Mechanik mówi że silnik do roboty.HELP!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, nie ukrywam że mam problem.....pomożecie??
Mam Toyotę Corolle 1,3 1997r. + gaz (Landi Renzo).Zrobiłem nią 100tyskm na gazie,okolo dwóch tygodni temu zaczęla tracić wolne obroty oraz nierówno pracował silnik na gazie.No i się zaczęły wymiany wg. sugestii kolejno odwiedzanych "fachowców".
Świece Denso-60pln+przewody wysokiego napięcia,Seiwa 220pln+filtr powietrza+filtr gazu+parownik Lovato 240pln, wszystkie te operacje nie przyniosły żądanego efektu.
Dalej mam problemy, nawet większe, bo teraz nawet na paliwie nierówno pracuje a niekiedy gaśnie. Nie mogę osiągnąć zadawalających obrotów,silnik po prtostu słabnie a przekroczenie setki osiągam po upływie 3km. Dzisiejsza wizyta u kolejnego specjalisty mnie załamała, SILNIK DO REMONTU, ale nie powiedział dokładnie co, jak zajrzę to będe dopiero zobaczę ,TAK POWIEDZIAŁ.Stan licznika 175000,ale jestem 3 właścicielem
  
 
sprobuj odlaczyc akumulator na przynajmniej 5min niech sie zresetuje komputer silnika moze nalapal jakichs blendow odpal i pojezdzij ale nie wlanczaj gazu jesli dalej to samo to niewiem jesli to ten sam komputer co w avensise to powinien sie resetowac tak muwi muj mechanik jesli bendzie oki a po wlonczeniu gazu znowu zfiksuje to zmien gazownika pozdro
  
 
Jedz do kogos i zmierz jakie sa cisnienia na cylindrach.Moga byc troche upalone lub rozklepane zaworki i gniazda lub za małe luzy zaworowe.To raczej objaw rozregulowanych zaworow.Moze wystarczy zdjac glowice i podocierac zaworki.Niedawno robilem to w swojej corolce a objawy byly identyczne jak Twoje.Nie chcialo mi sie rozbierac silnika ale jak poszla uszczelka to juz bylem zmuszony i teraz mam wszystko cacy.Koszt takiej roboty nie jest kosmiczny tylko musisz znalesc "normalnego "mechanika.
  
 
O rany a kto to byl ginekolog ,jak zajrzy to powie....
Pomiar cisnienia na zimno, na goraco + proba olejowa.Zajmuje to okolo godziny z posilkiem wlaczniei mozna na podstawie ttych pomiarow stwierdzic jaki jest stan zuzycia silnika ,a jezeli sa spadki cisnienia to czy winna glowica zawory, czy tuleje cylindrowe tloki pierscienie.Wszystko na temat
Wiadomo ze najprawdopodobniej luzy zaworowe sa zbyt male lub nadpalone zawory bo samochod na gazie ,zwlaszcza ze przestal jezdzic nagle.
podstawa oceny zdatnosci silnika sa pomiary cisnienia na dobrym akumulatorze i rozruszniku.
  
 
A sprawdzałeś sondę Lambda??
  
 
Witam,
Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i... 3 i 4, brak sprężania. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale bezpośrednią przyczyną były zawory wydechowe, po prostu się wypaliły.powinienem od razu zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach, a nie ładować się w bezsensowne niepotrzebne wymiany kolejnych komponentów. Tak więc zawory były przyczuną słabnięcia motoru i niedoboru mocy.
Dziękuję za wskazówkę,Bigelektron
  
 
Zostaje tylko pogratulowac miejscowym "fachowcom" ktorzy tak trafnie potrafili naciagac na niepotrzebne koszty.A Ty masz nauczke zeby najpierw poradzic sie na forum a potem jechac do mechanika.