MotoNews.pl
  

Problem z kontrolką ładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Posiadam samochód Polonez 1.6 GLI i mam taki problem:

Z chwilą uruchomienia silnika nie gaśnie kontrolka ładowania akumulatora i stopu, przez cały czas się żarzy. Gaśnie tylko przy dużym zwiększaniu obrotów silnika. Problem zaczął się gdy całkowicie padł regulator napięcia. Wymieniłem na nowy, ale nadal występowało jarzenie kontrolki po przeczyszczeniu przewodu masowego, kontrolka zgasła. Po upływie jakiegoś czasu znowu zaczęła się jarzyć w trakcie jazdy samochodem. Poruszałem przewodem masowym ponownie zgasła. Po upływie kilku miesięcy ponownie wróciło do tych samych objawów. Wymieniłem szczotki w alternatorze, przeczyściłem przewody masowe i jarzenie w trakcie jazdy nie przestaje. Bywają momenty że gaśnie ale rzadko. Nie wiem co to może być?

Czy to wina regulatora?

Czy może diod?

Pozdrawiam

tomuro
tomuro@wp.pl
  
 
Szczotki się zawiesiły. według mnie na 100%
  
 
Szczotki były wymienione? Właściwie to teraz są nowe. Więc to chyba nie jest ta przyczyna. Jeszcze wczoraj je wyciągałem i sprawdzałem.
  
 
Mialem tak samo.
Musialem rozebrac alternator i wymienic mala czarna diode- byla przebita tzn przewodzila w dwie strony
i na poczatku zachowywalo sie tak samo czyli jak poruszlem gdzies kablami to gaslo żazenie

Pozdrawiam
Grzegorz
  
 
Dzięki Grzegorz jeszcze dzisiaj zobacze do tej diody.

Pozdrawiam

Tomek
  
 
Raczej na pewno diody wzbudzenia (a raczej jedna z nich)
  
 
Widac Mialem pecha do elektrykow, bo ja z tym czyms borykalem sie przez dwa lata. Zmienili mi wszystko co mozna bylo zmienic, nawet wirnik w alternatorze, bo byl rzekomo krzywy. Po tym wszystkim dalem sobie spokoj i przestalem zwracac na to uwage.
  
 
u mie wystarczyło rozebrać alternator i poprawić lutowania na diodach, prawdopodobnie jedno z nich zaśniedziało, nic nie musiałe wymieniać
  
 
Ja musze tu potwierdzić co zostało wcześniej powiedziane:

Przyczyną żarzenia sie kontrolki ładowania często jest uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia
  
 
Cytat:
2003-05-14 10:52:28, kordek4 pisze:
Ja musze tu potwierdzić co zostało wcześniej powiedziane:

Przyczyną żarzenia sie kontrolki ładowania często jest uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia



mam to samo - ładowanie ok ale po wymianie regulatora kontrolka sie leciutko swieci... - juz ze 2 lata beda..... i jezdze

R@TMAN i jego biało niebieski Dziadek Fiat
(ex karetka nieco nadgryziona przez rdze)
  
 
Dopiszę się w tym wątku, żeby nie śmiecić.

Kilka dni temu zauważyłem, że wskzówka poziomu paliwa jakoś dziwnie wskazuje coraz większy poziom. Zawsze jeździłem z taką ilością paliwa, która nie powodowała świecenia kontrolki rezerwy, czyli ok. 1/4 stanu. A tu nagle wskazówka podjechała na pół stanu, a na drugi dzień już na 3/4, a na trzeci miałem juz jakieś 4/5. Wykluczyłem robotę krasnoludków w postaci potajemnego dolewania benzyny, bo na dołkach rezerwa jednak miga. Czy ktoś zna przyczynę takiego zachowania wskaźnika?
  
 
Całkiem możliwe że się pływak zepsuł i świruje, może gdzieś "gubi masę" bo raczej awaria samego wskaźnika jest mało prawdopodobna
pozdr
  
 
Tez stawiam na plywak. Z tego co pamietam rezerwa jest na innym czujniku - takie 2 blaszki, chyba ze koreance wymyslili cos nowego, wiec - prawdopodobnie plywak. Proponuje przyzwyczaic sie
  
 
oj Wyrwi Wyrwi mój staruszek nie ma nic wspólnego z Koreą... przeca to roczniik 1993
  
 
Odświerzam

Witam!

Ostatnio żarzy sie kontrolka ladowanie jak wcisne pedal sprzegla, a jak puszcze to jest ok. Co sie zwalilo???
  
 
może układ automatycznego wygaszania kontrolki ładowania przy wciśniętym sprzęgle?

nie da się już bardziej enigmatycznie opisywać usterek?
 
 
panowie tez mam problem z kontrolka tylko innego typu mianowicie, czasami gdy wlacze zaplon kontrolka od ladowania sie nie swieci lub jazy sie ciemno pozostale kontrolki swieca normalnie, z gory dzieki za odpowiedz


[ wiadomość edytowana przez: CARORACER dnia 2005-09-30 14:49:17 ]
  
 
To i ja dołożę dwa zdania u mnie jest to samo po wymianie regulatora napięcia wraz ze szczotkami, bo to jedność w moim modelu żarzy się k ontrolka od ładowania jeżdżę rok czasu i nic złego się nie dzieje, ale wkurza mnie jazda nocna, bo w tedy kontrolka jest widoczna mam nadzieje, że ładowanie jest Ok i nie zdechnie mi w drodze
  
 
Sprawdz czy czasami nie jest częściowo oberwany kabel + ten co idzie do do alternatora częściowe oberwanie powoduje wzrost oporu i ( mniejszy przekrój ) co powoduje takie efekty naj lepiej sprawdz wszystkie szczególnie koło metalowych końcówek, ale najprawdopodobnie to diody wzbudzania takie małe czarne.




Pozdrawiam
  
 
cześć wszystkim
podepne sie bo chociaz temat podobny...
ostatnio zauwazyłem ze przy włączonym wentylatorze nawiewu żarzy sie kontrolka ładowania, wszystkie inne odbiorniki mogą byc włączone łacznie z audio a żarzy sie tylko od wentylatora.
czy przyczyna jest włacznik? dodam ze to ten bezstopniowy.