Pytanko do znających sie na samochodowych amortyzatorach !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko bardzo potrzebuje takiej informacji.

musze zamodelować działanie zawieszenia w samochodzie osobowym ważącym około 1000Kg.
wiec potrzebne mi informacje na temat zawieszenia amortyzowanego w samochodzie.

sprezyna:
K - wyrazona w N/m, czyli chyba jej siłę
Lenght - długość takiej spreżyny

Damper - tłumienie drgań wyrazona w N-s/m


[ wiadomość edytowana przez: gsmx dnia 2006-10-10 14:44:14 ]
  
 
Z czyms takim to wal na strony jakiejs polibudy.Tutaj mozemy powiedziec jak wymienic sprezyne.
  
 
Nie znam charakterystyk amortyzatorow (w obie strony inne),
ale moge Ci podac przykladowe dane dla sprezyn:

masa: 790kg przod; 650kg tyl
L: 380mm przod; 415mm tyl
liczba zwojow: 5 przod; 6 tyl
sr. drutu: 13,2mm
sr. sprezyny: 180mm (chyba, nie wiem czy nie stozek) przod; 150mm tyl
K (w zakresie roboczym): 18N/mm przod; 16N/mm tyl

Jakbym odszukal dane amorow, to dorzuce
Mam tez stabilizatory, chyba 18mm przod i 13mm tyl

Jak chcesz, moge jeszcze zmierzyc ramie wahaczy

Pozdrawiam,
Leszek
  
 
hmm mozesz nie doceniac swoich kolegów, ale fakt tam moze by ktos wiedzial

Cytat:
2006-10-10 18:45:59, carinus pisze:
Z czyms takim to wal na strony jakiejs polibudy.Tutaj mozemy powiedziec jak wymienic sprezyne.

  
 
nie potrzebuje dokładnych danych chodzi mi o wartosci przyblizone nie musza być dokładne chodzi o to zebym np.K -
nie obrał np.10 N/m, a w samochodzie prawdziwym bedzie np. 60
  
 
Cytat:
2006-10-11 13:49:03, gsmx pisze:
nie potrzebuje dokładnych danych chodzi mi o wartosci przyblizone nie musza być dokładne chodzi o to zebym np.K - nie obrał np.10 N/m, a w samochodzie prawdziwym bedzie np. 60



Dane, ktore podalem sa autentyczne
Subaru Forester S-Turbo MY99. Jesli gdzies jeszcze
znajdziesz parametry amorow - masz komplet.
Tylko, ze bardzo trudno dowiedziec sie czegos
o sile tlumienia amortyzatorow niestety...
Sila tlumienia jest zreszta zmienna, w zaleznosci
od predkosci ruchow tloka. I to nieliniowo.

Jak chcesz, to z kolei twarde, obnizone sprezyny
do tego samego modelu maja np. 35N/mm przod
i progresywne 19-31N/mm tyl. (Generalnie przyjmuje sie,
ze twardosc tylu to okolo 80% twardosci przodu)
Mysle, ze srednio dla tych sprezyn mozesz przyjac
sile tlumienia amortyzatora okolo 150-300Nm/s, dla
predkosci ruchu 0,2m/s, bo takie dane znalazlem dla
amora Whiteline, ktory powinien pasowac do powyzszych
sprezyn.


(czemu to poszlo do offtopic? nie techniczne jest?)

Leszek

[ wiadomość edytowana przez: pin555 dnia 2006-10-11 22:40:43 ]
  
 
Uważam ze nie ma to za wiele wspólnego z Toyotą...
Pewnie, że można wymienić się informacjami i podyskutować dlatego nie usuwam.
A jak zejdziecie na tojki to znów przeniose
  
 
Cytat:
2006-10-11 22:49:29, MisiekII pisze:
Uważam ze nie ma to za wiele wspólnego z Toyotą... Pewnie, że można wymienić się informacjami i podyskutować dlatego nie usuwam. A jak zejdziecie na tojki to znów przeniose



Nie przeszkadza mi to ze watek zostal przeniesiony, tylko co moze byc bardziej technicznego?
Ze wzgledu na podobienstwo mas, w Carinie na przyklad daloby sie
taki zestaw zamontowac (ale trzeba uwazac na jezyk w czasie jazdy)

Pozdrawiam,
Leszek
  
 
Dziekie wielkie za wszystko
ja bede rozpatrywał tylko przednie zawieszenie bo to bedzie model w 2D hmmm tylko nei wiem czy w zwiazku z tym że nie biore pod uwage tylniego zawieszenia musze o polowe zmniejszyc mase samochodu??? nei wiem jak takie siły sie rozkładają.

Cytat:
2006-10-11 22:38:47, pin555 pisze:
Dane, ktore podalem sa autentyczne Subaru Forester S-Turbo MY99. Jesli gdzies jeszcze znajdziesz parametry amorow - masz komplet. Tylko, ze bardzo trudno dowiedziec sie czegos o sile tlumienia amortyzatorow niestety... Sila tlumienia jest zreszta zmienna, w zaleznosci od predkosci ruchow tloka. I to nieliniowo. Jak chcesz, to z kolei twarde, obnizone sprezyny do tego samego modelu maja np. 35N/mm przod i progresywne 19-31N/mm tyl. (Generalnie przyjmuje sie, ze twardosc tylu to okolo 80% twardosci przodu) Mysle, ze srednio dla tych sprezyn mozesz przyjac sile tlumienia amortyzatora okolo 150-300Nm/s, dla predkosci ruchu 0,2m/s, bo takie dane znalazlem dla amora Whiteline, ktory powinien pasowac do powyzszych sprezyn. (czemu to poszlo do offtopic? nie techniczne jest?) Leszek [ wiadomość edytowana przez: pin555 dnia 2006-10-11 22:40:43 ]

  
 
Cytat:
2006-10-16 11:56:01, gsmx pisze:
Dziekie wielkie za wszystko ja bede rozpatrywał tylko przednie zawieszenie bo to bedzie model w 2D hmmm tylko nei wiem czy w zwiazku z tym że nie biore pod uwage tylniego zawieszenia musze o polowe zmniejszyc mase samochodu??? nei wiem jak takie siły sie rozkładają.



To zawieszenie WhiteLine to taki beton, ze w sumie wszystko jedno czy dwa czy cztery kola Dla bezpieczenstwa obniz o 200kg mase auta (do 1250kg np.). W wersji na cztery kola bedziesz mial DTM'a prawie A w wersji na dwa kola - normalne auto.

Pozdrawiam,
Leszek