MotoNews.pl
  

Sowier - Kraków - ser. Toyoty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co o nim sądzicie???
Czy warto tam jechać (ceny plus obsługa mechaników)???
  
 
No właśnie - jako kierownik tego serwisu sam jestem ciekaw co o nim sądzicie?
  
 
Jeżeli chodzi o ceny - proszę pytać o konkretną usługę - odpiszę.

[ wiadomość edytowana przez: kajjo dnia 2006-04-23 20:27:05 ]
  
 
Co sądzimy ?
Na pewno jest zamknięty w sobotę, bo tam wczoraj byłem

Raz tam byłem 4 lata temu i gość po obadaniu silnika w Carinie (kompiuter, stetoskop itd) tak ze mną rozmawiał:
- Coś się tłucze.
- Ale co to może być ? Góra, dół ?
- Coś się tłucze.
- Czy to mogą być panewki ?
- Nie wiem, coś się tłucze.
... i tak do wyczerpania mojej cierpliwości - czyt. powiedziałem do widzenia, a raczej miało być żegnam.
A na moje ucho panewki klekotały jak stary mercedes.
Później dowiedziałem się od mechanika, który kiedyś robił ten silnik że była obrócona główna i jak chcę auto na kilka lat to żebym dał sobie spokój z tym egzemplarzem
Pozdro.

Ps. Po dziś dzień to jest moje jedyne doświadczenie z tym serwisem.

[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2006-04-23 11:56:04 ]
  
 
Dziwne z tą sobotą bo jest czynne od 9 do 15. Fakt tydzień temu było nieczynne bo święta.
  
 
Cytat:
2006-04-23 08:30:37, kajjo pisze:
No właśnie - jako kierownik tego serwisu sam jestem ciekaw co o nim sądzicie?



Wreszcie się ujawnił

Babcia Ewa jeszcze chyba miała jakąs przygodę i rozmowe z kims z Sowier-am

Kiedys wpadłem do nich zeby mi powiedzieli co sie stało od dołu jak dostalem pół godziny wczesniej na al. Mickiweicza w dupe jadąc po drodze koło SOWIER-a i powiem ze bez emocji jakos normalnie, ani zebym nie p[opadał w euforie ani nie powiedzial cos negatywnego, przyszedł jakis pan (moze to ty KAJJO) huknoł na mechanika zeby przyszedł chyba z lampą i tyle.

  
 
To nie byłem ja.
  
 
Cytat:
2006-04-23 13:32:53, kajjo pisze:
Dziwne z tą sobotą bo jest czynne od 9 do 15. Fakt tydzień temu było nieczynne bo święta.



Wczoraj, ok. 12:30. Jedne drzwi od hali otwarte, ktośtam coś robił, chyba opony zmieniał, ale drzwi do biura zamknięte na głucho.
Cóż było robić... wywinąłem dalej w trasę
Może jutro jeszcze tam zaglądnę
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:49:37, Cromm pisze:
Wreszcie się ujawnił Babcia Ewa jeszcze chyba miała jakąs przygodę i rozmowe z kims z Sowier-am


No miałam, ale to było dawno temu - jakieś 6 lat. Chcieli mi wymienić całą głowicę zamiast uszczelki.
Było, minęło... Nie jestem pamiętliwa,
  
