Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MENDEL ŁADZIARZ LADA 21072 Garbów(LUB)/Lurgan(UK) | 2007-01-17 20:56:36 [quote]
2007-01-17 17:34:47, Krzychu85 pisze: Witam Kupiłem sobie przed świętami Poloneza Caro 1,5 Gli + gaz ale ładę nadal mam choć teraz często używałem poloneza I powiem wam że nie bardzo jest co porównywać polonez pali mi 12,5 gazu Łada żeby 11 spaliła to trzeba było przycisnąć przeważnie 10-10,5 w ładzie w środku jest ciszej lepsze ogrzewanie i co jeszcze dziś wsiadłem do łady stała 2 tygodnie zapaliła za 1 razem miałem potrzebę jechać gdzieś wyjeżdżam z podwórka naciskam na gaz i czuje się jakbym do jakiegoś bolidu (w porównaniu z polonezem) wsiadł i podjąłem decyzje polonez idzie na sprzedaż łada zostaje wole mieć auto które ma 19 lat ale przynajmniej normalnie się nim jeździ W życiu nie myślałem że jest aż taka różnica !!!!!! Ja tez kiedys stałem przed wyborem miedzy łada a polonozem ale całe szczescie ze miałem wielokrotnie mozliwosc przejechanie sie obydwoma autami. Polonez to mół ze stukajacymi wiecznie panewkami i krowa, lada od razu mi sie spodobała i mam ja juz 4 lata, Takze róznica jest totalna , a silnika to wogóle nie co porównywac, trawałosci tylnego mostu i innych podzespołow. No i niemal całkowity brak ogrzewania w polonezie , gdzie w ładzie mozna jezdzic w zimie w samym podkoszulku. |
![]() zenuak SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Calibra Łomża | 2007-01-17 22:42:00
bez komentarza w niedziele walnal mi 3 most w ciagu kilku miesiecy ![]() jak sport to sport ![]() ![]() |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-18 03:33:29 Witam
miałem kiedyś okazję przecwiczyć kilka Poldków, jedyne godne uwagi są egzemplarze powyżej 93' rocznika, ze wzgledu na poszerzone w modelu MR93 zawieszenie do szerokości rozstawu kół Ładnej, dopiero te Poldki dają sę prowadzić na zakrętach bez wiekszej obawy na zakrętach o wywrotkę... dalszym warunkiem są hamulce Lukasa, porównywalne z Ładowskimi, ale to chyba po 96' roku... ogólnie auta z ... ocynkowaną budą - rdzewieją jak ogłupiałe, psują się na potęgę..(kto słyszał by w Ładnej psuły się np. mosty!!!!), ogólnie Poldki to porażka, chociaż mają jedną zalete w porównaniu z 2107 - nie trzeba podkurczać nóg do pedałow - ergonomią za kółkiem Poldki górują na 2107 ![]() |
![]() adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2007-01-18 09:22:23 no jak poldek, to chyba juz ten plus z czasow daewoo - wyglada, ze chyba mniej rdzewieja...
Ja przesiadlem sie z poldka do 2-krotnie starszej od niego lady i bylem zadowolony z tej zmiany - i niech to bedzie moj komentarz. Wybor miedzy polonezem a lada jest dla mnie jasny. Gdybym mial wybierac tylkoz tej dwojki, to zdecydowanie lada. Chyba, zeby polonez byl nowy, z salonu, z ostatniego rocznika i byl w cenie uzywanej samary. |
GDA 3city | 2007-01-18 15:13:59
Pewnie cię zmartwie ale nie zanotujesz gwałtownej poprawy ![]() |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Lada 2107 Warszawa | 2007-01-19 18:48:45 To ja też się wypowiem o Polonezach.
