Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-04-29 09:04:04 Doszedłem do wniosku, ze moje sprzęgło wiskotyczne nie jest w najlepszym stanie - wentylator ostro zapierdziela po odpaleniu zimnego silnika, a zatrzymanie go palcem skończyło by się na oddziale hirurgicznym.
Więc mam pytanie. Zamiast zakładać nowe wisko, chciałbym założyć zamiast obecnego wentylatora, wentylator elektryczny albo dwa z termowłącznikiem (mam taki w chłodnicy luzem) - co Wy na to??????? Jest to bezpieczne? Możliwe? Nie wpłynie źle na prace motorku? |
![]() gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2003-04-29 09:26:12 Poszukaj w archiwum ktoś pisał o tym już. Ale nie pamiętam czy na LOB czy OKP. |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-04-29 10:30:56 Coś tam niby jest, ale temat nie do końca rozwinięty. |
![]() robert_kraków vectra b KRAKÓW | 2003-04-29 11:45:59 odpowiadam:
sposób na sprawdzenie czy wisko działa prawidłowo. po postoju silnika ciepłego - przez kilkanaści minut - i odpaleniu powinno być słychać przez kilka sekund huk powietrza przepływającego przez plastykowy tunel. huk ten powinien ustać - jeśli podczas przegazowywania huk jest słyszalny przez cały czas - wisko do wymiany. jeśli wymieniać to tylko na nowe!!!! ok 600 zł. poza tym po uruchomieniu silnika powinno dać się zatrzymać wisko ręką przez jakąś szmatę. jeśli się nie zatarzyma to do wymiany. są to wszystko objawy zatartego wiska. wisko zbyt luźne powodoje przegrzewanie się silnika i zaraz po załączeniu nie słychać tego charakterystycznego huku. sposób na wymianę chłodzenia na elktryczne jest prosty. dokupić na szrocie jakikolwiek wentylator mieszczący się na chłodnicy /najlepiej dwu-biegowy/ na dolnym wężu chłodnicy trzeba wstawić trójnik z gwintem w który wstawiamy czujnik temeperatury sterujący wentylatorem. zakres działania temperatur poszczególnych załączeń można dobrać w/g życzeń. podłączyć do wentylatora napięcia najlepiej bezpośrednio z akumulatora / będzie działał też na wyłączonej stacyjce/ a sterowanie podłączyć z czujnika. |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-04-29 13:07:27
Jaki to jest dwubiegowy???? Być może to fajnie, bo własnie przy dolnym wężu w chłodnicy mam wkręcony czujnik temperatury, który nigdzie nie jest podłączony. Czy czujnik powinien mieć dwa zaciski i działa on jak włącznik? Podłącza się go szeregowo, czy równolegle do przewodów wiatrak-akumulator? Dzieki za post Robert ![]() |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-04-30 10:14:58
Jeszcze raz... mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem: Silnik rozgrzany (temp. około 90 stopni) gaszę i zapalam po kilkunastu minutach. Tylko nie wiem gdzie mam słuchać tego huku w tunelu, bo nie wiem co to za tunel. Może jako bardziej dokładnie mi to wytłumacz. Reszta tak jak piszesz. Pozdrówka. |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2003-05-02 11:42:37 Heva ja bym na twoim miejscu nie experymentował z elektrycznym wentylatorkiem . Jesli masz zatarte wisko to przez lato jak znalazł, zima sie przeziebisz ot co. Jesli lubie samochod to dbam aby bylo wszystko zgodne z fabrycznym wyposażeniem. Po co kombinowac silnik masz duzy i calkiem fajny, moze to wisko/platy wentylatora szybkosc obortow, jest dopasowane do silnika i jego potrzeb. Więc może naprawic wisko ? |
![]() maryjank DEADSOUL Opel Omega A 2,6 CD ... Wałbrzych | 2003-05-02 12:31:49
Silniki 2,6 jak mój i 3l jak twój nie maja tunelu bo nie ma miejsca na niego.A silnik wiatraka dwu biegowy to taki co ma dwa odczepy na wolne i szybkie obroty wolne moga byc na stałe załączone a szybkie z czujnika plus z palca jak w korkach stoisz. |
![]() HEVA Senator B 3.0 24V Bydgoszcz | 2003-05-05 08:53:53
Widziałem już pozakładane elektryczne wentylatory zamiast wisko i działa to bardzo dobrze, a koszt wymiany wisko na nowe jest wysoki - no chyba, że da sie to naprawić, a nie wiem jak... Przez lato jak znalazł - zgadza się, ale w zimie jak wisko kręci na maksa na zimnym to dramat - silnik dłużej się nagrzewa, więcej pali i to znacznie itd... |
![]() robert_kraków vectra b KRAKÓW | 2003-05-05 10:58:35 co do wiska - nie da się go naprawić. trzeba uważać jak się kupuje nowe - polacam zakładanie w serwisie aby mieć gwarancję!!!!
kumpel kupił sam założył a okazało się być niesprawne (źle przechowywane). zatarte wisko to też nie jest dobry pomysł. przerobiłem to. w omesi silniczek 2.0 na załączonej kilmie nie wydalał i mocą bo taki opór stawiało powietrze w tunelu. a spalanie po wymienie wiska spadło o 3 litry |
![]() elvizz13 2nd to none Świdnik | 2003-05-05 15:24:10 A ja mam pytanko o elektryczny wentylator. Jak wyłączę silnik to wentylator przestaje chłodzić, znaczy wyłącza się. Tak ma być czy to jakiś feler?
pozdr |
![]() Edmund_Dantes LOB SYMPATYK OPEL OMEGA Gorzów Wlkp. | 2003-07-05 12:03:27 Witam
Ciekawy temat zważywszy że u mnie (przy zatartym wisko) tem stoi pomiędzy 80/90 stopni z tendencją raczej pod 80 . Wymyśliłem sobie że może to wina termostatu ( wymienilem go ) i oczywiście nic się nie zmieniło ( poza lżejszą kieszenią o 100 zł), rozumiem że muszę jednak zmienić "wiskozowca" ale pytanie czy bez problemu można kupić to ustrojstwo ( rozumiem że w serwisie) lub czy można kupić gdzieś coś takiego w niższej cenie ( zamiennik innego producenta ????) Pozdrawiam Edmund Dantes |
![]() Edmund_Dantes LOB SYMPATYK OPEL OMEGA Gorzów Wlkp. | 2003-07-05 22:05:39 No właśnie od wielu z Was słyszałem że temperaturka nigdy własciwie nie podnosi się wyżej nad 80 stopni (chociaz wskaźnik jest bodaj do 120 stopni) i chociaż wygląda to żenująco , może po prostu nie przejmować się tym faktem ( wkońcu od początku jak mam OMESIĘ właściwie tak jest ) i nic podejrzanego się nie dzieje a wiem z własnego doświadczenia że im mniej się grzebie w aucie tym bardziej jest ono niezawodne ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Edmund Dantes |