Na wsepnie prosze o wyrozumialosc jestem laikime jesli chodzi o silniki, no moze nie tak do konca.
Posiadam Fiacika 125p 1.5L 86r. przejechane 20024 KM, pomaranczowy.
Krutka historia pojazdu.
Moj ojciec wyjechal nim z fabryki/salonu i po 100km pekl lancuszek rozzadu :/ na lawecie wrocil na gwarancje do salonu.
Po jakims czasie zostala wymieniona zle dzialajaca skrzynia biegow (dokladnie nie wiem co bylo z nia nie tak) kolejna skrzynia ponoc tez zle dzialala dopiero 3cia jaka zamontowali dzilala poprawnie ( i jest ona chyba od Fiata 132 bo ma przesuniety drazek do zmiany biegow, tak gdzies wyczytalem, ale moge sie mylic)
Po przejechaniu okolo 10.000KM tato postawil go do garazu przykryl przescieradlem i tak stal.
W tym czasie jezdzil innym samochodem.
W 1996 zarejestrowal go ponownie zamontowal GAZ i jezdzil dalej, po przejechaniu okolo 2000 KM zaswiecila kontrolka oleju, po wymianie oleju i filtru dalej swiecila i znowu powedrowal do garazu i czekal na remont ktory nastopil dopiero w 2005 roku.
Moj Ojciec i sasiad zdjeli miske olejowa w ktorej znalezli kawalki starego lancuszka rozzadu !! zdemontowali pompe i wyczyscili ja (okazalo sie ze paproch zawiesil zawor przelewowy ) po czyszczeniu miski i pompy wszystko pracowalo bardzo ladnie, kontrolka zgasla
Po jakims czasie zaswiecila kontrolka od ladowania akumulatora ( o zgrozo ) i bardzo ciezko bylo odpalic fiacika, po wielu kalamancjach stwierdzilismy ze akumulator padl bo wsumie mial juz pare ladnych lat, kupilem nowiutki i co dalj lipa !! okazalo sie ze przerwana zostala plecionka laczaca mase nadwozia ze skrzynia biegow.
W miedzy czasie wymienilismy uklad wydechowy, bo byl juz przerdzewialy.
Przy okolo 15.000KM zaczela kontrolka od oleju mrugac od czasu do czasu przy zakretach czy chamowaniu z durzej predkosci (poziom oleju prawie MAX) po kolejnym 1000 na wolnych obrotach swiecila ! pozniej tak coraz bardzie i czesciej.
Pytalismy roznych "mechanikow" i mowili ze ten typ tak ma.
Wymienilismy czujnik, dalej nic.