MotoNews.pl
  

Przy jakiej temperaturze włącza WAM się wentylator chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jestem troszke zaniepokojony bo u mnie włącza sie przy 100 stopniach!!! i wyłącza przy około 85-90 stopni.

Czy u Was jest podobnie.

PS. Korek zbiornika wyrównawczego już wymieniłem

pozdro
3
  
 
Włącza mi się prz 92,5 wyłącza przy 90 i z tego co wiem jest to prawidłowe
  
 
U mnie włącza się od razu wisko mam skopane
  
 
Omega 3000

wentylator załącza 102 st. wyłącza przy 95
całkowite załączenie visco 105 st.

U mnie 100 stopni to normalka.

Marek
  
 
u mnie wlancza sie przy ok 97 a wylancza przy ok 92
  
 
U mnie jak odpale samochod to od razu chodzi, ale najpierw powoli jak zólw ociezale, a potem biegu przyspiesza i gna coraz predzej a jak temp osiagnie 102 stopnie (jak zwolnie to opada do 97,51) to zalacza sie duzy obieg a jak bedzie 117,5 to jest wielkie rozwarcie termostatu i jak jest duzo plynu to szybko opada a jak nie to buch i po silniku (uczczelce).

Wsakanik temperatury mam do 120 stopni a wy macie do 110 i uwazam ze jestescie pokrzywdzeni a wlasciwie to ja, bo musze miec zamontowany wasz czujnik i tak wlasnei skala mi sie rozrasta.
Ot tyle.
  
 
Cytat:
Wsakanik temperatury mam do 120 stopni a wy macie do 110 i uwazam ze jestescie pokrzywdzeni a wlasciwie to ja, bo musze miec zamontowany wasz czujnik i tak wlasnei skala mi sie rozrasta.


PiotrzeS dam na msze zeby Cie zycie wiecej nie krzywdzilo
  
 
W mojej od 90 do 100 stopni są cztery kreski, czyli co 2,5 stopnia. Wskaźnik stoi na ogół jak drut na 92,5 bo taki kupiłem termostat. W korku jak temperatura podejdzie powyżej 97,5 odpala wentylator, ściąga do ok 91 i stop
  
 
Witam,

U mnie wcześniej występowały podobne objawy tzn. główny wentylator włączał się przy ok 100 stopniach. Powód był banalny:spalony bezpiecznik I biegu wentylatora.Ciekawostką jest też fakt, że z powodu spalenia bezpiecznika przy 100 stopniach włączął się tylko jeden główny wentylator dlatego chłodzenie trwało dobrą chwilę. Ale teraz jest już OK. Mały uruchamia się przy ok 92 a duży przy 95.(dane oczywiście "na oko" )
  
 
Czyli generalnie nie mam co wpadac w panike. Z grubsza wszystko jest w normie.

Dzięki za odpowiedzi na mojego posta.

pozdro
3
  
 
Hmm
Wg. panów z serwisu autoryzowanego (przynajmniej w MV6) [oczywiście u mnie tak nie jest ] powinno być:
włączasz silnik - cisza
95 st.- włącza się wolny bieg (jeżeli schłodzi to wyłącza się ok 90st)
100 st.- jednak nie dał rady włącza się szybki bieg wentylatora i strasznie wyje, ale temp spada w mgnieniu oka

tyle teorii - u mnie przy 95 st. włącza się szybki bieg, a wolnych obr. niet - i nikt nie wie czemu
  
 
No to ja mam jeszcze ciekawiej.
U mnie przy 97,5 wlacza sie pierwszy bieg.
przy takiej temperaturze, jak dzisiaj oczywiscie nie zbija i dochodzi do 102,5 Drugi bieg potrafi mi sie wlaczyc zarowno przy 95 stopniach, jak i NIE wlaczyc sie przy 100.
Na drugim biegu nie widac efektow dzialania wentylatora. Temperatura dalej stoi w miejscu.
Wylaczam silnik, wlaczam stacyjke po 2 sekundach, temperatura silnika o 5 stopni nizsza, niz przed momentem. Uruchamiam silnik, temperatura skacze w ciagu 1 sekundy do poziomu, w jakim znajdowala sie przed wylaczeniem silnika. Czyzby czujnik ? Sam juz nie wiem. Sprawdzalem droznosc i szczelnosc chlodnicy, stwierdzili, ze wszystko jest O.K. Przy nizszych temperaturach nie mam takich szopek.
Jakies pomysly ?

