żeby wlać olej do układu. Ludziska tego nie wiedza i nabijają tylko gaz który jest suchy a co za tym idzie oringi i inne tudziesz uszczelnienia kurczą się i rozszczelniają. Olej powoduje natomiast puchnięcie i tym samym uszczelnianie. Ja tak miałem w swojej omci. Pozdr dla wszystkch

  
 
Cytat:
2007-04-02 09:49:22, marian_ek pisze:
Odswierzam temat. Mam identyczny problem jak remigius1, czyli wentylator dmuchawy chodzi bez przerwy, bez wzgledu na to, czy klimatronik wlaczony, czy nie. Nawet po wyjeciu kluczyka wentylator dalej chodzi na maksa. Tak jak napisaliscie, sprawdzic czujnik przy chlodnicy. Zrobie to dzisiaj tylko sie zastanawiam, jakie moga byc inne przyczyny takiego stanu rzeczy? I mam jeszcze prosbe, czy ktos moglby mi wytlumaczyc, gdzie sie ten czujnik znajduje na chlodnicy. Mam autko z klimatronikiem, silnik TD. Dzieki. EDIT2: Czy czasem ten czujnik nie znajduje sie gdzies w poblizu akumulatora? Wczoraj wyjmowalem aku, zeby dostac sie do zarowek w reflektorze i moze poprostu jakies kable wypialem/naruszylem? [ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2007-04-02 10:17:28 ]




Kolego do czujnika dostaniesz się od dołu auta.
Stojąc pod autem w kierunku jazdy po LEWEJ stronie auta na chłodnicy. W okolicy około 30 cm od dołu chłodnicy masz czujnik.
Wymień go i będzie O.K
Koszt czujnika między 30-50zł
 
 
Cytat:
2012-02-04 17:51:37, mpieniacki pisze:
Kolego do czujnika dostaniesz się od dołu auta. Stojąc pod autem w kierunku jazdy po LEWEJ stronie auta na chłodnicy. W okolicy około 30 cm od dołu chłodnicy masz czujnik. Wymień go i będzie O.K Koszt czujnika między 30-50zł





chyba przez 5 lat dał radę
  
 
hehe
Ale wpadka ....
Nie zobaczyłem na datę tylko na tekst
Spoko dzięki i pozdrawiam