Jak kupic poloneza??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chciałbym kupic Poldka mam 4 tysiące złotych. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie ? Czym sie kierować przy zakupie ?
 
 
Pozwole sobie zacytowac odpowiedz umieszczona na pewnej stronce


Na co najlepiej zwrócić uwagę przed zakupem używanego auta (oczywiście są to dość ostre wymagania ale warto wziąć je pod uwagę)

Sprawdź czy silnik nie jest mokry, szczególnie czy spod głowicy nie ciecze olej, na wolnych obrotach otwórz korek wlewu oleju i sprawdź przedmuch, jak będzie widoczny niebieskawy dymek to daj sobie spokój, spaliny przepuszcza, przystaw łapkę nad wlew oleju, jak żyga olejem też nie najlepiej. Otwórz bagażnik, odwin wykładzinkę i sprawdź czy nie jest na podłużnicach zgniły i czy przypadkiem mocowania resorów nie wlazły do środka. Sprawdź stan przedniego pasa pd chłodnicą, najlepiej stań z boku nad maską i patrz pod chłodnicę, czy ów pas nie jest pęknięty. Sprawdź zamocowania drążków reakcyjnych, jeśli te uszka były spawane, olej ten egzemplarz. Przejedź sie, ale przed tym sprawdź stan płynu hamulcowego, jeśli jest nieskazitelnie czysty, sprawdź wszystkie koła od wewnętrznej strony, zaciski mogą przepuszczać i właściciel ciągle dolewa plynu, jesli sa mokre, szykuje się wypychanie tłoczków. Przed ruszeniem przejedź łapka pompkę hamulcową, od spodu, czy czasem nie jest mokra. Posdczas jazdy sprawdź czy nie sciąga , szczególnie przy hamowaniu, rozpędź się do 60 i pusć go naluz, nasłuchujac czy czasem nie stuka cos dziwnie, lub szumi, np z łożysk kół przednich alibo z mostu. Sprawdź czy tarcze sprzęgłowe są oki, czy sprzęglo się nie ślizga, jeśli pod górke będzie tracil obroty, tarcze mogą być zjechane. Przejedź sie na wszystkich biegach, włącznie z wstecznym, sprawdź jak wchodzą, czy nic się nie blokuje. Skreć do oporu koła w prawo i zacznij cofać, jeśli coś stuknie, to jest to niepokojąca sprawa. Sprawdź amortzatory, tradycyjnie, przez bujanie, nie powinien sie zbytnio rozchustać. Jak juz będziesz pod spodem, to warto jest obadać stan pasów podtrzymujacych bak, mogą być przerdzewiałe, szykuje się wymiana, obadaj też czy z mostu i skrzyni nic nie kapie. Sprawdź w jakim jest stanie układ wydechowy, no i czy nie ma dziur w podłodze, jeszcze jedno, wyciągnij bagnet i sprawdź czy jest jakiś olej i czy jest czarny. No i szybki czy się łagodnie otwierają, zabawa z nimi jest przednia.
Jak już się zdecydujesz na zakup, wypytaj pacjenta jaki jest olej w silniku, kiedy zmieniany, jaki jest olej w moście i skrzyni, czy kiedykolwiek zmieniany, spytaj się ile lat ma akumlator, jaki płyn hamulcowy, i co go kiedykolwiek bolało. No obadaj czy w chłodnicy jest płyn chłodzący czy woda, jeśli woda, od razu zmień na płyn, lepiej nie ryzykować przed zimą. Przez felgi, przez te otworki, sprawdź jak wyglądają tarcze hamulcowe, jeśli są gładkie i niepordzewiałe, to oki.
macieklukomski
  
 
Jeśli jeszcze nie kupiłeś tego poldka to napisz do mnie koniecznie. Moj kuzyn chce sprzedać Caro 94 1.6 GLE +GAZ. Fura jest idealna i bezwypadkowa ma przejechane 113 tyś km, ale nie zrażaj sie jest idealnie utrzymany.
  
 
heheheheh chlopcy ci strzeilli takie kazania a ja ci mowie kup se cos innego niz poldkajak masz kase. Takie jest moje zdanie. Ale z tego co piszesz nie masz zbyt duzo pieniedzy ro kup taczej PF 125. Bedzie git.
  
 
O widzisz voyteck, tu sie zgadzam, nie ma to jak PF 125 '91, silnik poldka, skrzynia 5 most kwadrat - krotko mowiac wersja ME (mi to sie kojarzy nieodmiennie z Millenium Edition)
  
 
...i mam pytanie. Da się sprawdzić, czy auto chodziło na taksówce?
(Jakieś ślady po montażu taksometru itp.)
Adam
 
 
Teoretycznie jest taka możliwość a praktycznie to różnie bywa. Samochody taxi powinny mieć wbity stempel do dowodu rejestracyjnego przeznaczenie samochodu - TAXI
kolejną sprawą są plomby na lince prędkościomierza dokładnie przy samym prędkościomierzu i oraz druga plomba montowana jest przy skrzyni biegów pod spodem. Problem jest w tym, że można pozacierać wszystko usunąć i pozacierać ślady, najbardziej podejrzany może być wymiana dowodu rejestracyjnego aby wyczyścić stempel z przeznaczeniem pojazdu
  
 
Mam do Was prosbe,chce zakupic to cudo zwane polonezem.Do tej pory bylem uzytkownikiem (przez 5 lat ) fantastycznego malucha lecz ulega on ostatnio biodegradacji (rok 197.
Na ten cel chcialbym przeznaczyc jakies 5 tys.Co myslicie,czy za to dostane auto w którym nietrzeba bedzie robic remontu (odrazu).Jakie robicie przebiegi do remontu kapitalnego??Ile placicie OC?I jeszcze jedno jak sie spisuje gaz w tym cudzie.
Nowy klubowicz
  
 
Ja powiem Tobie tak nie ma reguły mozna trafić dobrego Poldka starego, który bedzie lepiej utrzymany od niejednego nowszego. Jeżeli przeznaczasz 5 tyś to może nawet uda się Tobie trafić Caro z 96 r. A ten ma już hamukce Lucas i nowe podszybie i taki mi się bardzo podoba. Co do rdzy to bywa różnie sekretem jest prawidłowa konserwacja. Radziłbym kupić auto od pierwszego właściciela Skoro ma go od nowego to pownien mieć ksiązkę gwarancyjną podbitymi wszystkimi przeglądami OT jeżeli dbał o niego a takie przeglądy robi się co 10 tyś. km. Jeżeli nie ma takich przeglądów to może zawsze powiedzieć że sam wszystko robił ale równocześnie mógł nic nie robić. Mnie na gazie jeździ się lepiej niż na benzynie. Nie odczuwam znacznych spadków mocy itd. Szerzej mogę napisać w mailu