MotoNews.pl
  

1 bieg utrapienie właścicieli malucha!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak można zniwelować odgłos jazdy na pierwszym biegu w starych maluchach, ten dzwięk po prostu zabija ...
  
 
No niestety tylko inna skrzynka..... Ewentualnie wiele kombinacji ze zmianą konstrukcji.... Albo skrzynka od CC700......
Niestety taka jest konstrukcja I biegu (proste zęby) że musi sobie pochałasować
  
 
na krótkiej każdy bieg tak wyje
  
 
a ile kosztuje taka krótka skrzynka?
  
 
a dlaczego w elegantach juz tak nie buczy??
  
 
w elegantach też buczy..... tylko nie tak głośno, bo jest lepiej wyciszony (inne wyciszenia)
Z regóły eleganty mają mniejsze przebiegi i są to niewyciorane skrzynki.
W starych maluchach są zciorane..... i jestem tego pewien że nikt już nie złoży tak skrzynki jak fabryka.... po każdym remoncie już nie będzie tak jak fabryka!!!!!
W elegantach był lany olej TUTELA, może on ma znaczenie... choć niesądze.... Bo HIPOL to syf!!!!
Ja mam maluszka `89, po przebiegu 42000, hulam na ELF-ie mineralnym (oczywiście mówię o skrzyni) i jest cicha, ale oczywiście pozostałe biegi są cichsze
  
 
dokładnie tak, charakterystyczne wycie na jedynce to dlatego że jest na prostych zębach, (zauważcie że większość aut na wstecznym tez tak wyje) a rajdówki, także WRC tak chodzą na wszystkich biegach...
  
 
Ja mam krotka skrzynke w malcu i wyja wszystkie biegi. Na to niema rady jeszcze dodatkowo jak sie jakies lozysko w skrzyni zatrze to dopiero ja wtedy slychac jak mieli. Ja mam lany olej do skrzynki arala jakis bardzo gesty specjalnie do skrzyn ktore przechodza wiecej.

Jezeli chodzi o koszt krotkiej skrzyni to troche sobie kosztuje dla przykladu powiem ze remont takiej zabawki to kwota ok 300 zl.

A tego loskotu na jedynce to raczej nie wyeliminujesz to juz tak musi zostac
  
 
jak już został rozpoczęty temat o jedynce
to czy wrzucanie jedynki sposobem tzw. bez zgrzytu przy predkościach wielkosci do ok 15km/h jest bardzo szkodliwy dla skrzynki??

dla nieznających tego sposobu
sposób bez zgrzytu to błyskawiczny (naprawde błyskawiczny, ale z wyczuciem) ruch z II biegu na I i nie ważne czy autko toczy sie do przodu czy do tyłu
np jak gdzieś dojeżdżamy pod górke to możemy zapiąć I tym sposobem

stsujecie coś takiego??
ja stosuje (z przyzwyczajenia nawet w innych autkach) i na razie jeżdże na trzeciej skrzyni, nie wiem czy jest to wina stosowania właśnie takiego sposobu
  
 
ale u mnie ten zgrzychot jest tag głosny że, aż bolą uszy wogóle wydaje mi się ze mam za krótką 2, ale może mi sie tylko wydaje...
  
 
Cytat:
2003-05-07 15:10:35, Peeryt pisze:
stsujecie coś takiego??


Ja teżczasem coś takiego stosuje ale niemam pojęcia czy to jest szkodliwe
  
 
A wie może ktoś gdzie szukać używanej krótkiej skrzyni do malca?
I jeszcze jedno pytanie. Czy wszystkie koła mają zęby proste?



  
 
Peeryt!
Wiesz co to jest miedzygaz i polsprzeglo? jak chcesz jedynke bez zgrzytu wlaczac to na forum tuning pl to opisalem choc nikt na to nie zwrocil uwagi i i tak pisali ze nie ma sposobu
teraz mi sie nie chce szukac ale moge dac linka.
a i jedynka prrzy 15km??????????
w instrukci do auta daewo espero jak byk pisze ze nie wolno przy wyzszej predkosci niz 7km wrzucac ...ale maluch to nie espero..
  
 
ja wrzycam jedynke "przez dwójke" notorycznie i nic sie nie dzieje

a moj ojciec potrafi jechać Transitem nie używając wogóle sprzęgła, biegi wchodzą bez zgrzytu, wszystko normalnie, płynnie bez szarpania- dla mnie czarna magia
  
 
Ja u siebie w Polonezie i w Ładzie jak mam dobry humor i niegdzie się nie spieszę też zmieniam biegi w górę i w dół bez wyłączania sprzęgła.
Trzeba się tylko nauczyć odpowiednio operować gazem.
Przy wprawnej takiej zmianie biegów nawet w mniejszym stopniu zużywają się synchronizatory, ponieważ nie muszą wyrównywać prędkość kół zębatych w skrzyni.

Niestety przy zwykłej skrzyni biegów nie da się jeździć agresywnie, ponieważ zmiana biegu odbywa się dłużej, bo trzeba po "wyrzuceniu na luz" odczekać chwilę i dopiero jak spadną obroty do odpowiedniej wartości włączyć kolejny bieg.


Ponawiam pytanie dotyczące krótkiej skrzyni do 126p.

Czy może mi ktoś dać jakieś informacje na ten temat?

Czy są inne przełożenia kół czy jest tylko inne przełożenie przekładni głównej?



  
 
konfiguracji skrzyń jest wiele... często bywają na rajdy.hoga.pl (dział giełda)... ja mam u siebie 3 i 4 krótkie, proste zęby, na trasy przejebka, ale tak to jest przyjemne uczucie... nowe koła 2,3,4 u kałuży (chyba wszystkie znajdujące się w PL pochodzą od niego to koszt 750 zeta -wiadomości od Daymona). w skrzynii takiej trzeba częściej zmieniać olej (chociaż kumpel miał, nie zmieniał przez rok i jeździlo.... ja zgodnie z zaleceniami kolesia, od którego kupiłem zmieniam co 3 tys). co do złożenia, to ja po rozebraniu skrzynii i złozeniu zauważyłem, że przyciszyła się czwórka, a trójka jest głośniejsza.... aha, jest oczywiście mniej zębów na tych kołach. no i jak jeździsz w trasy to nie radzę- v-max drastycznie spada (bo do hałasu można się w sumie przyzwyczaić). najlepsza byłaby piątka, o długośći seryjnej czwórki...akurat na trasę
  
 
Mnie nie zależy na dużej v-max.
Buduję 126p tylko i wyłącznie do KJS'ów.

Myślę, że nawet sam dojazd na rajd będzie się odbywał na lawecie albo na holu.

Zależy mi na długiej 1 i reszta bardzo krótko.



  
 
trzeba sie chyba na spocik jakis wybrać szkoleniowy i wtedy ci bardziej doświadczeni przekazaliby kilka informacji praktycznych co i jak ze skrzynką, startowaniem, techniką jazdy itp.
co wy na to??
  
 
Polecam wymienic skrzynie a nie umiejacym wsadzic jedyneczki albo sie szybko nauczyc albo odpuscic!
Szkoda skrzyni! Hehe
  
 
Jestem za! powiedz tylko gdzie i kiedy