Wymiana oleju- jaki???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mój opel corsa ma 150tys przebiegu (1.2 benzyna 95r). Powiniwnem juz wymienić olej, chcę się poradzić czy ten może być?? Link - olej I czy ten filtr oleju może być - filtr
  
 
Hm czy ja dobrze zrozumiałem przejechaleś tym autem 150 tysi i dopiero wymieniasz olej :> ( nie no mam nadzieje ze żle to zrozumiałem)

Jeśli chodzi o olej silnikowy kieruj się dwoma najważnieszymi aspektami :

1. lepkość

Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5 W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5 W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem).
Na przykład: 5 W-40
Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30'C i latem przy temperaturze do +35'C.

2. syntetyczny / mineralny - nowsze silniki syntetic (ale możesz śmiało zalewać , mineralny za kilka lat gdy już bedziesz wiedział ze silnik może nie być zbyt szczelny)

Mineralne oleje silnikowe
Tradycyjne oleje silnikowe wytwarzane są z bazowych olei mineralnych. Oleje te jednak posiadają ograniczone możliwości wobec rosnących wymogów co do wydłużenia interwałów pomiędzy wymianą olejów, zwiekszenia mocy silnika oraz (przeciwciernych) antyfrakcyjnych właściwości olei mineralnych. Typowe oznakowanie lepkości dla olei mineralnych to: 15 W-40 lub 20 W-50.

Syntetyczne oleje silnikowe
Syntetyczne silnikowe oleje bazowe stanowią podstawę dla produkcji olei silnikowych z istotnie ulepszonymi właściwościami. Syntetyczne oleje silnikowe są przydatne zarówno dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych, zabezpieczają optymalną ochronę przed zuzyciem, zapewniaja dobre smarowanie przy rozruchu zimnego silnika, obniżają tarcie w silniku i utrzymują go w czystym stanie. Odpowiadają one najwyższym standardom jakości według API, ACEA i względem aprobat firm samochodowych. Typowe oznakowanie lepkości olei syntetycznych - 0 W-40 oraz 5 W-40.

Oleje o doskonałych właściwościach przeciwciernych
Oleje te wyróżniają się wysoką ciekłością w niskich temperaturach, niskim obciążeniem pompy olejowej i wytrzymują wysokie obciążenie termiczne. Zapewniają one zmniejszenie spożycia paliwa. Typowe oznakowanie lepkości dla takich olei: 0 W-40, 5 W-40, 10 W-40.

Oleje silnikowe na wszystkie pory roku
W naszym umiarkowanym klimacie wielosezonowe oleje silnikowe mogą być stosowane przez cały rok. Zimą oleje takie nie zgęszczają się zbytnio, a latem, przy wysokiej temperaturze silnika, nie rozcieńczają się nadmiernie. Typowa lepkość takiego oleju (na przykład): 0 W-40, 5 W-40, 10 W-40, 15 W-40, 20 W-50.