 
Witam
Robiłem tam rozrząd po zakupie auta. Na zamiennikach wyszło gdzieś 5 stówek ( nie tak tragicznie ). Szkoda tylko że nie wymienili mi przy okazji simmeringu bo troche podcieka ( zresztą do dziś ) - 35 kkm.
Kiedyś toczyli mi tarcze jeszcze w Mitsubishi na aucie - mają taką fajną tokarkę ( za chyba 100 ) zważywszy na ich stan i efekt końcowy było warto ( ale zacisków juz nie chcieli mi rozruszać ( były dość poważnie zapieczone na tulejkach ) no ale to sobota była.
A propo cen ile kosztuje wzmiankowane rozruszanie zacisków ( wymiana uszczelek - mam oryginalne reparaturki do zacisków i tłoczków plus wymiana tarcz i klocków ( te tez bym przywiózł ) plus wymiana płynu hamulcowego ( oczywiście z odpowietrzeniem ) ?
Carina E 1,6
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-24 10:59:07, piwalek pisze:
A propo cen ile kosztuje wzmiankowane rozruszanie zacisków ( wymiana uszczelek - mam oryginalne reparaturki do zacisków i tłoczków plus wymiana tarcz i klocków ( te tez bym przywiózł ) plus wymiana płynu hamulcowego ( oczywiście z odpowietrzeniem ) ? Carina E 1,6 Pozdrawiam


Jeżeli to Carina E to za wszystko 150 zł brutto + ewentualnie orginalny płyn hamulcowy Toyota DOT 4 - 23 zł (0.75l)
  
 
A moze ten wątek niech będzie poświecony temu serwisowi i tutaj będziemy zadawać pytania dot. tego serwisu ?

Ja ze swojej strony ciekawy jestem jakie czynności wykonuje się podczas standardowego przeglądu pwiedzmy takiej corollki, carinki co 10tys. km ?
Mozesz KAJJO cos bazgrnąć na ten temat ?

pozdrowka
  
 
To ja się też zapytam - rozrząd do mojej, tzn. szpeja na wymianę + chyba jakaś uszczelka, bo znaczy teren.
Tak sobie pomyślałam, że jeżeli nie będzie szokującej różnicy w cenie, to może dałabym jej oryginały ? Poczciwe aucisko - niech ma !
Do wymiany jest jeszcze jakieś 10tys. (ok. pół roku), ale może już powinnam zacząć zbierać kasę ?
  
 
No to nie pozostaje nic innego jak tylko czekac na wyczeropujące info ze strony kolegi KAJJO.

Ja uwazam tak na marginesie ze należą sie slowa uznania dla kolegi KAJJO za identyfikacje i wypowiedzi na forum, duzo osób pracujacych w ASO monitoruje to i inne forum i to dosyc intensywne ale zaden sie nie wychyla

  
 
Mam pytanie jak jest różnica w "Sowier" między cześciami oryginalnymi a zamiennikami (w %) - i jaka jest żywotnośc zamiennika w stosunku do oryginału (w tyś. km)
Jak długą gwarancje daje firma na cześci z wyszczególnieniem zamienniki i oryginały(rok , dwa lata)
Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: cesar dnia 2006-04-25 16:53:45 ]
  
 
Dajmy sie wypowiedziec KAJJO-wi wpadnie pewnie wieczorkiem to nabazgrze cos

Cytat:
2006-04-25 16:48:23, cesar pisze:
i jaka jest żywotnośc zamiennika w stosunku do oryginały (w tyś. km) Pozdro.



Ale czego,klockow, tarcz, sitenblockow, gum, amorow czego ..... pytanie trzeba sprecyzować poza tym jest tego mnostwo na forum uzyj wyszukiwarki.

Jedno jest pewne czesci silnikowe najlepiej orginał w tym uszczelki i przewody podcisnieniowe.
  