Ładami jeździłem dwoma w swoim życiu, natomiast Polonezami kilkoma. Uważam, że Polonez w porównaniu z 2107 ma ładniejszą tapicerkę (stare Lady były bardzo ładnie zrobione i są nie do przebicia), boczki, że fotele są jakieś bardziej eleganckie i solidniejsze, a człowiek czuje się jakoś bardziej komfortowo. Natomiast jak Poldek rusza na światłach, to mogę go 2 razy rowerem objechać w tym czasie. Jak Poldi wpada w poślizg przodem lub tyłem, to kierowanie nim jest jak pływanie kłodą drewna po jeziorze. Myślę, że taki 5-6 letni model Caro 1,6 z gazem, centralnym i alarmem jest godny uwagi. I najlepiej garażowany. Części dużo, blacha nie zjedzona jeszcze i nie puka w zawieszeniu za bardzo. Obydwa auta stworzono z myślą o terenie, ale Lada mniej zahacza o podłoże. P natomiast jest jak mała ciężarówka, pakowny, fotele się składają. Niektórzy uważają, że to najlepszy samochód na świecie. ...A ład coraz mniej..... niedługo to jak rodzynki w cieście będą....., bo to naprawdę dobre samochody. Miłego wieczoruu Takie małe rozmyślania, jak do pracy z rana jechałem |
![]() andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Łódź | 2007-01-19 23:17:20 polonez to poprostu porazka polskiej motoryzaci ( z wyjatkiem polonezów z 2.0 dohc od 132)
1,5 silnik : 3 czopy główne , czyli 3 podpory wału _> poorazka nad porazkami !!!! konstrukcja rozrzadu z lat 30tych OHV - czyli wałek w bloku i kupe jakis niepotrzebnych lasek popychaczy które sie zacieraja zarz jak sie oleju nie bedzie zmieniac moc niby ma wikasza od łady i moment moze tez ale to jest i tak mół bo ma takie opory spowodowane rozrzadem i masami wirujacu=ymi ze strach ![]() wnetrze czyli ogrzewanie do dupy chyba ze w plusach to jeszce da sie przerzyc ogólnie i tak nie doróna nigdzy ładzie !!!!!!!!!!! |
GDA 3city | 2007-01-20 12:25:32
trochę mnie rozbawiłeś tym stwierdzeniem - czy to oznacza że w ładzie nie zmieniasz oleju ? ale masz rację - konstrukcja silnika to przestarzała jednostka ale nie zapominaj że wychodziły też polonezy z silnikiem rovera i takiego dodatkowo w budzie "plusa" polecam każdemu - tym to się dopiero jeździ (103 KM) i taki silnik jest odpowiedni do wagi poloneza |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-20 15:09:09 Witam
Silnik Poloneza to porażka, fakt, ale jak sobie pomyślę że podobne konstrukcje stosował do niedawna np. Ford (Escorty, Fiesty), Renault (Twingo), Skoda (Fabia po dzis dzień) ![]() |
![]() MENDEL ŁADZIARZ LADA 21072 Garbów(LUB)/Lurgan(UK) | 2007-01-20 16:59:36
Ten silnik rovera 1.4 to tez do konca nie byl przemyslany pomysl, raz że most przy takim silniku to wytrzymywal 60 tys km, dwa w momencie gdy fabryka zaczela wstawiac te silniki serwisy czyli dawne polmozbyty mialy straszne problemy z usuwaniem wszelkich usterek a gdy przychodzilo ustawic rozrzad to np. nasz lubelski serwis zmienial motory na drugie. po trzecie silnik chodzi pieknie do czasu i jest na jeden demontaz, glowica dwuczęsciowa i blok silnika , wszystko aluminium rozkrecic sie da ale zlozyc skaranie boskie. |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2007-02-12 11:56:49 Witam
Mam do was prośbe . Mam obecnie nadal poloneza ale chce sie go pozbyć (może ktoś go zechce) i oczywiście chce wrócić do Łady ![]() zewnętrznie samara lepiej się troche prezentuje natomiast w środku siódemka góruje ( moim zdaniem to deska 7 nie jest wcale dużo brzydsza od polonezoskiej ) miałem dwie 7 1500 i wcześniej 1300 co może dziwne ale 1300 więcej mi paliła ale lepiej mi sie nią jeździlo niż 1500 (tu napewno winna leżeła po stronie jej lekkiego przestawienia i ciągłego sciągania w lewo) i teraz moja prośba do właścicieli Samarek ile one palą 1300 i 1500 czy z silnikami 1300 były skrzynie 5 i czy bardzą róznią sie silniki od tych z klasyka.Samarke z okolic 1991 łatwiej dostać niż 07 z tych lat i prośba do wszystkich co wybrac samare czy klasyka ?? |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2007-02-12 12:18:01 Samarka 1,3 ze skrzynią 5 spala w trasie przy predkości 100-110 ok 6,5l.
