MotoNews.pl
5 BMW 728i (E38) trudności z odpalaniem (170929/0)
  

BMW 728i (E38) trudności z odpalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam nastepujący problem:
Posiadam BMW 728i (koniec 1997), samochód ma instalację gazową wtryskową.
Gdy próbuję odpalić samochód muszę dość długo pokręcić i przez parę sekund nie chodzi zbyt ładnie.
Świece wyglądały niezbyt ładnie po tym jak go pomęczyłem odpalając.
Gdy pojeździłem na trasie świece były bardzo ładne.
Podczas jazdy chodzi w porządku. Gdy jest zimny troszkę gorzej się wkręca(jest to minimalne).
Wymieniłem świece na nowe- bez efektu.
Porzyczyłem i założyłem sprawne w 100% cewki - chodził tak samo.
Po odłączeniu przepływomierza jeszcze gorzej zapala.
Gdy odłączę w trakcie pracy troszke pofaluje obrotami (delikatnie przy wyłaćzeniu i właczeniu) więc chyba jest sprawny.
Odkręcając korek od oleju mocno dośc mocno trzęsie silnikiem więc chyba świadczy to pozytywnie o nim.
Wymieniłem też czujnik wałka rozrządu.
Raczej nie podejrzewam czujnika wału korbowego bo chyba w M52 gdyby był niesprawny w ogóle nie odpaliłbym.

Co radzicie ???
Zawór LPG ??, Sonda lambda, silniczek krokowy a może coś jeszcze ??

Czekam na opinie i pozdrawiam.
Rafał
  
 
Bez podpięcia komputera się chyba nie obejdzie. U mnie kiedyś padł czujnik położenia wału w 528i, też miał problem z odpaleniem z tym że temperatura raczej nie miala wpływu na to. Podczas odpalania trzeba było lekko dotknąć pedał gazy i dało się go odpalić z tym że problem był utrzymać wolne obroty, także na skrzyżowaniu stale trzebabyło dodawać gazu. Tak poza tym to kręcił się w pełnym zakresie obrotów.