Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mt-01 opel omega b zamość | 2006-12-11 13:54:21 Zamontowałem ostatnio sterownik centralnego zamka (pilot w kluczyku, scyzoryk) z allegro (jak niżej).
Być może komuś to się przyda, więc opisze, co i jak. Niestety aparatu przy pracach manualnych nie miałem;/ Przed rozpoczęciem prac należy zaopatrzyć się w : próbówkę samochodową na 12V i/lub miernik, nożyk uniwersalny, torx, klucz 16, dobrą taśmę izolacyjną i/lub złączki do kabli, źródło światła. A więc co następuje: 1- Należy zdjąć osłonę progową- tą część, która jest przy cynglu od podnoszenia maski od strony kierowcy. Trzyma się na 2 torxach (jeden za cynglem od maski a drugi ukryty jest pod progiem (tam gdzie jest łączenie naszego demontowanego elementu i listwy progowej –dosyć ciężki dostęp, trzeba uważać żeby nie urwać) 2- Kiedy zdemontujemy już ten element należy odszukać wiązkę kabli, która wychodzi z drzwi. Jedna część tejże wiązki idzie z drzwi a druga z komory silnika, łączą się i wchodzą do takiej podłużnej kostki. 3- Następnie musimy ostrożnie odizolować tą wiązkę nożykiem uniwersalnym (uwaga żeby nie naruszyć kabli) Lokalizujemy i w miarę ostrożnie oddzielamy sobie kabelki koloru: czarno białego – kierunkowskaz lewy (strona kierowcy) czarno zielonego – kierunkowskaz prawy (strona pasażera) czerwonego (gruby) – prądowy brązowo czerwony – zamykanie drzwi brązowo biały – otwieranie drzwi Przy podłączaniu należy sprawdzić czy wybraliśmy właściwe kabelki z wiązki, ponieważ w tym samym kolorze jest ich po kilka (np. czarno-białych) Najlepiej zrobić to miernikiem lub próbówką. Najprościej uruchomić daną funkcję i przebić się delikatnie próbówką przez otulinę kabla, jeżeli jest tam prąd a wcześniej go nie było to mamy właściwy. U mnie powtarza się 3X czarno biały, ale u kumpla występują jeszcze duplikaty czerwono-brązowego. 4- W każdym takim zestawie jest wiązka i centralka do podłączenia w raz ze schematem do nowej centralki. Jeżeli zdecydujemy się na montaż przez złączki wtedy przecinamy kable z wiązki auta i łączymy je według schematu dołączonego do nowej centralki. Jeżeli jednak nie chcemy bawić się w złączki to wystarczy odizolować kawałek (0,5cm) wiązki auta nie przecinając jej. W to przecięcie wkręcamy kable od nowej centralki i izolujemy dokładnie za każdym razem. Osobiście zdecydowałem się na sposób 2. Kabel prądowy znajdziemy bez trudu, jest czerwony i najgrubszy w wiązce. Masę najlepiej dać do karoserii auta. Ja podłączyłem kable masowe do śruby na klucz 16, którą tam znalazłem. 5- Kiedy mamy wszystkie kable podłączone i sprawdziliśmy czy działa, czas ulokować nową centralkę (pod żadnym pozorem nie wyciągamy starej centralki!!!). Ja zdjąłem plastikową osłonę znajdującą się miedzy drzwiami a nawiewem bocznym (po otwarciu drzwi jest dostępna), wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem. Przeciągamy tam nową centralkę wraz z bezpiecznikami, które są na kablach. Urządzenie jest tam łatwo dostępne, można szybko wymienić jego bezpieczniki. 6- Składamy próg w odwrotnej kolejności do rozkładania. Zamykamy zaślepkę, pod którą jest centralka i gotowe. 7- Kluczyk jest do zrobienia samemu przy małych zdolnościach manualnych. Rozkładamy go i wklejamy w środek mimo. Oryginalny grot miałem z zapasowego kluczyka. Potraktowałem go szlifierką na kształt fantoma z nowego kluczyka i zamontowałem. Mam nadzieję że wszytko w miarę jasno opisałem. Jak co to chętnie pomogę. Pozdro |