| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-12-05 07:01:36 U mnie pracują tylko termostaty 91/92st. Jak włożyłem raz 87, to po tygodniu go wywaliłem, temeperatura była za niska.
|
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2006-12-05 08:18:52
Dkładnie tak, ja nawt od zeszłej jesieni, kiedy to zmieniałem płyn mam nieco powyżej tej kreski, czyli dokładnie mam wskazówkę w poziomie
A tak przy okazji skali taka ciekawostka:
![]() |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-05 10:44:15 A jak w lecie z takim termostatem? Macie LPG założony? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-05 11:14:08
w lecie połowa skali, w zimie połowa skali. Termostat to takie sprytne coś, co utrzymuje stałą temp niezależnie od temperatury zewnętrznej. Oczywiście latem w korkach temperatura rośnie aż do włączenia się wentylatora, ale tak samo włączyłby się przy 'zimniejszym' termostacie. |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-05 13:27:41 Chodziło o to czy nie za często wentylator się załącza, no i jaki wpływ ma wyższa temperatura na silnik? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-12-05 13:47:38
A przeczytałeś co napisał wpis wcześniej Robert ?? ...bo albo nie rozumiesz po polsku albo jednak nie przeczytałeś
Wbrew niektórym opiniom że cosik się niby potem dzieje z uszczelką p/g szczególnie w zagazowanych bolidach , we swoim 1,8 z LPG miałem zmieniony przy małym przebiegu termostat na ten wyższocieplny ...z tego co wiem dzisiaj autko ma lekko 150kkm i wszystko hula bez najmniejszych problemów |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2006-12-05 13:48:09 Wentylator załancza się w momencie, kiedy temp. w chłodnicy jest chyba ok. 97*C.
Termostat steruje tylko obiegiem duży-mały. Im wyższa temperatura (92*C) otwarcia, tym dłużej woda krąży w małym obiegu. Dopiero w momencie otwarcia termostatu woda jest kierowana na chłodnicę. Więc wentylator nie powinien się częściej włanczeć. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2006-12-05 13:51:21 Widzę Bogdanie, że już mnie wcześniej uprzedziłęś w wyjaśnieniach
Pozdrowionka |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-05 13:56:08 Przeczytałem dokładnie i rozumiem po polsku, chodziło mi czy wentylator nie załącza się częściej przy 92 st termostacie, bo w korkach to wiadomo że grzeje się bardziej. A że za szybko przeczytałem to mi to umkneło że odpowiedział że tak samo się załącza czyli jak mam jeszcze w małym obiegu parownik, to chyba lepsiejszy będzie 92 st bo i generalnie szybciej się samochód nagrzeje.. |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-12-05 18:57:37
A jakie to ma znaczenie? I tak musi się załączyć żeby wystudzić płyn. Pamiętaj, że termostat ma histerezę (chyba nie musze wyjaśnić co to jest) i nawet ten 92st "wyłącza" się przy nieco niższej temp, więc temperatura będzie oscylować wokół pewnego zakresu. Wcześniejsze otwarcie termostatu (np przy 87st) spowoduje jedynie że to końcowe osiągnięcie temperatury, przy której włączy się wentylator może trwać nieco dłużej. W korku i tak nie ma to znaczenia, bo termostat i tak będzie cały czas otwarty. Mam u siebie LPG, przejeździłem sporo kilometrów i temostat 92st bardzo dobrze sie sprawdza, nawet w lecie-musi niestety byc sprawna chłodnica. Jak włożyłeś termostat od Lanosa, to radzę go szybko wymienić-nie będzie trzymał temperatury (za późno się zamyka). [ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-12-05 18:59:43 ] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-12-05 19:44:57 Warto by jeszcze podać konkretnie czego szukać....bo rozumiem że do 1,5 spokojnie stosować można sam wkład, a jeśli ma być oryginał do espero to będzie 87 stopniuf....więc z czego zastosować taki 91 czy 92 ???
