Niva

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Mam pare pytan dotyczacych nivy. Przeszukiwalem forum
ale nie znalazlem na nie odpowiedzi, dlatego prosze o pomoc.

Zastanawiam sie nad nabyciem nivki. Mialaby sluzyc mi jako
codzienne miejskie auto oraz na weekendowe wycieczki
w lekki teren.
Z mechanika nie mam nic wspolnego takze chcialbym kupic
jak najnowsze auto (w zaleznosci od pieniedzy oczywiscie).

Interesuja mnie dane rzeczywiste, z codziennej ekspolatacji,
a nie dane fabryczne (takie tylko znalazlem w sieci).

Tzn. ile nivka pali (benzyny i gazu)?
Czy da sie znosnie jezdzic nia w dluzsze trasy (pasazerowie,
bagaze, komfort jazdy, mozliwa predkosc itp)?
Gdzie najlepiej umiescic zbiornik z gazem (w ktorym miejscu),
gdzie go zamontowac (jaki zaklad zrobi to dobrze)?
Czy myslac o nivie powinienem zapisac sie na kurs mechanikow
samochodowych?
Ktory silnik jest lepszy, mniej awaryjny (1.6 czy 1.7)?

Co jeszcze powinieniem wiedziec o nivie, o co nie zapytalem?


pozdrawiam serdecznie

PP
  
 
Koledzy Żniwiarze - pomóżcie koledze!!!

PS. A odpowiedzi na swoje pytania napewno bys znalazl na tym forum, ale trzeba troche pokopac))
  
 
Witam

Postaram się odpowiedzieć choć na część z pytań

Cytat:
ile nivka pali (benzyny i gazu)?



MI pali gazu od 13 l w trasie do 18 l w mieście zimą , teraz średnie spalanie gazu wynosi 15 l
Co do paliwa paliła sporo ale po zmiejszeniu zbiornika nie miałem okazji sprawdzić ile.

Cytat:
Czy da sie znosnie jezdzic nia w dluzsze trasy (pasazerowie,
bagaze, komfort jazdy, mozliwa predkosc itp)?



Napisze tak: w zeszłym roku pojechałem na wczasy z żoną , córką i psem(wilk) na 2 tygodniowe wczasy. Udało mi się zapakować prawie tyle samo co do fiata kombi kiedyś
co do komfortu to jest ....hmmmm bynajmiej u mnie głośno a reszta ujdzie bardzo rodzinka się nie skarżyła
co do prędkości to uzyskałem nawet ze 122 ale optymalne jak dla mnie jest 90-110

Cytat:
Gdzie najlepiej umiescic zbiornik z gazem (w ktorym miejscu),
gdzie go zamontowac (jaki zaklad zrobi to dobrze)?



Hmmm ja mam pod podłogą ale to wymagało pewnych zmian blacharkich więc ..... to wszystko zależy jak bardzo potrzebny Ci jest bagażnik
Koledzy maja w bagażniku więc pewnie napiszą zalety i wady takiej opcji
Co do tego gdzie to raczej musisz poszukać i popytać w swoim regionie....no chyba że wpadniesz do Wawy to wtedy Przemek poleci Ci warsztat

Cytat:
Czy myslac o nivie powinienem zapisac sie na kurs mechanikow
samochodowych?



nie myśle że sobie poradzisz zresztą My tu jesteśmy więc pomożemy jak by co

Cytat:
Ktory silnik jest lepszy, mniej awaryjny (1.6 czy 1.7)?



