MotoNews.pl
  

Łada vs Polonez

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kupiłem sobie przed świętami Poloneza Caro 1,5 Gli + gaz ale ładę nadal mam choć teraz często używałem poloneza
I powiem wam że nie bardzo jest co porównywać polonez pali mi 12,5 gazu Łada żeby 11 spaliła to trzeba było przycisnąć przeważnie 10-10,5 w ładzie w środku jest ciszej lepsze ogrzewanie i co jeszcze dziś wsiadłem do łady stała 2 tygodnie zapaliła za 1 razem miałem potrzebę jechać gdzieś wyjeżdżam z podwórka naciskam na gaz i czuje się jakbym do jakiegoś bolidu (w porównaniu z polonezem) wsiadł i podjąłem decyzje polonez idzie na sprzedaż łada zostaje wole mieć auto które ma 19 lat ale przynajmniej normalnie się nim jeździ
W życiu nie myślałem że jest aż taka różnica !!!!!!
  
 
[quote]
2007-01-17 17:34:47, Krzychu85 pisze:
Witam Kupiłem sobie przed świętami Poloneza Caro 1,5 Gli + gaz ale ładę nadal mam choć teraz często używałem poloneza I powiem wam że nie bardzo jest co porównywać polonez pali mi 12,5 gazu Łada żeby 11 spaliła to trzeba było przycisnąć przeważnie 10-10,5 w ładzie w środku jest ciszej lepsze ogrzewanie i co jeszcze dziś wsiadłem do łady stała 2 tygodnie zapaliła za 1 razem miałem potrzebę jechać gdzieś wyjeżdżam z podwórka naciskam na gaz i czuje się jakbym do jakiegoś bolidu (w porównaniu z polonezem) wsiadł i podjąłem decyzje polonez idzie na sprzedaż łada zostaje wole mieć auto które ma 19 lat ale przynajmniej normalnie się nim jeździ W życiu nie myślałem że jest aż taka różnica !!!!!!

Ja tez kiedys stałem przed wyborem miedzy łada a polonozem ale całe szczescie ze miałem wielokrotnie mozliwosc przejechanie sie obydwoma autami. Polonez to mół ze stukajacymi wiecznie panewkami i krowa, lada od razu mi sie spodobała i mam ja juz 4 lata, Takze róznica jest totalna , a silnika to wogóle nie co porównywac, trawałosci tylnego mostu i innych podzespołow. No i niemal całkowity brak ogrzewania w polonezie , gdzie w ładzie mozna jezdzic w zimie w samym podkoszulku.
  
 

Cytat:
2007-01-17 17:34:47, Krzychu85 pisze: trawałosci tylnego mostu



bez komentarza

w niedziele walnal mi 3 most w ciagu kilku miesiecy
jak sport to sport
  
 
Witam
miałem kiedyś okazję przecwiczyć kilka Poldków, jedyne godne uwagi są egzemplarze powyżej 93' rocznika, ze wzgledu na poszerzone w modelu MR93 zawieszenie do szerokości rozstawu kół Ładnej, dopiero te Poldki dają sę prowadzić na zakrętach bez wiekszej obawy na zakrętach o wywrotkę... dalszym warunkiem są hamulce Lukasa, porównywalne z Ładowskimi, ale to chyba po 96' roku... ogólnie auta z ... ocynkowaną budą - rdzewieją jak ogłupiałe, psują się na potęgę..(kto słyszał by w Ładnej psuły się np. mosty!!!!), ogólnie Poldki to porażka, chociaż mają jedną zalete w porównaniu z 2107 - nie trzeba podkurczać nóg do pedałow - ergonomią za kółkiem Poldki górują na 2107
  
 
no jak poldek, to chyba juz ten plus z czasow daewoo - wyglada, ze chyba mniej rdzewieja...
Ja przesiadlem sie z poldka do 2-krotnie starszej od niego lady i bylem zadowolony z tej zmiany - i niech to bedzie moj komentarz.
Wybor miedzy polonezem a lada jest dla mnie jasny. Gdybym mial wybierac tylkoz tej dwojki, to zdecydowanie lada. Chyba, zeby polonez byl nowy, z salonu, z ostatniego rocznika i byl w cenie uzywanej samary.
  
