MotoNews.pl
  

Adaptacja nowych pierscieni w silniku po 200tys km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Własnie ostatnio (tydzien temu albo jak kto woli 300km) wymieniłem pierscienie na fabryczne idące na 1 montaż, bez szlifu tłoków i honowania.
Stare były kompletnie zapieczone a ich luz na zamku miał ok. 1.5mm olej mobil 15w40 pił przez miesiąc bez opamietania (az skonczyła sie moja cierpliwosc ).
Owalizacja na tłoku 0.02mm czyli standard wg. zapewnien mechanika w tych jednostkach i tym przebigu

Poki co wlałem mobila 10w40 wg. zalecen mechanika zeby wszystko sie ładnie ułożyło i dotarło pozniej chciałbym wlać mobila 5w50 po ok. 5000km jak wszystko bedzie ładnie.
kolor na bagnecie czysciusienki jak miód mimo 300km jaki pokonałem od wymiany
Na razie poziom oleju cały czas na max-ie
Silnik ma teraz 210tys km przebegiu.

Jezdze bardzo spokojnie miedzy 1500-do ok. 2800 tak zeby sie swieciła cały czas ekonomy ale też żeby siolnik za bardzo sie nie meczył, dławił

Mam pytanie do kolegów którzy wymieniali pierscionki bez szlifów itp. jak przebiegał proces docierania sie nowych pierscionków jak przebiegało picie oleju, za jakies uwagi i zdania z góry dzieki

  
 
a gdzie robiłeś remont i za ile jeśli mozna zapytać?
  
 
Zaden tam remont kosmetyka ale jak to mowie naprawiam niedbalstwo poprzednich włascicieli i poprawiam po pseudo mechanikach.

Opisałem techniczne sprawy
TUTAJ

Coż no mam swojego zaufanego mechanika który na szczęscie nie uczy sie juz na mojej ani nikogo toyocie ale robi swoją robote tak jak sie powinno robić .
Robote robiłem w Krakowie bo jakbym miał blizej moze bym uderzył do KAFI-ego
  
 
ja tak pytam bo szukam kogos kto by zrobil vvti poki co oprocz ASO, wiem ze Anwa sie podejmie jakby co ale to droga impreza... jeszcze nie pali sie grunt pod nogami silnik chodzi jak trzeba ale warto wiedziec czy w kraku jest ktos taki
  
 
A co chcesy robic z VVT-i ?, pierscionki ?

Jak nic sie nie dzieje nie dotykaj jak zacznie cos sie dziać trzeba wtedy ingerować.

Jesli bedziesz potrzebował pomocy, namiarów na mechaika to zapraszam na priv. a jesli chodzi o VVT-i to jak najbardziej jest ktoś taki taki własnie od TOYOT.
  
 
jeśli coś robić to jak będzie bardzo źle a na razie dolewam oleju i olewam... tak na wyrost chcę wiedzić gdzie to robić.. zapewne skorzystam w odpowiednim momencie.. choć szczerze powiem noszę się z zamianą na Avensisa który swoją drogą też może mieć z tym problem bo w końcu tam też są VVTi
  
 
W VVT-i robi sie to troche inaczej podobno ale tez nie pamietam, zapytam przy okazji, nie wiem czy nie wprasowywuje sie tuleji, w kazdym razie naprawa jest zupelnie inna niz w starych silnikach.
  
 
Cromm,
JA robiłem WSZYSTKO- razem ze szlifami niestety. NAwet wał. ALe przejechałem już ok1300-1400km po remoncie na Shellu 10w40 i kolor Sliczny miodowy a i zużycia nie zauważam- a już powoli rozkręcam go na obrotach. Pierwsze 1000 km do ok2500-3000obr, teraz troszkę więcej.
Wiem, że to "nie po drodze", ale szczerze polecam gościa z Opola- Auto Remik, tel. 602345494
JA jestem z jego pracy bardziej niż zadowolony- a mam w zasadzie nowy silnik.
  
