MotoNews.pl
8 Chlodnica oleju od Lublina (17998/27)
  

Chlodnica oleju od Lublina

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak większość wie w Lublinie jest sprężarka.... czyli Lublin Turbo.

W tym modelu jest chłodnica oleju, którą bez problemu zadoptowałem do poloneza - narazie teoretycznie

Więc chlodnice tę zakłada się bardzo prosto, i składa się ona z:
podkładki do filtru oleju, 1 śrubu z otworem w środku i 2 gwintami, 2 uszczelek i chłodnicy.

Instalacja:
Odkręcamy stary filt oleju, zdejmujemy z niego uszczelke,
W miejce pod filtrze wkręcamy śrube z otworem w środku, na nią wkładamu uszczelke ze starego filtru( posmarowaną olejem....), na to zakładamy podkładke z otworami porzez ktorą przepływa olej, do filtra z silnika, ale do filta odrazu nie trafia bo płynie sobie do chłodnicy, i już lekko ostudzony olej, wpływa dopiero do filtra, a z niego bez jakich kolwiek historii do bloku.
Filt jest seryjny od poloneza, ale można zapodać od Lublina jest prawiem 2 razy większy - dluższy, więc może się nie zmieścić w komorze silnikowej
Zastanawiam sie tylko dlaczego chłodzony jest nie odfiltrowany olej tylko "brudny" z obiegu?? ALe ja tak wymyślono to tak powinno być....

I co o tym sądzicie?? Wiem że nasz etetowy klubowy rajdowiej Walezy stosował chłodnice oleju, ale chłodnica była od Golfa, podkladka kupiona za ok 200zł - więc moja propozycja jest kusząca.
Cała nowa chłodnica ze wszystkimi opisanymi podkładkami i filtrem oleju( można zamienić z Lublina na poloneza - nawet w sklepie się ucieszą ) i kosztuje 360zł- ale nowa

I tu mam prośbe do klubowiczow którzy często bywają na giełdach w całej Polsce, aby się dowiedzieli ile takie coś kosztuje na giełdzie - oczywiście używane - to się chyba nei zużywa ,

W Lublinie jest też sprężarka - może i ją by zaadaptować do poloneza - Lublin ma wtrysk, więc to propozycja dla tych co mają GLI, GSI i MPI ) .... bo do gażnikowca do tylko wymienić gażnik, kolektor i jazda ( i tak dużego ciśnienia nie będziemy stosować więc tylko chłodnica oleju powinna wystarczyć - bo w lublinie do Turbo dolożyli tylko to )
Wydech rownież jest kuszący od turbo, 2x większa średnica rur - tylko je ze sobą pospawać bo niestety mają inne kształty ale by się coś podebrało....
Lublin fajne ma rownież hamulce ale na 5 otworów , ale jak by przełożyć cały przód..... ale do tego rozdziału w książce serwisowej (która chwilowo wpadła mi w zaprzyjaźnionym sklepie w ręce) nei doszedłem.... może całe przednie zawieszenie.... ale tego nie wiem, jeszcze nie doczytałem i to tylko takie gdybanie , ale chłodnica jest ok! i jak łatwo ją założyć

Więc prosze dowiedzcie się ile za takią chłodnice wolaja na gieldach ,

Wszelkie propozycje, porady i inne spostrzeżenia prosze zamieścić- przedadzą sie w poszykiwaniu innych alternatywnych rozwiązań

Nie wiedzialm czy zamieścić ten post w " ceny na giełdach" ale o chłodnicy oleju jeszcze nie było( wpisywalem olej, oleju, chłodnica) więc to coś nowego na forum....



[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2003-06-07 18:22:11 ]
  
 
Czy ta podkladka pod filtr jest w lublinie czy trzeba ja sobie dorobić? Sprawdzałeś jak to wygląda i czy ma szanse pasować, czy to tylko teoretyzowanie.
chodnica oleju - to by było coś nowego. Ale błagam. Nie mómy już o turbo do tego 3-panewkowca!!! jak ktoś nie wie dlaczego niech wpisze "turbo" lub "turbina" w szukanie i niech przeczyta do czego doszliśmy...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Turbina była w lublinach z silnikiem andori 4ct90 (chyba sie nie pomyliłem) Oczywiście jest to diesel a benzyniakistosowane w lublinach to wolnossące silniki GM o poj 2,2l 8V (więc nie ma tam zadnej turbinki), Dodam że silniki te są pochodną silnika 2,2l stosowanego niegdyś w leganzie, oraz wielu modelach opla np Astra II 2,2 16V oraz vectra 2,2 16V.
  
