MotoNews.pl
  

RATUNKU czerwona kontrolka !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wracając dzisiaj do domu zapaliła mi się na pulpicie lampka od oleju...pojawiło sie to gdy skrecałem....Dolałem oleju bo stan zbliżał się do minimum..Na chwilę to pomogło lecz nie na długo....Kontrolka pali się na biegu jałowym,gaśnie natomiast gdy silnik wchodzi na wyższe obroty...Ludzie RATUNKU!!!! Czyżby..... ...........????
  
 
nie chce byc zlym prorokiem ale takie objawy sa jak autko lapie luzy na panewkach na wale glownym miej nadzieje ze cos z czujnikiem ewentualnie moze jeszcze cos z wydajnascia pompy olejowej ( ze na wyzszych obrotach wieksze cisnienie daje) ale nic innego mi do glowy nieprzychodzi
  
 
Witka, myśle że obroty lub pompa oleju.
  
 
a ciekawe jaki ty masz oleja zalany i ile juz na nim przejechales??!! wlej shell a zwyklego i moze... pomoze
  
 
Witam
To samo dzieje sie u mnie, motor 2,3 dtr. czasami na biegu jalowym zaczyna mrugac u mnie ta kontrolka, Wyczytalem ze moze byc to pompa oleju, nlezy sprawdzic szczelinomierzem odstepy miedzy zebami kol. Jest tez tam jakis zawor regolacyjny. Przymierzam sie w przyszlym tygodniu do tej pracy. Jesli ktos rozwiazal ten problem u siebie to nie pisze...
pozdr.
Kociol
  
 
Panowie luzu, duzo luzu.
Kontrolka zapala sie gdy:
-brak oleju
-zbyt male cisnienie
-jak jest bardzo rozgrzany olej, lecz w tym przypadku powinna zgasnac przy podwyzszeniu obrotow.
Male cisnien moze byc spowodowane roznymi przyczynami jedna z nich to pompa, alez oczywiscie.
Wymien olej jesli masz stary 8-10 tys km. Zalej na 3/4 stanu pomiedzy maks a min. Nie wiem jaki masz silnik ale jesli c20ne to wlej 3,75 na drugi dzien sprawdz stan i uzpelnij.Pojezdzij troche i zobacz co sie bedzie dzialo. Narzie odpus sobie kupno nowej pompy olejowej i remont silnika.
  
 
No i wlej gęściejszy. Jeśli jeździsz na 5W- lub 10W-, wlej 15W-.
  
 
O remoncie to wogole nie mysle, mam przejechane niecale 300 kkm ale autko bardzo dobrze sie sprawuje. Ta zapalajaca kontrolka to nie jest u mnie cos nowego juz przez kilka wymian oleju ona mi sie zapala. Olej leje 15W40 i po zalaniu przez ok 6 - 7 tys ona nie zapala sie, a moze czesciej zapala sie przy goracych temp. na zewnatrz. Pali sie tylko przy rozgrzanym silniku i na luzie (oczywiscie zdarza sie to dosyc zadka a nie za kazdym razem). Przy wymienie zdejeme pokrywe pompy i sprawdze luz na zebach, jesli jest za duzy z katologowym to wymienie same kola jesli sa dostepne w sprzedazy. Chyba pomoze.
  
 
hej stary przeciez wiesz wszysko!
To po co sie pytasz ?
  
 
Wiem to co w ksiazce wyczytalem na ten temat, dlatego pytalem sie czy ktos to robil juz i jaki to efekt dalo....
  
 
Jakieś 5 lat temu kiedy jeszcze byłem szczęśliwym posiadaczem omesi 2,0 kombi miałem podobne objawy.Przyczyna okazała się wręcz śmieszna.Kabelek łączący ten czujnik z kontrolką miał lekkie przebicie i kiedy skręcałem autkiem to kontrolka się zapalała,działo się tak też gdy miałem wrzucony luz bo silnik miał lekkie drgania.Ciekawe czy brałeś taką możliwość pod uwagę,Zachęcam do sprawdzenia.Pozdr
  
 
Odswieze kotleta...

Otoz moja oma b 95r x20xev po zmianie silnika z vectry, po zmianie panewek od wrzesnia jezdzila w miare ok. no ale z czasem jak nadeszly mrozy to i problemy sie pojawily, Wiec:

Za kazdym razem po odpaleniu zimnego silnika (po nocy, czy po postoju 10-12h w pracy) zapala sie czerwona kontrolka oleju, po ok10 sek gasnie zeby po kolejnych 20 sek zapalic sie znowu i gasnac (i tak kilka razy) az do momentu nagrzania sie silnika. Po nagrzaniu wszystko ok. Olej lotos semisyntetic 10w40 poziom ok 2 mm ponizej max'a.
Dodam ze pompa jest nowa czujnik wymieniony...

No i na szukajce tez bylem no ale wiekszosc miala cos podobnego tylko ze na rozgrzanym silniku i zazwyczaj palila sie jakas pomaranczowa kontrolka.

Za wszelkie sugestie i pomoc z gory dzieki...

Pozdrawiam Łukasz.
  
 
wpierw to zmien olej na jakis normalny bo chyba gorszego oleju nie ma.
  
 
a co to znaczy normalny olej??? mozecie cos polecic... moze zostac 10w40 czy moze zalac olejem o innych parametrach...???
  
 
Cytat:
2010-12-28 19:59:52, homer171 pisze:
wpierw to zmien olej na jakis normalny bo chyba gorszego oleju nie ma.



a dlaczego?

jakieś konkrety?
  
