MotoNews.pl
  

[125p] Ustawianie zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie chciałem sobie ustawic zapłonik w DFie Na pokrywie mam 3 kreseczki, a według książki powinna być jedna teraz jakie kąty oznaczaja te kreski począwszy od lewej? (od strony alternatora) Oraz jaka jest najłatwiejsza metoda ustawienia zapłonu? Na słuch "dzwonienie" odpada, mam lampe stroboskopowa wiec jakos sobie poradze, lub na zarowke newermind, w kazdym razie jak powinien wypadac znak wzdgledem tych kresek? silniczek na gazie


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2007-03-15 20:30:27 ]
  
 
Oj chyba się szukajka zatarła , bo próbowałem coś znaleźć , ale ni ma ...
Było już tyle razy i nie chce mi się powtarzać , ale zrobię to
Trzy kreseczki oznaczają kąty wyprzedzenia
najgrubsza - 0 st.
obok niej ta mniejsza - 5 st.
a ta druga od najgruszej - 10 st.

Tak jak na foto : ( kolorem zaznaczyłem kąt 0 st. )

Do gazu najlepiej ustawić na 10 st. ale do tego najlepiej sprawdzić jak ciężko pracują sprężynki w układzie odśrodkowego wyprzedzenia i do nich dostosować kąt zapłonu

W celu ustawienia zapłonu wykonaj następujące czynności :
1. Poluzuj nakrętkę mocującą aparat zapłonowy klucz chyba 17
2. Wrzuć na 5 bieg
3. Przekręć stacyjkę w pozycję "zapłon" - mają się świecić kontrolki
4. Zmieniarkę do gazu w pozycję 0 daj .
5. Ściągnij przewód wysokiego napięcia z kopułki ( ten idący z cewki)
6. Przyłóż ten przewód do jakiegoś miejsca , żeby do masy miał jakieś 1-3mm
7. Jeśli nie masz wykręconych świeć to musisz teraz pchać auto i obserwować te kreseczki na kole pasowym tzn. obracać silnikiem na V biegu
8. Jeśli te kreseczki Ci się zgrały na 10 stopniach , to teraz kręcisz aparatem tak , by między kablem z cewki a masą przeskoczyła iskra .
9. Jeśli iskra przeskoczyła , to zakręcasz aparat , wkładasz kabel do kopułki , palisz i jedziesz
10. Jeśli masz aparat elektroniczny , tzn. zapłon z Poldka , to musisz skołować lampę stroboskopową , a punkty od 1-9 przestają obowiązywać
Miłej zabawy .

Pozdro . Piotrek .
  
 
Jest problem... nie mam piatego biegu... i co teraz ja biedny zrobie?? bede musiał dospawac

Teraz na powżanie:
lampke stroposkopowa mam akurat Co do sprezynek to jak to sprawdzic?? ale jak sie ustawia na strobo to nie powinno byc chyba problemu ze sprezynkami?, wiec tak, według tego co napisałes, jak ustawie na 5 st to ładnie ciagnie od dołu i ciuchutko chodzi, ale góra jest kiepawa, znow jak ustawie na 10 to na górze ciagnie ale hałasuje troche bardziej i od dołu szarpie czasami ale to moze nie wina ustawienia tylko stanu swiec/kabli ew. regulacji instalacji gazowej... bo czasami lubi sobie strzelic w gaznik i to niezaleznie od ustawień zapłonu

P.S. No w szukajce właśnie nic nie ma... Sa tylko watki z bobkami Pozatym ta wyszukiwarka tu jest dziwna jakas Ciezko cokolwiek znaleźć


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2007-03-16 01:09:11 ]