MotoNews.pl
  

Demontaż półosi w Niwie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś robił demontaż przedniej półosi w Niwie? Czy przegób wewnętrzny jest jakoś zabezpieczony, czy wystarczy go potraktować "lekko" młotkiem i wyskoczy bez żadnych zniszczeń? W instrukcji piszą "wyciągnąć półoś z przegóbami"!...ciągnąłem, ciągnąłem i nic. W czwartek przyjedzie nowa półoś i nie chce przypadkiem rozwalic mostu. Jeśli ktoś tam zaglądał to proszę o radę.

PS:
lenistwo nie popłaca, jak się nie wymieni zniszczonej osłony przegubu to trzeba później całość nową. Ruskie sprzedają przeguby osobno, a samą półoś z przegubem wewnętrznym można kupić. Tylko, że mi poszedł przegób zewnętrzny i wieloklin na półosi!!! Może ruscy konstruktorzy nie przewidzieli takiej sytuacji?
  
 
Czesc,
Widze ze walczysz ostro
Przegub wewnetrzny jest zabezpieczony pierscieniem (podobnie jak zewnetrzny, ktory pierscien miales okazje wyciagnac ostatnio w kawalkach )
"Lecac" od strony przegubu do mostu po kolei masz:
- kielich przegubu
- uszczelniacz (kup sobie nowy, bo stary na 99% bedzie cieknal po wymianie polosi, i szkoda bedzie robic wszystko od nowa z powodu "pierdulki)
- lozysko przegubu
- i tuz za lozyskiem jest zabezpieczenie pierscieniem
- i dopiero pozniej wieloklin
Jezeli bedziesz mial z czyms klopoty zadzwon.

Powodzenia


  
 
Hanys pomaga gorolowi - niespotykane

Pamietajcie o paszportach
  
 
Właśnie zmagam się z problemem wyjęcia przegubu wewnętrznego. Czy istnieje możliwość wyjęcia go bez demontarzu mostu przedniego ? Czym jest zabezpieczony ten przegób ? Jeśli ktoś to juz przerabiał proszę o w miarę dokładny opis jak tego dokonać. Z góry dzięki za odpowiedz

Marek
marazm69@wp.pl
  
 
Cytat:
2003-06-10 21:22:00, Damian21214 pisze:
Czesc, Widze ze walczysz ostro Przegub wewnetrzny jest zabezpieczony pierscieniem (podobnie jak zewnetrzny, ktory pierscien miales okazje wyciagnac ostatnio w kawalkach ) "Lecac" od strony przegubu do mostu po kolei masz: - kielich przegubu - uszczelniacz (kup sobie nowy, bo stary na 99% bedzie cieknal po wymianie polosi, i szkoda bedzie robic wszystko od nowa z powodu "pierdulki) - lozysko przegubu - i tuz za lozyskiem jest zabezpieczenie pierscieniem - i dopiero pozniej wieloklin Jezeli bedziesz mial z czyms klopoty zadzwon. Powodzenia



No tak tylko zeby wyciagnac caly przegub z wewnetrzna polosia trzeba odkrecic dekiel aluminiowy (trzy sruby) ktory trzyma lozysko. Tylko w taki sposob da sie wyciagnac przegob wewnetrzny, dopiero potem mozna sciagnac lozysko zabezpieczone OD WEWNATRZ!!! segerem.

[ wiadomość edytowana przez: bart03 dnia 2004-11-03 08:27:05 ]
  
 

to bylo oczywiste, bo niby jak odbezpieczyc segera .

Damian

P.S. Czy ja przypadkiem nie widzialem ostatnio dwa razy Twojej Nivki w okolicy Ochojca??? Nawet pomachalem raz.


[ wiadomość edytowana przez: damian21214 dnia 2004-11-03 09:54:20 ]
  
 
a owszem widziales mnie i machales a ja mignalem ci awaryjnymi. Prawwde mowiac to miales szczescie bo ja prawie wogole nie śmigam ostatnio nivka.
  
 
Witam!

Podczepię się pod ten wątek...

Trochę się rozkraczyła moja Niva i musiałem wymienić przegub zewnętrzny. Ale, że na wewnętrznym osłona była cała zorana to postanowiłem kupić całą półoś.
Kupiłem więc zamiennik (MasterSport), zamontowałem i dupa. Przegub wewnętrzny stawia straszny opór po jakiejś 1/5 obrotu. Zaznaczę też że Nivkę mam podniesioną o 2 cale.

Rozbebeszyłem ten przegub i okazało się, że jest on trójramienny, a nie klasyczny homokinetyczny jak oryginalny.... Porównałem ze starą częścią i to okazało się problemem. Jak jest wsunięty to nie pracuje w pełnym zakresie tylko się haczy... W oryginalnym ten problem nie występuje.

No ale do rzeczy...

Wie ktoś czy na takiej półosi, przegub zewnętrzny jest również trójramienny, czy homokinetyczny?
Wg mnie, powinien być również trójramienny, żeby zachować równomierną prędkość obrotową... i w takim wypadku musiałby wymienić oba przeguby (bądź całą półoś na oryginalną)

Ma ktoś w tym rozeznanie jakieś?

Pozdrawiam!
  
 
Pierwsze słysze o przegubie w Nivie trójramiennym?Masz na mysli cos takiego jak przeguby w niektórych francuzach np.Citroenie Saxo?Niva ma wszystkie przeguby homokinetyczne tupu Rzeppa.Podniesienie przodu nie powinno mieć wpływu na prace półosi.Jaki masz frez 22 czy 24 ząbki?
  
 
No a jednak. Jak pisałem, nie jest to oryginalny przegub.
I tak - jest takiego samego typu jaki często stosują Francuzi i nie podchodzi do mojej podniesionej Nivy....
  
 
Zawadzkimi w Niwie oba przeguby czyli zewnetrzny i wewnetrzny są wymienne,trzeba tylko zwrócić uwage na ilość frezów czy starsze wersje 22,czy nowsze od 2000roku 24.To jest przód i jakiekolwiek przeróbki z półosiami sa niebezpieczne.