 
W lublinach silnik 2.2 jest produktem austryjackiej firmy Holden należącej do GM wytważa ona samochody opel pod własną marką
np: Holden barina= Opel corsa


A wracając do turbo

Nie ma znaczenia czy kompresor (turbo) jest od diesla czy od benzynowca

Główny problem to przyłoncze do silnika i kolektor ssący, chłodnica oleju,


Do poloneza moim zdaniem by był dobry zestaw turbo od VW Golf 1.8 lub od opla (ze względu na podobieństwo w budowie silników[wtryski])

Co za rużnica czy turbo od diesla czy od benzyniaka (zobacz)

[ wiadomość edytowana przez: Zbigniew dnia 2003-06-07 22:20:01 ]
  
 
a gdyby tak jako chlodnice oleju dac nagrzewnice z DFa, czy tam poldka??? powinno byc wszystko oki tylko problem jest z podkladka, mi by tez sie przydala chlodnica oleju
  
 
Cytat:
2003-06-07 20:44:14, OLO pisze:
Czy ta podkladka pod filtr jest w lublinie czy trzeba ja sobie dorobić? Sprawdzałeś jak to wygląda i czy ma szanse pasować, czy to tylko teoretyzowanie.


Podkładka jest już w zestawie - niesety nie można jej kupić oddzielnie, jako samej, tylko w komplecie niestety - nie występuje jako częś zamienna i jest nie do dostania.

podkładki z chodnicą nie miałem w rękach, ale tę srube z gwintami co sie wkręca zamiast filtra, miałem oglądałem dokładnie kosztuje jako caść zamiann niecałe 10zł ( oczywiście nowa), podkładka-kradziejka oleju na chłodnice pasuje, bo to tylo kawałek metalu z otworem w środku do przepłuwu oleju, i dwoma kanałami z wyprowadzeniam na zewnątrz - do chłodnic, i powrotnym z niej.

Teoretyzowanie to to nie jest, bo poszukuije od dłuższego czasu takij chłodnicy - a jak wszystko pasuje to tylko montować - to jak z DOHC, czyli "zrób to sam "
A i jeszcze jedno chłodnica jest na sztywno podłączona do obiegu , bez termostatu - więc nie wiem jak to by się sprawdzało zimą, ale jak Lubliny tak mogą to i polonez też.....

Turbo - tak tylko wspomniałem..... może ktoś jest chętny tylko spręzarki są za drogie dla niego - to ma alternatywe....... nie bijcie
  
 
W zime chyba mozna ja jakos zaslonic po polskiemu nikdy w sumie na oczy tegoz nie widzialem... Zawsze to taki zapas bezpieczenstwa. Wiec chyba warto to zarzucic pytanie ile bedize kosztowac uzywka ;/ bo za ponad 300zl to nie wiem czy sie bedzie pylic... Chyba ze tunning na maxa
  
 
A co mi da chlodnica oleju????
  
 
Cytat:
2003-06-08 14:30:56, Voy pisze:
A co mi da chlodnica oleju????


Jak będziesz miał płyte pod silnikiem i skrzynią to miske będziesz mial zasloniętą... a ona w niewielkim stopniu trudno to nawet nazwać chlodzeniem ale obniża temp. oleju( bo tam jest duży przedływ powietrza pod samochodem). w mluchu nawt jest karbowana od stopdu tak jak i w starych Skodach

Jak w gorące dni stoisz w korku to temp oleju nie tylko wody wzrasta, a jak widomo dobrze rozgrzany olej lepiej dociera do wszelkich elementów w samochodzie , ale jak będzie za gorący to traci swoje właściwości smarne , i wtedy trzeba go wystudzić - tylko jak mając zasłonięty silnik od spodu, stojąc w korku nie mogąc ruszyć z miejsca.... a tak olej sobie przepływa przez chłodnice obniża się jego temp. ( można zastosować obieg wymuszony powietrza - wentylatorek )

No i w lekko zużytych silnikach ja się rozgrzeje olej to traci ciśnienie- wiem to dosjkonala bo przez ponad rok tak miałem
Teraz mam stale 0,4 juz od 2500-3000obr/min ale nigdy dobrego nie za wiele

Ale niedogrzany olej też jest nie dobry dla silnika bo jest za gęsty i nei dociera do wszelkich zakamarków silnika.... i też nie ma swoich optywalnych włściwości smarnych....

Zapodać wskażnik temp. oleju( tylko nei wiem jeszcze od czego) i najpierw mógłbym sprawdzić jaka jest tem oleju bez chłodnicy... może ktoś ma juz taki wskażnik , i chce sie podzielić spostrzeżeniami???

  
 
no i chłodnice oleju są w Fiatoskich silnich DOHC, w nowszych samochodach Croma, Thema, w Lanciach - po coś tam jest , przez przypadek jej tam nie wkładali, przecież to też kosztuje
  
 
chlodnica jak nie pasuje to zawsze mozna dorobic odpowiednie przejsciowki. idealna rzecz, w poldku nie mialem termostatu i wszystko bylo ok. a co do temperatury oleju to powinna byc okolo 80-90 stopni, w Integralce wlasnie tyle mi pokazuje ale tam mam juz termostat seryjnie. do tego dobrze zalozyc szeroka miske olejowa z argenty