 
ja bym sie jednak predzej opowiadal jak juz za pierwszymi rocznikami poloneza wydaje mi sie ze wytrzymalosc byla lepsza (moj tesc jezdzi 15 letnim poldem i przy konserwacji i dbaniu o mechanike autko sie swietnie spisuje a naprawde sluzy on jako ciezarowka prawie ale silnik ma z DF ), w kazdym razie tendencja jest taka ze niekonserwowana ladna bedzie ci najpierw rdzewiec od spodu progi itd itp a poldek rdzewieje wszedzie , a nawet to nie jest rdzewnienei tylko totalny rozpad na molekuly
  
 
Bez wątpienia wpadłeś z deszczu pod rynne Zapewne masz rocznik poniżej 95 tego poloneza to naprawdę w zestawieniu z ładą przegra w każdym punkcie - silnik 1,5 jest bardzo słabą jednostką do tego sterowany wtryskiem obniża jeszcze jego moc - stąd większe spalanie LPG niestety

co innego zestawić poloneza z silnikiem 1,4 (Rover) lub GSI w "budzie" Daewoo-FSO - wówczas wrażenia subiektywne miałbyś cakowicie odmienne

pozostaje jedynie "nauczyć" się jeździć nowym nabytkiem i życzyć bezawaryjnej eksploatacji

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-18 09:40:24, GDA pisze:
Zapewne masz rocznik poniżej 95 tego poloneza to naprawdę w zestawieniu z ładą przegra w każdym punkcie - silnik 1,5 jest bardzo słabą jednostką do tego sterowany wtryskiem obniża jeszcze jego moc



rocznik mam akurat 95 dokładnie maj 95 spalanie wyszło mi 12,5 litra gazu na 100 ale wiem dlaczego(dopiero dziś to zauważyłem) przewód doprowadzający gaz do kolektora był bardzo luźno osadzony i gaz sobie uciekał zobaczymy teraz jak będzie jeździł
Niestety z ładną się dziś rozstałem miałem nie sprzedawać ale sytuacja finansowa mnie do tego zmusiła Poszła do pana z okolic Jodłownika
Ale tego poloneza też sprzedam i wrócę do łady napewno mam straszny sentyment do tych aut
  
 
Cytat:
2007-01-18 14:58:42, Krzychu85 pisze:
gaz do kolektora był bardzo luźno osadzony i gaz sobie uciekał zobaczymy teraz jak będzie jeździł


Pewnie cię zmartwie ale nie zanotujesz gwałtownej poprawy mój polonez średnio w mieście w zimie zadowalał się 14 litrami LPG, latem oscylował w granicach 12 litrów ale wiele zależy od sposobu jazdy jeżeli chcesz jeździć dynamicznie to na 14 litrów musisz się przygotować
  
 
To ja też się wypowiem o Polonezach.
Ładami jeździłem dwoma w swoim życiu, natomiast Polonezami kilkoma. Uważam, że Polonez w porównaniu z 2107 ma ładniejszą tapicerkę (stare Lady były bardzo ładnie zrobione i są nie do przebicia), boczki, że fotele są jakieś bardziej eleganckie i solidniejsze, a człowiek czuje się jakoś bardziej komfortowo.
Natomiast jak Poldek rusza na światłach, to mogę go 2 razy rowerem objechać w tym czasie.
Jak Poldi wpada w poślizg przodem lub tyłem, to kierowanie nim jest jak pływanie kłodą drewna po jeziorze.

Myślę, że taki 5-6 letni model Caro 1,6 z gazem, centralnym i alarmem jest godny uwagi. I najlepiej garażowany. Części dużo, blacha nie zjedzona jeszcze i nie puka w zawieszeniu za bardzo.

Obydwa auta stworzono z myślą o terenie, ale Lada mniej zahacza o podłoże. P natomiast jest jak mała ciężarówka, pakowny, fotele się składają. Niektórzy uważają, że to najlepszy samochód na świecie.

