W czym tkwi problem ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
CZeść,

Co prawda jestem już na tym forum zarejestrowany od ponad 250 dni ale dopiero teraz odważyłem się poprosić Was o porade

Mam problem z silnikiem swojego Essiego Przedstawia się on tak:

Pierwsze 5 minut silnik chodzi idealnie, pali na wszystkie cylindry, nie przerywa, elegancko wchodzi na obroty , ogólnie nic do roboty.

Po pięciu minutach i po ostrym przegazowaniu zaczynają się problemy. Coś jakby bulgocze na wysokości pasażera. Jak jest na niskich obrotach i dostanie buta to przez 3-4 sekundy tak szarpie a potem rozwija obroty już płynnie do góry. W pojemniku na płyn chłodniczy nie powstają bąbelki i nie ma mazi pod korkiem co mogłoby świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą.

Co To może być ?

Dziś nie miał za wiele czasu i jutro dopiero weźmie się za ten problem. Dzisiaj musiał zjechać z podnośnika bo iinne samochody czekały.

Jak obstawiacie ?
1) - kable WN ? - wcześniej się pomyliłem bo myślałem, że wymienił ale jednak ich nie ruszał i są stare
2) jednak uszczelka pod głowicą ?
3) przepływomierz ?
jakieś inne propozycje ?

Aha i jeszcze dodam , że już nie je płynu chłodniczego ze zbiorniczka a z rury nie leci woda To co To może być ?

Samochód to Escort Combi 1.6 16V EFI z 93 roku
  
 
przeczyść przepływomierz i sprawdź czujniki temperatury zasysanego powietrza i płynu chłodniczego , przy okazji warto sprawdzić wszelkie mozliwe połączenia , bo wygląda na to że jak sie rozgrzeje to może gdzieś tracić styk

pozatym Twój silnik ma na 99% złącze diagnostyczne , jak otworzysz maskę to po prawej sronie w okolicach filtra powietrza powinna być taka trójkątna kosteczka pod która wpina się żarówkę/diodę i odczytuje kody błędów

wszystko nt kodów znajdziesz w na forum , skorzystaj z wyszukiwarki

przewody też watro było by zmienić