Klasyk 1,3 ze skrzynią 4 przy 100-110 spala 7,5l, przy 80-90 troche ponad 6. Pisze to na podstawie obu ład, które miałem. Silniki Samary i klasyka to zupełnie 2 inne silniki. |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-02-12 12:56:20 Witam
Krzychu, Samara jest autem dużo nowoczesniejszym, jednak dla mnie kluczowym rozróżnieniem jest rodzaj napędu tył czy przód.., chociaż Samarą mimo przedniego napędu mi osobiście jeździło się dobrze (jeździłem niedawno Samarą Hueya, auto zadbane, sprawne bardzo ładnie się prowadzi) ... Jak już napisał Yanosik, na podstawie jego obserwacji, masz oszczędniejszy, dymamiczniejszy i nowoczesniejszy samochód, choć moim zdaniem brakuje Samarce tego klimatu klasyka ![]() Silnik Samary wbrew pozorom w głownej konstrucji az tak bardzo się nie różni od tych od klasyków, ale posiada regulacje zaworów na płytkach, aparat zapłonowy na wałku rozrządu i lepsze proporcje skok/srednica tłoka. Zawieszenie Samary jest mniej skomplikowane, mniej elementów a co za tym idzie rzadziej trzeba naprawiać i jest ogólnie sztywniejsze, no i układ kierowniczy Samary to epoka w porównaniu z ze ślimakiem z klasyka. |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2007-02-12 13:55:51 Zapomniałem jeszcze zapytac jak sie mają osiągi samary 1,3 do poldolota 1,5i lub 1,6i?? i na co patrzeć przy kupnie i jakie przebiegi wytrzymują te silniki 1,3 - 1,5 czy 130000 to dużo ?? jakie są najczęstsze awarie? czy trudno dostac skrzynie "5" i jak pasuje z 1,5 do 1,3 czy są jakieś przeróbki ??
[ wiadomość edytowana przez: Krzychu85 dnia 2007-02-12 14:18:32 ] |
![]() Huey KASIARZ BYŁA KOLOROWA SAMARK ... Gdynia | 2007-02-12 13:58:15 Samarę 1300 z 5 biegową skrzynią cnyba trochę ciężko dostać, z moich obserwacji wynika, że w 1300 raczej montowano "4" a 1500 - "5", ja osobiście w swojej od 1.5 roku mam już skrzynię "5" i sobie to chwalę, bo na trasie jednak tego piątego biegu brakowało. Co do spalania, przy dobrze wyregulowanym silniku, powinna palić w mieście 8-8.5 l/100 km, i nie mówię tu o jeżdzeniu "jak emeryt" ![]() ![]() Co do osiągów: - 1300 z 4-biegową skrzynią na równyej drodze (lotnisko w Borsku) osiągała bez problemów 150 kmh chociaż zdażtło mi się nią jechać po obwodnicy trójmieskiej 170, po zmianie skrzyni jakoś nie przetestowałem jej dokładnie ![]() [ wiadomość edytowana przez: Huey dnia 2007-02-12 14:04:11 ] |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2007-02-12 17:58:20 Co myślicie o tej :
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?id_og=6511047&id_podrubryka=1&id_rubryka=1&id_region=7&z_dnia=7&cena_od=0&cena_do=3000&inte=on&gaze=on&biur=on&nr=11&key_unique=a6cb5b99302ec3ad75d01f2b2f9ee5ae i o tej http://www.autogielda.pl/motoryzacja/osobowe_lada_samara,lada_samara,23373471.html?wojewodztwo=MP&tbi=on&tbg=on&tbk=on&tbd=on na co mam zwracać uwagę przy oglądaniu ?? |