Rozwiercanie silnika 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jesli kogos to interesuje to silnik2.0pięknie rozwierca sięna2138ccm..
  
 
A tłoki do tego jakie podpasować ?
  
 
To już słyszałem że się da. Tylko jak to sięodbije na żywotności silnika. Pozatym ile się na takim zabiegu zyskuje a ile traci.
  
 
efg

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-05-20 01:28:46 ]
  
 
takie tloki mozna nawet kupic specjalnie do fiata. www.131abarth.com tam sa i fotki i oferta(niestety bez cen) tloki sa kute, do tego trzeba doliczyc uszczelke pod glowice(ale moze seryjna wystarczy)

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
jest niedozwolony

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-05-20 01:29:19 ]
  
 
Tylko to za duzo nie da bez tunningu rozrzadu z zaworami.
Wiecej tego co mozna zrobic z dohc

Czesci tez sa
  
 
..co ile da to ja juz dobrze wiem..
  
 
Ireq coś ty taki tajemniczy, nie możesz się podzielić z kolegami (co i jak i za ile) chyba że to tajemnica
  
 
Cytat:
2003-05-14 16:16:02, Ireq pisze:
..co ile da to ja juz dobrze wiem..



  
 
ee myślałem że zgadniecie..
od Forda sierry/taunusa 1.6 OHC-tłoki 87 mm z płaskimi denkami..
  
 
Cytat:
2003-05-14 17:15:17, Ireq pisze:
ee myślałem że zgadniecie..
od Forda sierry/taunusa 1.6 OHC-tłoki 87 mm z płaskimi denkami..



I to wszystko, może coś więcej napiszesz.
  
 
nnn

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-05-20 01:31:49 ]
  
 
ggg

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-05-20 01:32:25 ]
  
 
ja stawialem na tloki od zuka wszak tam tez jest 2.1 l
  
 
Wszystko fajnie ale jaka jest odległośc sforznia tłokowego od denka tłoka ? Czy taka sama jak w fiacie ? bo jesli nie to tłok wyjdzie z bloku w GMP albo nawet nie zblizy sie do górnej krawędzi w swoim GMP. Sama średnica to nie wszystko. A tak na marginesie cyce mogą opadać i bez rozwiertu, a 130 ccm przy pojemności 2.0 to marny rozwiert. Ile koni mechanicznych uzyskasz z samej pojemnosci 130ccm bez dodatkowych modyfikacji ?
  
 
vvvvvvvvvvv

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-05-20 01:32:54 ]
  
 
Ireq:
spokojnie, wiem, ze ArturW w silnikach babrze sie nie od dzis tak jak i Ty.
Proponuje troche wyluzowac - a wszyscy wiecej sie dowiemy.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Panowie wiosna za pase a wy sie sobie ty burdy słowne uprawiacie
A jak sie bedziecie na IREQ wydzierali to sie obrazi na nas i nie bedziemy mieli okazji podziwiać jego wynalazków. A z tego co słyszałem w/w kolega ma smykałke do silników
  
 
Wiem co to sztywność tulei i sztywność bloku i dla tego nie ryzykowałbym takiego rozwiertu dla 36 cm sześciennych pojemności na każdy cylinder. Ile mocy wyciągniesz z 36ccm ? pół konia ? półtora w optymistycznym założeniu ? Nawet niech to da 10 KM w skali silnika (przy silnikach sportowych bez nitro albo turbo 100 KM z litra to max co robią nasi tunerzy np Chojnacki). Dla mnie to za duże ryzyko jeżeli chodzi o sztywność bloku i tulej cylindrów dla takiego wzrostu mocy. Dlatego pokusiłem się o stwierdzenie "marny". A przy proponowanych dodatkowych modyfikacjach i tak będzie "Łeb urywać" lub jak kto woli "cyce będą opadać". Z wolnossącego silnika 2.0 DOHC 8V można osiągnąc 160 KM. Myślę że to aż nadto, Taka moc nie obejdzie się bez dodatkowych modyfikacji przeniesienia napędu, hamulców itp. Więc po co jeszcze rozwiert ? I nie należy zapominac o dodatkowych minusach jak np. dorabiane uszczelki pod głowicę w które przestałem wierzyć, jak mi silnik na takiej popracował 40 minut. Może w przypadku silnika robionego do sportu albo wyczynu to ma sens ale nie na ulice. Niestety nie będzie na mnie czekał serwis na każdym skrzyżowaniu.
Jeżeli chodzi o modyfikację , osobiście skupiłbym się na zamontowaniu głowicy 16 zaworowej do tego silnika.

I powtórzę jeszcze pytanie: Jak wygląda odległość sworzeń tłokowy-denko tłoka w proponowanych przez Ciebie tłokach ?

Pozdrawiam