 
Cytat:
2010-12-28 21:16:32, 7gsi pisze:
a dlaczego? jakieś konkrety?



Olej GM zalany po remoncie do czystego silnika, duży wyciek z miski, dolewam lotosa bo jestem na ich stacji i mają w dobrej cenie - za parenaście kilometrów zaczynają stukać szklanki na wolnych, jedna kreska na wskażniku ciśnienia ( 1 bar). Wymiana oleju na nie Lotos - szklanek nie słychać, ciśnienie 2-3 bary na wolnych.

  
 
Cytat:
2011-01-02 21:16:38, Jaroslav pisze:
Olej GM zalany po remoncie do czystego silnika, duży wyciek z miski, dolewam lotosa bo jestem na ich stacji i mają w dobrej cenie - za parenaście kilometrów zaczynają stukać szklanki na wolnych, jedna kreska na wskażniku ciśnienia ( 1 bar). Wymiana oleju na nie Lotos - szklanek nie słychać, ciśnienie 2-3 bary na wolnych.


Mniej wiecej dlatego i wiele wiele innych rzeczy ktore świadczą o tym ze w/w oleje są poprostu słabe.
Olej GM to ja uzywam własnie do płukania silnika np bo zrobieniu głowicy albo po remoncie silnika.
Duzo gorsze własnosci smarujace olej nie wytrzymuje wiekszych przeciazeń i temperatury.
Lotos czy Orlen jedna i ta sama maść.
Niestety ale cena oleju świadczy o jego jakosci i tak samo ze wszystkimi innymi czesciami w motoryzacji. Dlaczego swożnie Lem fordera sa drozsze bo wytrzymuja o wiele dłuzej od innych a dlatego bo posiadaja system kasowania luzów.
7gsi a na jakim ty oleju jezdzisz i jezdziles na wszystich swoich auta ??
  
 
Cytat:
2011-01-02 21:38:20, homer171 pisze:
7gsi a na jakim ty oleju jezdzisz i jezdziles na wszystich swoich auta ??


niewysilone pierdopędy = bardzo często Lotos, Castrol, Shell, co tam w promocji wypatrzę
Omegi = GM 10W40 + czasem Ceramizer i nie narzekam, żółtek ma fory to mu zmieniłem na Valvoline 10W40 Maxlife
Fikus = zawsze olej Ford, do 110tys km był 0W30, po 110tys km daję 5W30
motory - tu nie ma zlituj, w każdym od zawsze tylko Valvoline, syntetyki, nigdy nie zawiodły.
  
 
cena oleju silnikowego nie świadczy o jego jakości.
te najtańsze/tanie są niejednokrotnie równie dobre i lepsze w parametrach fizykochemicznych jak te najbardziej reklamowane/najdroższe czyli podobno najlepsze, a tylko dlatego, że nie ciągną za sobą wielomilionowego kosztu marketingowego.
a lotos jako producent i marka to równie wysokiej klasy i reżimów technologia co te najbardziej znane "płynne technologie" ze starej EU
dla większego zamętu mam taki olej spełniający wysokie normy i nie ma logo giganta olejowego i jest dwukrotnie tańszy niż jego brat z logo giganta olejowego i oba mają identyczne własności, identyczne patenty prawnie zastrzeżone, ale ten pierwszy dużo tańszy jest sprzedawany pod logo producenta samochodu, ale nie GM, tyle, że BMW. Dlaczego tak jest?

P.S. jakie testy robiłeś na potwierdzenie tezy, że lotos i GM to szit, a inny drogi markowy olej to optimum żądanych parametrów?


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2011-01-02 22:32:29 ]
  
 
Cytat:
2011-01-02 22:25:40, MEGA_3 pisze:
cena oleju silnikowego nie świadczy o jego jakości. te najtańsze/tanie są niejednokrotnie równie dobre i lepsze w parametrach fizykochemicznych jak te najbardziej reklamowane/najdroższe czyli podobno najlepsze, a tylko dlatego, że nie ciągną za sobą wielomilionowego kosztu marketingowego. a lotos jako producent i marka to równie wysokiej klasy i reżimów technologia co te najbardziej znane "płynne technologie" ze starej EU dla większego zamętu mam taki olej spełniający wysokie normy i nie ma logo giganta olejowego i jest dwukrotnie tańszy niż jego brat z logo giganta olejowego i oba mają identyczne własności, identyczne patenty prawnie zastrzeżone, ale ten pierwszy dużo tańszy jest sprzedawany pod logo producenta samochodu, ale nie GM, tyle, że BMW. Dlaczego tak jest? P.S. jakie testy robiłeś na potwierdzenie tezy, że lotos i GM to szit, a inny drogi markowy olej to optimum żądanych parametrów? [ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2011-01-02 22:32:29 ]


Taki ze korbowód bokiem wychodzi i panewka jest przytarta z braku smarowania. Spadek cisnienia na poszczególnych cylindrach ciezkie krecenie na zimno odkładanie sie nagaru spalanie oleju.
Zabawne to jest ze najezdzacie ze Lotos, Orlen czy GM jest taki super a sami na takich olejach nie jezdzicie. A ja nie mam racji tylko szukam dziury w całym tylko ze ja z doświadczenia widze co sie dzieje z tymi olejami. Znam ta firme która robiła olej dla BWM na ta chwile juz niestety nie produkuje dla Bawari i jakis czas temu pojawily sie własnie katalogi tego oleju w IC.