...A ład coraz mniej..... niedługo to jak rodzynki w cieście będą....., bo to naprawdę dobre samochody.

Miłego wieczoruu Takie małe rozmyślania, jak do pracy z rana jechałem
  
 
polonez to poprostu porazka polskiej motoryzaci ( z wyjatkiem polonezów z 2.0 dohc od 132)

1,5

silnik :
3 czopy główne , czyli 3 podpory wału _> poorazka nad porazkami !!!!

konstrukcja rozrzadu z lat 30tych OHV - czyli wałek w bloku i kupe jakis niepotrzebnych lasek popychaczy które sie zacieraja zarz jak sie oleju nie bedzie zmieniac

moc niby ma wikasza od łady i moment moze tez ale to jest i tak mół bo ma takie opory spowodowane rozrzadem i masami wirujacu=ymi ze strach

wnetrze czyli ogrzewanie do dupy chyba ze w plusach to jeszce da sie przerzyc

ogólnie i tak nie doróna nigdzy ładzie !!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2007-01-19 23:17:20, andrys20 pisze:
kupe jakis niepotrzebnych lasek popychaczy które sie zacieraja zarz jak sie oleju nie bedzie zmieniac


trochę mnie rozbawiłeś tym stwierdzeniem - czy to oznacza że w ładzie nie zmieniasz oleju ?

ale masz rację - konstrukcja silnika to przestarzała jednostka ale nie zapominaj że wychodziły też polonezy z silnikiem rovera i takiego dodatkowo w budzie "plusa" polecam każdemu - tym to się dopiero jeździ (103 KM) i taki silnik jest odpowiedni do wagi poloneza
  
 
Witam
Silnik Poloneza to porażka, fakt, ale jak sobie pomyślę że podobne konstrukcje stosował do niedawna np. Ford (Escorty, Fiesty), Renault (Twingo), Skoda (Fabia po dzis dzień)
  
 
Cytat:
2007-01-20 12:25:32, GDA pisze:
- konstrukcja silnika to przestarzała jednostka ale nie zapominaj że wychodziły też polonezy z silnikiem rovera i takiego dodatkowo w budzie "plusa" polecam każdemu - tym to się dopiero jeździ (103 KM) i taki silnik jest odpowiedni do wagi poloneza


Ten silnik rovera 1.4 to tez do konca nie byl przemyslany pomysl, raz że most przy takim silniku to wytrzymywal 60 tys km, dwa w momencie gdy fabryka zaczela wstawiac te silniki serwisy czyli dawne polmozbyty mialy straszne problemy z usuwaniem wszelkich usterek a gdy przychodzilo ustawic rozrzad to np. nasz lubelski serwis zmienial motory na drugie. po trzecie silnik chodzi pieknie do czasu i jest na jeden demontaz, glowica dwuczęsciowa i blok silnika , wszystko aluminium rozkrecic sie da ale zlozyc skaranie boskie.
  
 
Witam
Mam do was prośbe . Mam obecnie nadal poloneza ale chce sie go pozbyć (może ktoś go zechce) i oczywiście chce wrócić do Łady (tu problem z dziewczyną która nie lubi tych aut :/) ale teraz mam dylemat następujący: Wybrać klasyczną 7 czy samare ??
zewnętrznie samara lepiej się troche prezentuje natomiast w środku siódemka góruje ( moim zdaniem to deska 7 nie jest wcale dużo brzydsza od polonezoskiej ) miałem dwie 7 1500 i wcześniej 1300 co może dziwne ale 1300 więcej mi paliła ale lepiej mi sie nią jeździlo niż 1500 (tu napewno winna leżeła po stronie jej lekkiego przestawienia i ciągłego sciągania w lewo) i teraz moja prośba do właścicieli Samarek ile one palą 1300 i 1500 czy z silnikami 1300 były skrzynie 5 i czy bardzą róznią sie silniki od tych z klasyka.Samarke z okolic 1991 łatwiej dostać niż 07 z tych lat i prośba do wszystkich co wybrac samare czy klasyka ??
  