Jakieś dane co do kosztów tudzież inne wskazówki ? |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-05 22:54:16
Chłodnicę mam odmuloną więc nie powinno być w lato problemów. A termostat mi dali jakiś made in korea (hung swa czy jakoś tak). Dzwoniłem do pobliskiego bomisu i powiedzieli że mają termostat whalera 92 st za 15 zł. Nie wiem czy taki się nada i czy nie jest od lanosa? Bo ten co mam to wskazówka troszkę chodzi po skali, w niedużym zakresie ale jednak, no i raczej powinna być w połowie, a jest wyżej/niżej tej kreski dolnej co jest najbliżej połowy.. Dzięki za wyjaśnienie łopatologiczne )
[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2006-12-05 22:55:30 ] |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-05 23:22:45 to ja się podłącze i zapytam czy ten 92 stopniowy może powodowac, że wskazówke temperatury mam standardowo 1-1,5 mm ponad tą kreską oznaczającą srodek skali ??? bo wentylator włącza mi sie dopiero po osiągnięciu 3/4 odległości od tej srodkowej w kierunku tej kreski wyższej....tak by na to wygladalo ???? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-05 23:36:32
u mnie jest dokładnie tak samo termostat opla 92 stopnie, silnik 1,8 |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-06 12:13:30 bo wydawało mi sie ze mam zamuloną własnie chlodnice --> wszyscy piszą ze ma byc na srodkowej kresce...
rozwiązanie to jest dobre ze względu oszczedności --> np w toyocie carinie E skośnookie celowo zwiększyli odpornośc silnika na temperaturę, bo wtedy jest mniej paliwożerny (taki se system wymyślili) --> moze dlatego moje cudo pali tak niewiele... |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-07 21:07:26 No i wrzuciłem termostat 92 st. siakiś Thompson, i niepokoi mnie to co napisałeś o termostacie z lanosa bo na pudełku od tego co kupiłem było napisane lanos 1,5..
jeśli chodzi o temperaturę to chyba jest okej, wskazówka oscyluje wokół środka skali. Ale moje obawy co do wiatraka chyba się potwierdziły.. na 87 st jak dojechałem do pracy (30 km - trasa) nie załączał się wiatrak za często, a teraz pracuje praktycznie cały czas. Wyczytałem na forum że 1 prędkość wiatraka załącza się przy 90 st. Na 92 st termostacie zrobiłem test, odpaliłem na postoju, zagrzał się, otworzył termostat, temp spadła, nagrzało się w chłodnicy, załączył się wentylator (3/4 wskaźnika na zegarach) po czym schłodził temp. do tej kreski pod połową skali i już się nie wyłączył.. Ki diabeł? na 87 st było podobnie, ale po schłodzeniu się wyłączał. Dać sobie z tym spokój i tak jeździć czy wrzucić jednak ten 87?:/ bo chyba to w niczym nie szkodzi? Oprócz większego zużycia prądu |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-12-08 09:42:50
Skąd wiesz że w trasie załaczył Ci sie wiatrak? Moj nawet jeśli się załączy to go nie słyszę jak jadę..a żadnej kontrolki na tablicy nie ma. Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem...więc napisze jak to funkcjonuje u mnie...mam termostat 92st Na postoju po zagrzaniu wentylator włącza sie tuż (1-1,5 mm) nad kreską będąca w połowie skali. Popracuje chwilę ...temperatura spada i wentylator się wyłącza. Cykl powtarza się po kolejnym wzroście temperatury. Na wskaźniku temperatury wskazówka w takim cyklu nigdy nie powinna dojśc do 3/4 skali. Być może masz uszkodzony rezystaor od pierwszego biegu dmuchawy, lub któryś z dwóch czujników temperatury. W espero sa dwa czujnki temp. jeden od wskaźnika temperatury, drugi podaje informacje do komputera i to pośrednio odpowiada za właczanie dmuchawy. Dziwi mnie troszkę że dmuchawa włacza ci się w trasie jak jedziesz, a może te 30 km to masz tak, że co chwila stajesz na skrzyżowaniach lub światłach. |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-12-08 10:40:58 Właśnie te 30 km to trasa, postoje są ze 3.. chodzi mi o to że nawet na postoju wiatrak powinien po schłodzeniu się wyłączyć a ja bite 15 minut po włączeniu wiatraka czekałem aż się wyłączy (na postoju) i się nie wyłączył:/ Dziwne jest to o tyle że na 87 st. termostacie było tak jak mówisz łapał temp. załączał się wiatrak, spadała temp. wyłączał się, a tu spada i ten cholerny wentylator sie nie chce odciąć..
Znalazłem minus ciągle pracującego wiataka.. schładza parownik, jak sprawdzam po trasie parownik to jest lekko ciepły.. (oczywiście na postoju i bez wiatraka parownik parzy.. Już zgłupiałem od tego:/ czyli albo czujnik temp. albo coś w wiatraku mówisz? Chyba trzeba się wybrać do elektryka. Pozdrawiam |