Skracanie drążka zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
CZy ktoś wogóle ma już zrobionego w swoim Essiku??
O ile trzeba by mniejwięcej skrócić?
czy w przypadku zamontowanego podłokietnika jest wogóle sens mówić o skracaniu?
  
 
o ile nie masz podciaganego wstecznego, a w 1.4 napewno nie masz, to mozesz ucianac - zerknij w wyszukiwarke, napewno znajdziesz watek, nawet byly fotki przed i po zabiegu...
  
 
Z 5cm mozesz spokojnie skrocic.Najlepiej kontowke w reke i 2 sekundy roboty tylko porozkladaj cos zeby tapicerki iskrami nie potopic.
  
 
ja skracałem najpierw o 4cm... ze strachu że większa zmiana może utrudnić zmianę biegów, ale tak się nie stało więc później dla kosmetyki skróciłem jeszcze 2cm i dalej jest dobrze

a jako że mam gałkę nie na gwint tylko 3 wkręty po bokach które blokują ją w jednej pozycji operacja obcinania była nieskomplikowana i ograniczała się do użycia szlifierki kątowej i tak jak kaes pisze... zakryj tapicerkę... i uważaj żeby od iskier to czym zakrywasz się nie zapaliło bo u mnie ciepło zaczęło się robić
  
 
A ma ktoś z Was zamontowany podłokietnik?
  
 
ja nie mam... zapomniałem dopisać
  
 
ja uzywalem w escorcie brzeszczot a galke mialem taka drewniana z allegro, ktora byla juz nizsza od oryginalnej duzo... ale skrocilem drazek jeszcze o caly gwint
  
 
ja skróciłem o długość gwintu + 1,5 cm, brzeszczocikiem (twarde goowno ten drążek!!:]) ale prawie nie widać różnicy natomiast wydaje mi się że jakoś tak lepiej biegi wchodzą (nie trzeba tak daleko wajchować - tyle ze to chyba autosugestia) :]
  
 
Jakoś mam obawy przed skracaniem. zazwyczj, z racji mojego wzrostu, mam na maksa odsunięty fotel. Boje sie że jak utnę drążek powiedzmy te 5-7cm to żeby zmienić bieg będę się musiał do niego pochylać
  
 
Cytat:
2006-12-03 23:03:03, siekier82 pisze:
Jakoś mam obawy przed skracaniem. zazwyczj, z racji mojego wzrostu, mam na maksa odsunięty fotel. Boje sie że jak utnę drążek powiedzmy te 5-7cm to żeby zmienić bieg będę się musiał do niego pochylać


Ja tam nie wiem, ale skoro odsuwasz na maksa fotel bo jesteś wysoki, to chyba ręcę też masz proporcjonalnie długie do reszty ciała?
  
 
Cytat:
2006-12-03 23:03:03, siekier82 pisze:
Jakoś mam obawy przed skracaniem. zazwyczj, z racji mojego wzrostu, mam na maksa odsunięty fotel. Boje sie że jak utnę drążek powiedzmy te 5-7cm to żeby zmienić bieg będę się musiał do niego pochylać



wsiadz do auta i zlap drazek o 5-7 cm nizej i zobacz czy bedziesz dosiegal...
  
 
kilka dni temu skracałem i ...
1. trzeba się przyzwyczaić, bo biegi wchodzą nieco ciężej
2. dużo lepiej to wygląda
3. skróciłem o około 4cm.

  
 
a są jakieś patenty żeby przy takiej samej długości lewarka zmniejszyć jego skok?
  
 
ja wczoraj skracałem 0 50 mm, biegi wchodza łatwiej aż przyjemnie wajchować a do małych nie należe, 187 cm bozia dała
  
 
Cytat:
2006-12-04 15:13:37, nds pisze:
a są jakieś patenty żeby przy takiej samej długości lewarka zmniejszyć jego skok?


przeróbka mechanizmu, ale ciężki temat.
Można także podnieść tunel środkowy do góry.
  
 
a ja mam tak nisko - nie zwracajcie uwagi na mieszek bo teraz jest lepiej zamontowany
  
 
ja zarzuciłem siedzenia szmatami, boszka no dawaj!!! Tech chyba poszło koło 4cm albo może więcej. Podłokietnik też jest i nie przeszkadza w żaden sposób. Zależy tylko jak jak jest naciągnięty ręczny. Ale spokojna głowa nie koliduje nic obcięcie z podłokietnikiem. Fotka jest w moim profilu. Jak cos to moge posłać ci lepsze zdjęcie.

Jedna rada - obcinaj ale bez przesady bo możesz później niedostać do drążka
  
 
Cytat:
2006-12-04 15:13:37, nds pisze:
a są jakieś patenty żeby przy takiej samej długości lewarka zmniejszyć jego skok?



"Reduces gear shift travel by 30%" £176.59 i masz ;]

  
 
Cytat:
"Reduces gear shift travel by 30%"


Dzięki tej stronce zrozumiałem tylko jedno - Ja chce mieć taką gałkę . A co do całej reszty... Cena nie jest chyba adekwatna co do spełnianej roli.

[ wiadomość edytowana przez: siekier82 dnia 2006-12-06 01:01:19 ]
  
 
Ja skrocilem cos kolo 5cm i jest dobrze... a skracalem brzeszczotem