 
Samarka 1,3 ze skrzynią 5 spala w trasie przy predkości 100-110 ok 6,5l.
Klasyk 1,3 ze skrzynią 4 przy 100-110 spala 7,5l, przy 80-90 troche ponad 6.
Pisze to na podstawie obu ład, które miałem.
Silniki Samary i klasyka to zupełnie 2 inne silniki.
  
 
Witam
Krzychu, Samara jest autem dużo nowoczesniejszym, jednak dla mnie kluczowym rozróżnieniem jest rodzaj napędu tył czy przód.., chociaż Samarą mimo przedniego napędu mi osobiście jeździło się dobrze (jeździłem niedawno Samarą Hueya, auto zadbane, sprawne bardzo ładnie się prowadzi) ... Jak już napisał Yanosik, na podstawie jego obserwacji, masz oszczędniejszy, dymamiczniejszy i nowoczesniejszy samochód, choć moim zdaniem brakuje Samarce tego klimatu klasyka
Silnik Samary wbrew pozorom w głownej konstrucji az tak bardzo się nie różni od tych od klasyków, ale posiada regulacje zaworów na płytkach, aparat zapłonowy na wałku rozrządu i lepsze proporcje skok/srednica tłoka.
Zawieszenie Samary jest mniej skomplikowane, mniej elementów a co za tym idzie rzadziej trzeba naprawiać i jest ogólnie sztywniejsze, no i układ kierowniczy Samary to epoka w porównaniu z ze ślimakiem z klasyka.
  
 
Zapomniałem jeszcze zapytac jak sie mają osiągi samary 1,3 do poldolota 1,5i lub 1,6i?? i na co patrzeć przy kupnie i jakie przebiegi wytrzymują te silniki 1,3 - 1,5 czy 130000 to dużo ?? jakie są najczęstsze awarie? czy trudno dostac skrzynie "5" i jak pasuje z 1,5 do 1,3 czy są jakieś przeróbki ??


[ wiadomość edytowana przez: Krzychu85 dnia 2007-02-12 14:18:32 ]
  
 
Samarę 1300 z 5 biegową skrzynią cnyba trochę ciężko dostać, z moich obserwacji wynika, że w 1300 raczej montowano "4" a 1500 - "5", ja osobiście w swojej od 1.5 roku mam już skrzynię "5" i sobie to chwalę, bo na trasie jednak tego piątego biegu brakowało. Co do spalania, przy dobrze wyregulowanym silniku, powinna palić w mieście 8-8.5 l/100 km, i nie mówię tu o jeżdzeniu "jak emeryt" , a na trasie- jak w zeszlym roku jechaliśmy do białobrzegow na zlot to wysszło nam 6 l/100 km (jechaliśmy przeważnie ~120 kmh). I można polecić hamulce, z tego co mówili mi inni, w tym mój poprzednik , są jednak chyba lepsze niż w 2107.

Co do osiągów:
- 1300 z 4-biegową skrzynią na równyej drodze (lotnisko w Borsku) osiągała bez problemów 150 kmh chociaż zdażtło mi się nią jechać po obwodnicy trójmieskiej 170, po zmianie skrzyni jakoś nie przetestowałem jej dokładnie ale widzę, że powyżej 130 kmh mam jednak teraz większy zapas mocy


[ wiadomość edytowana przez: Huey dnia 2007-02-12 14:04:11 ]
  
 
Co myślicie o tej :

http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?id_og=6511047&id_podrubryka=1&id_rubryka=1&id_region=7&z_dnia=7&cena_od=0&cena_do=3000&inte=on&gaze=on&biur=on&nr=11&key_unique=a6cb5b99302ec3ad75d01f2b2f9ee5ae

i o tej

http://www.autogielda.pl/motoryzacja/osobowe_lada_samara,lada_samara,23373471.html?wojewodztwo=MP&tbi=on&tbg=on&tbk=on&tbd=on

na co mam zwracać uwagę przy oglądaniu ??