MotoNews.pl
  

Zewnetrzna pompa oleju pod turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak myslicie czy pampa od wspomagania np , z poloneza czy fita 132 mogła by pracowac za dodatkowa (zenetrzna) pompe olju do trubo ??
  
 
Witam
pewnie by mogła, ale musiałbyś chyba użyć dodatkowego zbiorniczka oleju, pytanie jeszcze jak z ciśnieniem oleju?., na pórbę można by załozyc wskaźnik ciśnienia oleju.
  
 
A czemu nie chcesz tego zrobić w klasyczny i anjprosstrzy sposób czyli pociągnać olej spod czujnika ciśnienia łoleju?
  
 
Witam
pewnie by mogła, ale musiałbyś chyba użyć dodatkowego zbiorniczka oleju, pytanie jeszcze jak z ciśnieniem oleju?., na pórbę można by załozyc wskaźnik ciśnienia oleju.
  
 
najprościej by było podciagnac od czujnika oleju, to fakt i złozyc manometr w celu by wiedziec czy cisnienie jest na turbo,

z drugiej strony moge sie obawaic czy cisnienie nie bedzie za słabe na wszystkie obwody , bo zal by mi było spitolic wszytko po remoncie i do tego turbo , wiec zastanawiałem sie o zewnetrznym napedzie.
co do cisnienia hymm jeszce nie bardzo sie orientuje jakie powinno byc na turbo ale wydaje mi sie ze jak bedzie takie jak w silniku ( 5 bar powyzej 1000obr/min ) to bedzie dobrze , choc z drugiej strony turbo kreci sie conajmniej z 2 szybciej niz wał, co do regulacji to jeszce pomyłu nie mam ale mysle ze jakies regulatory to nap[ewno dostane .

napewno zakładac bede chłodnice oleju i intercooler
  
 
Patent z wyprowadzeniem oleju z czujnika jest dobry...widzialem go na necie czesto i dawal rade...jesli chodzi o zewnetrzna pompe..straty energi na napedzanie ,w przypadku awarii turbo idzie do kosza...ale jak juz to koniecznie z regulatorem cisnienia..bo turbo nie lubi za duzego cisnienia oleju..jakis zawor upustowy z powrotem do miski naprzyklad ...aha.. turbina kreci sie 10 000 - 12 000 obr/min