MotoNews.pl
  

Zbieżność,geometria

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! moje pytanie brzm. Czy zła zbierzność i geometria moze wplywać na wieksze zuzycie paliwa i slabsze osiagi? pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2006-11-23 19:37:11 ]
[ powód edycji: korekta tytułu ]
  
 
tak. na szybsze i dziwne zuzycie opon tez
  
 
Za ustawienie zbieżności
(o ile nie ma potrzeby usuwania luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym)
zapłacisz góra 60 złych (ja nawet 50 bo nie biorę faktury ).
  
 
Ale z tego co pamietam, to zbierzność to nie wszystko. Jeszcze jakiś kąt pochylenia zwrotnicy... czy jak to się tam zwie.

Właśnie robią mi cały układ kierowniczy (drążki, sworznie i co tam jeszcze znajdą) i mają to wszystko ustawić jak należy
  
 
Mi wszystko tez ustawiali po wymianie wahaczy, sworzni, tulei, drążków itp - z tego co pamietam to ustawiaja zbieznosc (regulacja na drazkach kierowiczych) oraz kąty pochylenia kół (regulacja podkładkami na dolnych wahaczach).

Warto to ustawic, bo po wymianie wahaczy mialem wlasnie nieustawione te katy przez jakis i ładnie zjadło mi opone po zewnetrznej. Wystarczyło podłozyć po jednej podkadce i wszystko wróciło do normy.
  
 
tez dzisiaj zrobilem zbiezność i geometrie. Geometrie mialem tragiczna w jednym kole powinno być 0 a ja mialem 3 stopnie. Skasowali mnie 60zl ale meczyli sie 3 godziny bo drazki byly zapieczone
  
 
Zdziera mi przednie opony od środka mocniej prawe, zbieżność jest ok.
Da rady ustawić geometrie kół we własnym zakresie czy trzeba podjechać na przyrządy? Jest jakiś wzór ile podkładek zdjąć/ dodać na stopień pochylenia?
  
 
Jak sam pewnie wiesz, łada ma skomplikowane zawieszenie, dużo tam końcówek, wsporników, sworzni, tulejek, podkładek. To wszystko ma wpływ na geometrie zawieszenia. Dlatego zawsze każdego próbuje przekonać do stosowania wysokiej jakości części. Nie tanie badziewie z Ukrainy, a na przykład TRW, MOOG, LUCAS, albo rosyjskie TREK. Nie jesteśmy tak bogatymi posiadaczami ład, żeby kupować tanie części, a co za tym idzie płacić co chwile za całą geometrie, a nie tylko za samą zbieżność. Wpływ na zużycie przednich opon ma także tylne zawieszenie, tam również powinno być wszystko ok, żadnych pogiętych drążków i luzów.Nawet wysokość tylnego zawieszenia ma wpływ na ustawienie geometrii.
  
 
Zgadzam się nikt nie lubi co chwila wymieniać końcówek, tylko że czasem po prostu nie idzie dostać nic konkretnego tylko to co mają (niva77, jacars, autokraft, mis-bis, autocar)
Gdzie kupujesz TRW, Moog itp.? Zapytałem np. w Intercars, Arpol to nic do łady z końcówek nie mieli...
  
 
Sworznie TRW kupiłem kiedyś na allegro u sprzedającego SKODEXIM czy jakoś tak.
  
 
Cytat:
2012-10-23 16:47:18, grzehu pisze:
Zgadzam się nikt nie lubi co chwila wymieniać końcówek, tylko że czasem po prostu nie idzie dostać nic konkretnego tylko to co mają (niva77, jacars, autokraft, mis-bis, autocar) Gdzie kupujesz TRW, Moog itp.? Zapytałem np. w Intercars, Arpol to nic do łady z końcówek nie mieli...



Ja mam zawsze TREK pod ręką i polecam go.
  
 
Wyjąłem z ojcem po 9 podkładek po 0.5mm i dopiero teraz prawe koło wygląda że stoi dobrze. Podjadę jeszcze na sprawdzenie na przyrządy. Po tej stronie rok temu wymienialiśmy górny wahacz i sprężynę więc to by tłumaczyło złą geometrię