Niepokojące bulgotanie... Czy popadam w paranoje???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam essiego 1,6 16V z 1994.

Zastanawia mnie pewien drobiazg związany ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Jak silnik pracuje, płyn w zbiorniczku delikatnie drży, wygląda to jakby coś tam bulgotało. Konsystencja płynu jest trochę szlamowata, płyn jest jakby trochę tłusty. Czy może to oznaczać problem z uszczelką pod głowicą??? Czy silnik przelewa olej do układu chłodzenia, mój essi bierze olej ale raczej niewiele.

Dodam też że płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie przybywa, drżenie płynu nie jest duże, nie widać żadnych bombli. Nie skacze mi wskaźnik temperatury, od tej strony wszystko w normie, silnik pracuje chyba normalnie.

Może trochę popadam w paranoje, ale wizja walniętej uszczelki pod głowicą mnie przeaża.

Doradźcie Koledzy, jest się czym martwić czy nie?
  
 
tak , masz uszczelke do wymiany

Mam tzn miałem podobnie :
1) bulgotanie płynu
2) szlam pod korkiem
3) ucieczki oleju i płynu

Zrobiłem uszczelke i dalej mi bulgocze ale tak podobno powinno być...Mam nadzieje, że jak pojade na dociągnięcie glowicy za 1 tys km to to zniknie bo mnie wk..a
  
 
Piszesz że mam uszczelkę do wymiany, a poniżej że po wymianie dalej Ci bulgocze. To jak to w końcu jest???
  
 
A porównywałeś ten ruch płynu z innym essim?Może to zwykły ruch płynu jak w każdym pracującym silniku...
  
 
Nie mam za bardzo z kim porównać nikt znajomy nie ma ZETECA. Wydaje mi się że to jest normalne drżenie ale nie mam pewności stąd mój post. A jakie są jeszcze inne objawy wieszczące walnięcie uszczelki pod głowicą?
  
 
Może się np. pojawić emulsja pod korkiem wlewu oleju.
  
 
przeciez plyn w obiegu jest pompowany specjalna pompa tz musi miec obieg aby byla mozliwa wymiana ciepla dlatgo zawsze bedzie cos tam bulgotal (tylko jestem ciekaw jak mocno ci bulgocze skoro o tym piszesz)
  
 
Drży (bulgocze) nieznacznie bardziej niż drga pracujący silnik. Pod korkiem zbiornicza i korkiem oleju nie ma podejrzanych substancji, ani nalotu.