To są w zasadzie te same silniki tylko 1.6 jest zasilany po przez gaźnik a 1.7 ma wtrysk więc jest troche więcej osprzętu .... i pewnie ma inne zalety o których też napiszą pewnie koledzy ( ja mam gaźnik)
  
 
Krotko, raz jeszcze:
Ile pali:
gazu: 15l/100km (moja prawie bez wzgledu czy miasto, czy w trasie. Uwaga! Z mojej obserwacji wynika, ze jezdzac w terenie na reduktorze pali mniej!!! )
benzyny: nie pamietam, jedynie w dluzsze trasy wlewam 5l na wszelki wypadek i zeby zbiornik nie zardzewial zupelnie.
Komfort jazdy: z przodu duzo miejsca, z tylu tez, bagaznik jest maly - porownywalny z fiatem uno, butla z gazem w bagazniku zabiera 1/3.
W Nivie nie istnieje wyciszenie, nawet radio czasami nie pomaga. Oryginalne fotele sa niewygodne.
Predkosc: Max ok 120 (ach, ten cudowny halas), przelotowa 90-100, uwaga na zakretach, lubi sie przewrocic.
Gaz: w zaleznosci do silnika, koszt 1000-2000 zl, butla mimo wszystko chyba w bagazniku. Zakladu musisz w swojej okolicy poszukac sam.
Naprawy sa dosyc tanie, powinienes znalezc sobie pewny i tani warsztat i jezdzic tam na przeglady w miare regularnie.

Mimo, pewnych zalet pamietaj: NIVA NIE JEST SAMOCHODEM SZOSOWYM i najlepiej czuje sie poza nia.
  
 
Stalem sie wlascicielem i kierowca nivy od trzech tygodni. Nie znam sie na autach, a tym bardziej na Nivach. Umiem sprawdzic olej i wymienic zarowki w samochodzie. Ale kupilem uzywana Nive, dlaczego? Bo kosztuje mniej niz zabawki bulwarowe oraz pojedzie tam, gdzie one nie pojada.

Z moich krotkich doswiadczen wynika, ze:

1. auto, trzeba pokochac ja sie juz je ma.

2. komfort jazdy? to nie tak. To co mowil Boreg o lokciu za szyba przy otwartych oknach i jezdzie bez stresu w terenie jest prawda. to jest komfort, wtedy jest przyjemnie. zreszta jak nie otworzysz okien, to jest goraco w srodku. . inny nie istnieje, bo nie moze.

3. ile pali? roznie. moje auto ma silnik 1.7i na jednopunkcie i opony terenowe z defincja blot i snieg. czyli cztery kanalki. w trasie w zaleznosci czy woze tesciow albo siebie i zone przy predkosci od 90 do 110 km/h nie wykraczajac poza 3.000 obrotow pali do 9 do 12 litrow benzyny.

3a. zalozylem LPG tydzien temu, zrobilem dwa pomiary (przeloty okolo 400 km, jazda mieszana i trasa, z tesciami i bez , i miasto . wynik od 11 do 12 litrow LPG. mam ustawiona sekwencje sport na gazie.

Pozdrawiam,
Przemek

PS. Jak masz jakiekolwiek inne pytania, to pytaj zdecydowanie. Sam bylem w podobnej sytuacji i mi tu pomogli koledzy z Klubu.
 
 
Czesc!

Dziekuje Wam wszystkim za odpowiedzi

Mam pytanie do Kacpra97. Czy zbiornik lpg pod samochodem
nie zmniejsza wlasciwosci terenowych Twojej nivki?

W sieci jest zdjecie butli pod autem (jakas firma z Krakowa)
ale jest dosc nie wyrazne i mi przynajmniej trudno ocenic
na ile utrudnia ona poruszanie sie w terenie. Wiecie cos na
ten temat?

Troche zal mi i tak malego juz bagaznika, z drugiej strony
nie chcialbym jakos znacznie ograniczac wlasciwosci auta...

No ale tak to w zyciu bywa, ze nie mozna miec wszystkiego
na raz nie ponoszac zadnych kosztow...

Aaa, jeszcze jedno. Blacha. Tak czytam forum i widze ze to
chyba najslabszy punkt wszystkich lad. Czy da sie jakos
zakonserwowac blache, aby pojezdzila dlugo bez korozji?

