Dlawienie Escort 1,3 gaznik - moje wstepne wnioski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
jakis czas temu pisalem na forum o bolaczce mojego escorcika
a mianowicie o problemie przy odpalaniu na zimnym silniku (np. po przestanej nocy)
przewertowalem od tamtego czasu cala mase roznych wypowiedzi osob, ktore mialy do czynienia z podobnym problemem.
ponizej przedstawiam co udalo mi sie ustalic:
w moim escorcie 1,3 gaznik nie wystepuje typowy zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej taki jak np. w silnikach 16V. Calosc wcisnieta jest od dolu w obudowe filtra powietrza, do tego dochodza dwie rurki gumowe: od pokrywy zaworow i od kolektora ssania. W obudowie filtra powietrza znajduje sie ponadto zaworek w postaci gumowego grzybka. Calosc przynajmniej teoretycznie powinna odpowiednio regulowac przeplyw powietrza. Przy okazji czyszczenia w/w modulu zaworu okazalo sie, ze calosc jest dosc mocno przytkana zemulgowanym olejem pochodzacym z silnika.
Pomyslalem no no odnalazlem powod mojej usterki:] wyczyscilem calosc, zlozylem do kupy i sprobowalem odpalic silnik. Okazalo sie, ze jest sporo lepiej, silnik pracuje rowniej.
Na drugi dzien postanowilem zrobic dodatkowy eksperyment (za rada wielu uzytkownikow tego forum) i odpialem rurke od odpowietrzania skrzyni korbowej (ta od pokrywy zaworow), tasma klejaca zakleilem wlot przy zaworze (pod obudowa filtra powietrza) i sprobowalem odpalic. Efekt byl bliski idealowi:] obroty znacznie szybciej ustabilizowaly sie, jest znaczaca poprawa.
Jedna rzecz mnie zastanowila, ktora wg mnie jest przyczyna problemu z odpalaniem: skad sie wziela woda w rurce laczacej w/w zaworek z pokrywa zaworow? Gdy ja odpinalem skapnelo kilka kropli, ktore wg mnie w momencie rozruchu sa wdmuchiwane na wlot powietrza do gaznika i zasyne przezen.
Wiele osob wspominalo o tym, ze w tej rurce jak i na pokrywie zaworow (od srodka) zbiera sie bialawa maz, ktora przypomina margaryne i u mnie bylo identycznie (gdy regulowalem zawory).
Tylko pytanie, skad ta woda sie zbiera? z powietrza tak by sie skraplala, z resztek paliwa?
Mam jeszcze zamiar wlac spirytus do zbiornika, zeby wyciagnal ewentualna wode, moze w/w objaw w znacznym stopniu ustapi.
Przepraszam, za dlugi opis, ale wiekszosc rad dotyczacych tego lub podobnych problemow dotyczy silnikow na wtrysku, a malo z nich odnosi sie bezposrednio do silnika na gazniku.
pozdrawiam

  
 
Ta woda to efekt kondensacji pary, a czasem efekt stosowania kiepskiego oleju - vide rzeczone "mydło".