 
Proces układania porządnych pierścieni to jakieś 20 tys. km Już gdzieś opisywałem dokładnie jak to u mnie było więc teraz w skrócie:
- pierwsze 3 tys. km bezwarunkowo nie przekraczałem 3500obr,
- do 10 tys. km jazda max 4000obr, momentami w wymagających sytuacjach pozwalałem sobie na chwilowe 4500obr,
- 10-15 tys. km to jazda już częściej do 5000
- po 15tys. km stopniowo coraz częściej do odcinki

Zużycie oleju nie zmniejszyło się przez pierwsze 8-10tys. km. Po 15 tys. km znaczący spadek zużycia oleju o 70%.
Później trudno wyczuć bo zaczęła cieknąć pompa oleju i zlikwidowałem wyciek dopiero przedwczoraj. Coś więcej o zużyciu bieżącym powiem za 10 tys. km
Po ok. 40 tys. km od wymiany pierścieni mam sprężanie równo po 13 na każdym cylindrze
Cierpliwości z pedałem gazu, a odwdzięczy Ci się na pewno
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-08-07 17:02:54, Perzan pisze:
- pierwsze 3 tys. km bezwarunkowo nie przekraczałem 3500obr,



Ja 3000, 3500obr to juz zadkosc ale jazda strasznie denerwujaca

Wymieniles oring na pompie ?
Jesli tak ja tez to zrobilem bo mi sie mocno juz pocila a przy okazji rozebranego dołu to jak sie mowi przy okazji bo zalewajac zadszym olejem wyciek mogl by sie zwiekszyc i zaczelo by sie ..lać..

poki co zuzycie oleju oscyluje gdzies w okoolicy 0.6L na 10000km.

Co ciekawe bawilem sie starymi orginalnymi pierscionkami i co ?
Orginalow nie da rady złąmać a zwykle pekają z takim impetem ze mozna sobie zrobić kuku
Japonia to japonie
  
 
witam mam takie pytanie ,wymienilem pierscienie w carinie e 1.6 4afe bo strasznie pila olej , po wymianie z olejem jest ok ale spadlo cisnienie sprezania na kazdym garze o 2 atm.czy po dotarciu pierscieni cisnienie wroci do normy ,narazie zrobilem jakies 500 km po wymianie i czuje ze auto jest slabsze niz przed wymiana
  
 
Archeolog

IMO jak zrobisz 10-15kkm i dalej będzie źle, to powinieneś się martwić. 500km to trochę mało na jakiekolwiek wnioski

pzdr
  
 
czyli narazie sie nie przejmowac tylko jezdzic
spadek cisnienia moze byc spowodowany tym ze pierscinki sie jeszcze nie ulozyly
dzieki pozdro
  
 
Albo coś zostało spi....ne przy wymianie
A rozrząd dobrze ustawiony ?? Trochę to dziwne że równo wszędzie spadło...
Pozdro.
  
 
rozrzad raczej dobrze bo silnik pracuje rowno jak zegareczek i wszystko na znakach ustawione , tylko troche mocy brak
  
 
Cytat:
2009-07-13 21:56:45, marcel16v pisze:
witam mam takie pytanie ,wymienilem pierscienie w carinie e 1.6 4afe bo strasznie pila olej , po wymianie z olejem jest ok ale spadlo cisnienie sprezania na kazdym garze o 2 atm.czy po dotarciu pierscieni cisnienie wroci do normy ,narazie zrobilem jakies 500 km po wymianie i czuje ze auto jest slabsze niz przed wymiana


Po pierwsze jak sie wymienia tylko pierscienie,to obowiazkowo trzeba zmatowic gladzie papierem sciernym-oczywiscie nie 60 Robi sie to po to aby pierscienie mogly sie dotrzec do cylindra.
Na gladkim jak lustro nie zmatowionym cylindrze zaden pierscien sie nie dotrze.
Jak cisnienie jest liche po remoncie to juz liche bedzie.A ile jest?
  
 
mi to zawsze przychodzi do glowy taka sentencja , dlaczego niektorzy nie dotykaja silnika i robia bez wymiany pierscieni 600tys km a inni po 200tys km wymieniaja pierscionki....

  
 
problem rozwiazany, zdjolem dzisiaj pokrywe i jeszcze raz wszystko przepatrzylem no i wyczailem ze znaki na kolach zebatych walkow schodza sie ale tylko z jednej strony z drugiej strony znak przesuniety o zabek , podejrzewam ze mechanior jak sciagnol walek to nie wkrecil tej srubki w kolo co ksiazka podaje , przestawilo mu sie i tak zalozyl
poskladalem wszystko tak jak powinno byc i jest ok cisnienie 13.5 a bylo 10,5 no i auto wreszcie normalnie jezdzi
dzieki za wszelkie porady
pozdro
  
 
Mechanicy...

pzdr
  
 
A jednak coś sp...lili
Pozdro.