Jezdze teraz 10 letnim hyundaiem pony i rdzy oprocz miejsc
gdzie lakier jest uszkodzony nie widzialem. Troche sie boje
ze kilkuletnia nive trzeba bedzie mocno leczyc...

pozdrawiam wszystkich,

PP
  
 
pewnie troche zmiejsza własności terenowe ale za to mam cały bagażnik co dla mnie jest bardzo ważne.
Zresztą na naszym pierwszym spotkaniu terenowym nie miałem problemów więc .... wszystko zależy od terenu

Znam to zdjęcie ...jest tam butla na wieszchu i z taką raczej w teren nie wyruszaj ....u mnie jest ona osłonięta blachą a po wypadzie w teren dołoże jeszcze grubą blache stalową tak dla pewności
  
 
Witam

Dzieki raz jeszcze za odpowiedzi.

Mam prosbe do wlascicieli niv z okolic Katowic.
Bardzo chetnie spotkalbym sie z Wami aby zobaczyc
nive z bliska na zywo, dotknac, zerknac pod maske
i pod auto, zobaczyc i przekonac sie o plusach i minusach
tego autka. Po prostu chcialbym troche poczuc nivke, jaka
ona jest

Chcialbym ostatecznie przekonac sie co do niej

Co Wy na to? Czy moglibysmy spotkac sie?

pozdrawiam serdecznie

PP

  
 
OT. ostatnio coraz bardziej myslę o nivie. a jeszcze jak pojeździłem autem Kacpra... hmmmm... .... zastanawiam się nad zrobieniem Samary crosscoutry. jeszcze nie wiem jak, ale cośmi już świta.
  
 
Były Poldki na podwoziu Nivy wiec czemu nie miałoby być i Samary znaczy Formy
  
 
Cytat:
2003-05-28 19:31:17, Góral pisze:
OT. ostatnio coraz bardziej myslę o nivie. a jeszcze jak pojeździłem autem Kacpra... hmmmm... .... zastanawiam się nad zrobieniem Samary crosscoutry. jeszcze nie wiem jak, ale cośmi już świta.



Góral myślę, że właściciel tego (TUTAJ) pojazdu dałby pare wskazówek jak zrobić porządną terenówkę
  
 
Nie trzeba nam amerykańców szukać żeby zobaczyć coś dużego


  
 
Panowie, spokojunie... ja nie mówiłem o extremalnym terenowcu
Ale w przeciweiństwie do innych może podniosę i poszerzę swoje zawiasy...
  
 
Przeloz sobie zawieszenie od Nivki . Byla taka wersja, podniesiona i z 4x4 .
  
 
Cytat:
2003-05-28 21:35:53, Góral pisze:
Panowie, spokojunie... ja nie mówiłem o extremalnym terenowcu
Ale w przeciweiństwie do innych może podniosę i poszerzę swoje zawiasy...



No wreszcie właściwy kierunek!!! Od zawsze mówię, że dziwi mnie to obniżanie, szczególnie jeśli ktos zamierza używac samochodu do normalnej jazdy po polskich drogach i podjeżdżania pod polskie krawężniki. Duchowo Cię wspieram
  
 
szkoda że nie finansowo...
  
 
Hihihihi,

A Gorala, to do grupy ekstramalnej od razu chcieli wyslac ... .

 
 
Witam wszystkich

Mam kolejne pytanie.

Wiele niv wystawionych na sprzedaz ma przebiegi
powyzej 100 tys. km.

Zastanawiam sie jakie przebiegi sa przecietnie osiagane
przez silniki 1.6 i 1.7i bez kapitalnych remontow.

Czy uklad jezdny/ napedowy wymaga po takim przebiegu
wymiany?

Moze to banalne dla Was pytania, ale mi moga dac odpowiedzi
na rzeczy ktorych nie wiem.

pozdrawiam serdecznie

PP
  
 
Nie wiem jak w Nivie ale dla normalnie(tzn nie zarzynanych) użytkowanych silników w zwykłych ładach 2101-7 przebiegi po 200.000 i więcej to norma