Pozdrawiam
Konrad
  
 
A ja mam tylko wiatrak na wizkozie, elektrycznego nie mam wcale (taka wersja), ale mam zbiornik wyrównawczy na ciężkie warunki i nie ważne ile jest stopni na dworze, nie ważne jak długo stoję w korku, to temp. nie przekroczy 92 stopni Na wskaźniku ładnie widać moment pełnego otwarcia się termostatu - idzie, idzie... 92 stopnie, otwiera się i spada do 88 i tak się trzyma. Ogólnie jestem nadzwyczaj zdowolony z mojego układu chłodzenia Oby (odpukać.. puk,puk,puk...) tak dalej
ps. ale trochę się narobiłem by go umyć, wypłukać, nasmarować, uszczelnić, upiększyć i? Efekt zadowalający
  
 
Chłopaki a ja jeszcze coś dodam, przypomniało mi się. Kiedy włączę światła mijania wtedy wskaźnik temperatury skacze o 2,5 stopnia do gory, hihihi najpierw jak jechałem wieczorem to się spłoszyłem, bo temperatura oscylowała ok 97,5-100st, jak wyłącyłem światła od razu wszystko ok. I co jakiś diabełek siedzi? Może macie jakies pomysły?
  
 
u kumpla w polonezie po wlaczeniu swiatel wszystkie wskazniki spadaja o jakies 20% nawet paliwo to jest dopiero fajne
  
 
odświeżając stary temat:

Wszyscy piszą jak to u nich wygląda sprawa z włączaniem wentylatorów.

A może ktoś wie przy jakich temperaturach POWINNY się włączać te wentylatory w MV6 (jakieś dane sprawdzone tzw. książkowe)


A tak na marginesie to czy to dobrze ,że u mnie włączają się dwa (a właściwie to trzy) na raz na pierwszym biegu przy ok.98st.?? (pomijam ,że jeszcze niedawno włączały mi się przy 95st )
  
 
U mnie temparatura trzyma się na 92,5 st C (przynajmniej tak wygląda to na wskaźniku) nigdy temp nie doszła do 95 tuż przed włącza się I bieg jak chodzi klima to temp stała na 92,5 chyba że stoje w korku to temp rośnie ale nie osiąga 95 tuż przed włącza się II bieg. Tak chyba prawidłowo pracuje układ chłodzenia
  
 
Mi też kiedyś wskaźnik wskakiwał ze 95st na 105-120st po włączeniu świateł albo przy włączeniu dmuchawy(wiadomo spadek napięcia)

problemem zawyżającym temperaturę okazała się słaba masa na wskaźnikach .i teraz jest GIT

propo to chyba dlatego poprzedni własciciel spuścił z ceny za omę bo wiedział o tej temperaturce

pozdr
  
 
u mnie jest podobnie temperatura sie utrzymuje około 90 stopni a wentylator załącza koło95. ale!!!!! w zeszłym roku miałem doczynienia z astrą w kórej prawie non stop było ok 100 stopni. własciciel powiedział że to normalne.. dziwne. pozdro dodam że ta astra była roczna i silnik benzyna 1.6.
  
 
U mnie statndard (chyba) dochodzi do 92,5 odpala went, i schodzi do 90 i tak w kółko. No chyba, że na zewnątrz jest +40 stopni to nie ma co marzyć....

Wcześnie dochodził mi do 100 z jakimś groszem ale okazało się, że silnik od went miał zatarte łóżyska.

Pozdro
Sennin