 
No nazbierało się tych pytań - a czasu na siedzenie przy internecie mało bo klientów sporo w serwisie więc pozwólcie że w pierwszej kolejności odpowiadam na pytania krótkie.
Na początek kilka wyjaśnień : Serwis Sowier od jakiś 3 lat nie jest serwisem ASO - więc niczym nie ryzykuję "wychylająć się". Po za tym mamy wprowadzony system zarządznia jakością ISO - więc takie uwagi na temat jakości usług, cen oraz spostrzeżeń klientów bardzo mi pomagają w poprawie niektórych rzeczy - tak aby klient mógł być zadowolony. A teraz konkrety:
1. Różnica w częściach - niestety ale taka różnica jest między orginałami a zamiennikiami. Zamienniki są oczywiście przeróżne więc trudno tu mówić o różnicy w % czy w km. Są zamienniki które nie wytrzymują nawet połowy orginału ale i są takie które prawie im dorównują. Zasadnicza jest różnica w cenie między orginałami a zamiennikami więc czasami opłaca się zamontować klika razy tani zamiennik niż raz orginał - ale to wszytko zależy od klienta. Na wszystkie usługi i części udzielana jest roczna gwarancja - z wyjątkiem amortyzatorów KAYABA i instalacji LPG - 2 lata.
2. Cenę rozrządu sprawdzę dokładnie i odpiszę popołudniu.
3. Przegląd każdego samochodu wykonywany jest według karty czynności przeglądowych opracownych przez TOYOTĘ - arkusz A4 z punktami po kolei co mechanik ma zrobić. Taka karta jest do każdego modelu i konkretnego przebiegu więc w sumie to wygląda jak niezła książka więc ciężko tu pisać o konkretach. Klient ma zawsze możliwość wglądu do takiej karty. Nadmienię tylko że w jednym z ostatnich punktów jest mycie samochodu i jest to standardowo robione.

[ wiadomość edytowana przez: kajjo dnia 2006-04-26 07:02:06 ]
  
 
Kurcze o tej karcie nie słyszałem...
Kajjo jesli dasz rade podaj cene takiego przeglądu i czy w tą cene wliczona jest jakaś czesc zamienna np. filtr pow, oleju itp.

No i tak króciótko czy przy stand. przegladzie sciaga sie koła i czyści hamulce ewentualnie smaruje zaciski, cylinderki jak któryś wykazuje tendencje lekko zapieczonego i reguluje jesli zajdzie taka potrzeba hamulce.
Pytam poniewaz spotkalem sie w tej kwestii w ogromnymi rozbieznosciami i cenami nieautoryzownych stacji, niektore wogole nie sciagaja standardowo kół

Jestem ciekaw jak to wyglada u was

Mysle ze pomysł z tym wątkiem to doskonały pomysł zeby opisać dokładnie temat, i odpowiedziec na nurtujace pytania w tym refleksje forumowiczów po wizycie w tym serwisie

pozdrowka
  
 
Cytat:
2006-04-25 10:03:44, BabciaEwa pisze:
To ja się też zapytam - rozrząd do mojej,


Ceny części do wymiany rozrządu:
Orginały: pasek - 216,51 zł, rolka 1- 199,62 zł, napinacz - 143,28 zł, Uszczelniacz wału silnika przód- 35,73 zł, uszczelniacz wałka rozrządu - 46,27zł. (ceny brutto)
Zamieniki: pasek rozrządu - 99zł lub 69zł (część z sygnarurą JC), rolka - 90 zł i 70 zł (JC), napinacz 61zł i 44,99 zł (*JC) oraz uszczelniacze po 9 zł.
Robocizna - 280 zł.
  
 
Cytat:
2006-04-26 11:57:10, Cromm pisze:
No i tak króciótko czy przy stand. przegladzie sciaga sie koła ...



Przy każdym przeglądzie standardowo ściąga się koła, rozbiera i czyści elementy układu hamulcowego, ocenia stan klocków i tarcz oraz szczęk i bębnów, luzuje i smaruje prowadnice zacisków i tłoczków, reguluje się szczęki z tyłu.
Koszt robocizny standardowego przeglądu dla Corolli w/g karty czynności przeglądowych to 220 zł + ewentulane części zamienne np: filtr oleju 33zł (orginał) lub 15 zł (zamiennik), olej Mobil1 5W/50 - 39 zł/1litr, filtr powietrza 60 zł (orginał) lub 38 zł (zamiennik) itp.



[ wiadomość edytowana przez: kajjo dnia 2006-04-26 22:04:51 ]