Pasek wspomagania 306

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczyna mi popiskiwać pasek od wspomagania układu kierowniczego i chyba zrobił się troszkę za luźny przymierzam się do wymiany ktoś to już robił jak się za to wziaść?
Z góry dziekuję za pomoc
  
 
Cytat:
2007-01-08 18:25:39, stosiu32 pisze:
Zaczyna mi popiskiwać pasek od wspomagania układu kierowniczego i chyba zrobił się troszkę za luźny przymierzam się do wymiany ktoś to już robił jak się za to wziaść? Z góry dziekuję za pomoc

a nie da sie go naciagnac??
  
 
Ta może i sie da tylko jak sie za to wziaść
  
 
Cytat:
2007-01-17 16:23:01, stosiu32 pisze:
Ta może i sie da tylko jak sie za to wziaść

skoro sprawa jest az tak "ciezka" to proponuje isc do ksiegarni lub jakiegos sklepu gdiz sa ksiazki z serii AUTO tam znalaesc rysunek bedzie na bank zaznaczona sruba napinacza a za przegladniecie ksiazki sie nie płaci
  
 
Cytat:
2007-01-08 18:25:39, stosiu32 pisze:
Zaczyna mi popiskiwać pasek od wspomagania układu kierowniczego i chyba zrobił się troszkę za luźny przymierzam się do wymiany ktoś to już robił jak się za to wziaść? Z góry dziekuję za pomoc


Dobrze by było abyś opisał o jaki silnk chodzi - rodzaji napinaczy jest kilka. Piszczenie paska może światczyć albo o naciągniętym pasku lub że któreś łożysko zaczyna się zacinać.
  
 
Sorki masz racje nie napisałem jaki silnik juz sie poprawiam peugeot 306 97 silnik 1,6 TU5
  
 
Cytat:
2007-01-22 08:17:18, stosiu32 pisze:
Sorki masz racje nie napisałem jaki silnik juz sie poprawiam peugeot 306 97 silnik 1,6 TU5



I mam problem bo mam sprzeczne opisy co do XU5. Ja jeżdze citroenem i więcej materiałów mam do tych aut i tam jest zupelnie inny opis tego silnika niz do puga. Co moge radzić to sprawdz naciąg paska skręcając go palcami. Dobrze naciągniety pasek powinien dać się skręcić PALCAMI o około 90stopni ale -zakladam że jesteś przeciętnie silnym czlowiekiem - nie bardziej niż 130st (około) Ja go wykręcisz o 180st przy umiarkowanym wysiłku to znaczy że jest zbyt lużny. Sprawdz też stan paska - nie powninien być popękany pocieniony miejscowo itd. Teraz tak, w jednym z opisow mam że naciąga sie pasek za pomoca alternatora a w drugim że poprzez napinacz -naszczęście statyczny. Napinacz jest przymocowany do korpusu silnika za pomocą dwuch śrub. Luzujesz je (dobrze jest odkręcić sobie koło) i przesówasz napinacz po szynie kontrujesz śruby sprawdzasz naciąg i ewentualnie korygujesz lub dociągasz śruby. Z alternatorem podobnie luzujesz mocowania caciagasz pasek i dociągasz śruby. W sumie to nie widziałem 1,6 w 306 wiec to pisze według opisów serwisowych ale moja rada nie bój sie wejść pod auto i samemu spróbować dojść "jak to jest zrobione" Powodzenia