Temperatura silnika Corolla E9 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich! Jestem posiadaczem Corolki E9 1.3 12V z 1991 roku. Czy to jest normalne ,że jadąc z prędkością ok 100 km/h wskazówka od temperatury jest na połowie, a gdy jadę ok 130-140 km/h, wtedy znacznie sie podnośi. Co prawda nie wchodzi jeszcze na czerwone pole, jest gdzieś na górnej 1/4 (na połowie połowy) skali. Gdy zwalniam z powrotem do 100 km/h powoli opada do połowy.Spotkałem sie z dwiema opiniami, między innymi z taką ,że to jest normalne.Toyote mam od maja 2006.Zaraz na początku wymieniłem uszczelkę pod głowicą, więc to raczej nie to. Wcześniej miałem Opla Ascone z 1982 r. tam tak nie było!!! Proszę o pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2006-10-03 23:47:27 ]
[ powód edycji: upgrade tematu ]
  
 
To nie jest normalne
  
 
Potwierdzam - to nie jest normalne.
  
 
Hmmm trzeba sprawdzic uklad chlodzenia, a moze masz jakas dykte przed chlodnica ?
  
 
U mnie tak nie ma, zawsze jest na połowie
Sprawdź chłodnicę, wirnik na pompie wodnej, termostat - moze się nie otwiera do pelna....
  
 
tez tak miałem a mam ten sam silnik i okazało sie że chłodnica była zamulona bo po zmainie termostatu nic sie nie zmieniło. Wymiana chłodnicy pomogła (koszt zamiennika ok. 300 PLN). Ja bym nie jezdził i szybko choć przepłukał jakimś srodkiem do usuwania kamienia z chłodnicy bo w przeciwnym razie bedziesz miał uszczelniacze zaworów do wymiany. A zobacz jeszcze taka prozaiczna rzecz czy masz płyn chłodniczy. Zacznij od wymiany termostatu bo taniej i zobacz czy pomoże. Jeszce powinieneś sprawdzic czy jak ci sie podnosi wskażnik przy szybkiej jezdzie to czy wentylator sie włącza.
  
 
a chłodnice masz tu http://www.nissens.com.pl/
  
 
Dziękuje za szybką reakcję! Termostat wymieniałem przed wakacjami, razem z uszczelką pod głowicą.
  
 
Cytat:
U mnie tak nie ma, zawsze jest na połowie
Sprawdź chłodnicę, wirnik na pompie wodnej, termostat - moze się nie otwiera do pelna....


Co z tym wirnikiem na pompie? Czy są jakieś zestawy do renowacji pomp wodnych?
Spróbuję jeszcze przepłukać układ chłodzenia jakimś środkiem przeznaczonym do takich rzeczy.
  
 
Cytat:
2006-10-04 11:07:59, OKN pisze:
Co z tym wirnikiem na pompie? Czy są jakieś zestawy do renowacji pomp wodnych?



Nie za bardzo. Jeśli pompa ma już dość to wymienia się ją na nową. U Ciebie koszt nie powinien być duży.

Pozdrawiam
  
 
W sumie to nie jest tak tragicznie. Przy obecnej temperaturze powietrza i warunkach na drodze, płyn w chłodnicy ma normalną temperaturę. Poprostu nie jeżdże tak szybko. Ale zaraz po wypłacie biorę sie ostro do roboty.