MotoNews.pl
7 Cofniete koło? (164762/0)
  

Cofniete koło?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zauwazylem ze w mim malcy lewe przednie kolo jest cofniete tak ze czasem ociera o blotnik jest jakis sposob na regulacje tego?
  
 
Witam
Ja mam dokladnie taka sama sytuacje ale...w prawym przednim kole. Raczej tego juz niewyregulujesz. Prawdopodobnie juz z fabryki takie wyjechalo albo mialo dzwona i pokrzywilo blachy.
pozdr.
  
 
Kupcie sobie obydwaj nowe resory i wahacze przednie. Żeby mi się koło cofnęło do tyłu o 1 cm musiałem uderzyć obejmą resora w pień przy 70, więc zgięta buda raczej odpada.
  
 
tyle że resor mam nowy może wachacz żeczywiscie obadam to jeszcze ale cos tam czytalem o regulacji jakimis podkladkami w przednim zawiasie to nie dotyczy mojego problemu?
  
 
nie
  
 
Cytat:
2006-11-05 22:14:42, PitGTR pisze:
nie



tak

Jak podłozysz z jednej strony na jedną srube to całość sie przesunie - jedna podkładka a na kole juz duża róznica. Masz zgięty wahacz, mocowanie wahacza czyli to szybko ginijące nadkole, zwrotnice albo całe mocowanie resoru naderwane cofniete, geometria jw, albo ktoś kiedyścoś spawał juz i troszke się pomylił
  
 
ja mam inaczej - przednie lewe kolo jest do przodu o niecaly cm przesuinete. wkurza to bo nie moge 145tek zalozyc. wachacz prosty buda prosta. grrr
  
 
Cytat:
2006-11-05 22:29:15, rosck pisze:
tak Jak podłozysz z jednej strony na jedną srube to całość sie przesunie - jedna podkładka a na kole juz duża róznica. Masz zgięty wahacz, mocowanie wahacza czyli to szybko ginijące nadkole, zwrotnice albo całe mocowanie resoru naderwane cofniete, geometria jw, albo ktoś kiedyścoś spawał juz i troszke się pomylił



To się nazywa "kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy" i powinno się go ustawiać tak samo jak zbieżność i kąty pochylenia kół.
  
 
Cytat:
2006-11-05 23:36:50, klr pisze:
To się nazywa "kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy" i powinno się go ustawiać tak samo jak zbieżność i kąty pochylenia kół.



to co z tego że się tak nazywa robi się to miarką tak żeby koło było tak po środku nadkola i odległość miedzy przednim i tylnym kołem musi być taka sama (choć to też zalezy od ustawienia zbierzności)
  
 
Zbieżność i kąty też sobie ustawiasz miarka ?
A jak masz wymieniane nadkola i są troszkę przesunięte ?
Przecież od tych wszystkich ustawień: zbieżność, kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zależy jak się samochód zachowuje na drodze, w zakrętach czy na nierównościach.

Chyba, że jeździsz z małymi prędkościami - wtedy złe ustawienia mogą nie przeszkadzać. Ja mam np problemy z maluchem, który na każdej nierówności skręca sobie gdzie chce.
  
 
akurat tam gdzie mam cofniete to kolo(jak patrzylem to jakies 5-8mm) to tnie mi opone od wewnatrz . Pozatym jak probuje zalozyc zwrotnice na resor to musze ja troszke nagiac do przodu w strone resoru bo nie siada w tuleje. Czyli pewnie wahacz mam skrzywiony. Pozatym jak mi ostatnio robili zbieznosc to regulowali tylko jednym drazkiem tym po lewej stronie, powinno sie chyba dwoma regulowac. Jak teraz ustawic te drazki, ile gwintow wykrecic, zeby uzyskac dobra pozycje wyjsciowa do regulacji zbieznosci? Pozatym kierownica na nierownosciach skacze mi raz w jedna raz w druga strone, minimalnie ale jednak . Ech sie rozpisalem
  
 
Cytat:
2006-11-06 22:59:02, piot21 pisze:
akurat tam gdzie mam cofniete to kolo(jak patrzylem to jakies 5-8mm) to tnie mi opone od wewnatrz . Pozatym jak probuje zalozyc zwrotnice na resor to musze ja troszke nagiac do przodu w strone resoru bo nie siada w tuleje. Czyli pewnie wahacz mam skrzywiony. Pozatym jak mi ostatnio robili zbieznosc to regulowali tylko jednym drazkiem tym po lewej stronie, powinno sie chyba dwoma regulowac. Jak teraz ustawic te drazki, ile gwintow wykrecic, zeby uzyskac dobra pozycje wyjsciowa do regulacji zbieznosci? Pozatym kierownica na nierownosciach skacze mi raz w jedna raz w druga strone, minimalnie ale jednak . Ech sie rozpisalem



odkreć wahacz i podłuz podkładki na tylna srube skreć załuz koło i zmierz czy jest ok. A zbierzność to miarką i ustaw troszke (2/3mm) rozbierzny bo lepiej się na takim czymś jezdzi. Od wewnątrz drze bo masz za bardzo rozbierznego a to że regulowali na jednej stroni to niewielka róznica 5mm w tą 5 w drugą.
  
 
Dzisiaj zalozylem resor sklepany na 11,5cm z dodatkowym jednym piorem i kurde znowu stoi z jednej strony wyzej jakies 1-2cm, na poprzednim tez tak mial, juz sam nie wiem co jest grane, zeby na 2 innych resorach bylo to samo? Mam krzywa bude? Fakt ze z tej strony byl blotnik szpachlowany, moze ktos wczesniej przydzwonil w tym miejscu ale czy to by mialo wplyw? Mam ochote juz wstawic seryjny resor bo rece opadaja.
  
 
Cytat:
2006-11-08 21:55:59, piot21 pisze:
Dzisiaj zalozylem resor sklepany na 11,5cm z dodatkowym jednym piorem i kurde znowu stoi z jednej strony wyzej jakies 1-2cm, na poprzednim tez tak mial, juz sam nie wiem co jest grane, zeby na 2 innych resorach bylo to samo? Mam krzywa bude? Fakt ze z tej strony byl blotnik szpachlowany, moze ktos wczesniej przydzwonil w tym miejscu ale czy to by mialo wplyw? Mam ochote juz wstawic seryjny resor bo rece opadaja.



przykreć odwrotnie i zobacz albo czy belka się nie zarwałą z jednej strony
  
 
witam
no i odwrocilem resor o 180 stopni i zalozylem. Przejechalem sie i................dupa lampa jest tak jak bylo, ja juz nie mam sily. Resor widac jest dobry wiec co jest nie tak to juz nie wiem, Bede jezdzil tak jak mam, te 1,5cm roznicy w wysokosci chyba az tak nie graja roli.


pozdro
  
 
witam bylem dzisiaj u goscia zeby mi ustawic zbierznosc i on mowi ze tego kola nie da sie o centymetr wysunac do przodu bo w maluchu 'sie nie da' i ze trzeba z tym isc do blacharza zeby naciągnł. jest ktoś pewny że sie da bo jak będę sie kłucił to nie chce wyjść na idiote acha nie piszcie mi żebym poszedł gdzie indziej bo to warsztat mojego sponsora więc mam to za free
ps rosze oszybkie odp bo jestem z nim umowiony na 7rano w srode