MotoNews.pl
12Turbina 1.8 tdi (183462/45)
  

Turbina 1.8 tdi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio zmieniłem olej z 15W40 na 15W50 i po przejechaniu trasy 400km zauważyłem że zaczely sie problemy z turbo. Auto ma juz przejechane 250 tys . Nie wiem czy to wina oleju czy moze katalizator zatkany albo jest jakas nieszczelnosc jeszcze nie bylem u mechanika. Zawsze zalanczala sie juz przy obrotach 2200 a teraz wcale albo przy obortach 3000-3500. Moze to zbieg okolicznosci i turbina siadla. Nie wiem czy nie zmieinc olej na 15W40 . Co sadzicie o tym?
  
 
Turbina już trochę przeżyła a i tym olejem mogłeś ją dobić, a może zbieg okoliczności.... Generalnie jednak wiatraczki dobrze tolerują półsyntetyki i lubią bardzo oleje syntetyczne. Najpierw przyjrzyj się katalizatorowi jak masz, zaworkowi EGR, jakieś kopcenie pojawiło się? Dobrego paliwa też na początek można by mu wlać i dobre w tym przypadku nie znaczy tanie
  
 
Zauważyłem że wąż łączący turbo z intrercoolerem ma pęknięcie na dole do okoła. Nie ma dziury na wylot bo jest jeszcze jakas warstwa od srodka bo sprawdzalem srubokretem. Nie ma tam zabardzo dostepu zeby sie przyjzec. Możliwe że to jest przyczyna. Nie moge teraz wogole odpalic auta , po przekreceniu kluczyka nie slychac ze jest podawane paliwo mozliwe ze pompka paliwa siadla. Sprawdzilbym ja ale nie wiem gdzie jej szukac? Przypuszczam że jest gdzieś w okolicy baku. Ale ona dziala tylko na początku czy cały czas? Bo jest jeszcze ręczna pompka z zaworem zwrotnym. Wiec przyczyna ze nie chce odpalic jest od tego ze pompka nie podaje czy moze od tego ze sie zapowietrza? Po dluzszym kreceniu odpala ale gasnie od razu.

[ wiadomość edytowana przez: maniu28 dnia 2007-05-02 12:14:05 ]
  
 
Odkręć dwie opaski i obejrzyj dokładnie ten łącznik. Wystarczy mała dziurka i herbert jest zimny, jak to mówią. Bardzo możliwe, że cofa ci się paliwo i stąd te kłopoty z paleniem. Przezroczysty wężyk pomiędzy ręczną pompkę a pompę paliwa i już wszystko będziesz wiedział.
Temat cofającego sie paliwa, przyczyn i ich likwidacji był wyczerpany. Kliknij w wyszukiwarkę.
  
 
a pompki paliwa nie szukaj bo nie znajdziesz.
Reszta to tak jak kris75 napisał.
  
 
Wlasnie rozebralem ten łącznik gumowy pomiędzy turbo a intercoolerem i nie ma w nim dziury. Ale teraz problem tkwi w tym że auto nie che odpalić. Po przekręceniu kluczyka nie słychać że jest podawane paliwo. Co może byc tego przyczyną. Czy paliwo jest zasysane tylko przez główną pompę paliwową przy normalnej pacy a pompka paliwowa sluzy tylko do podpompowania paliwa przy rozruchu? Jeśłi chodzi o przezroczysty wężyk to go mam, i wlasnie ostatnio na wolnych obrotach od czasu do czasu troche tak jak by go cos dusilo szarpalo i przesatwalo. Wczoraj jak jeszcze moglem go uruchomic zauwazylem ze w przezroczystym przewodzie pojawiaja sie banki powietrza. Wiec skads musi zasysac lewe powietrze.

[ wiadomość edytowana przez: maniu28 dnia 2007-05-02 15:54:46 ]
  
 
Układ paliwowy był zapowietrzony. Odpowietrzylem go i auto odpaliło. Ale nadal jeszcze pojawiaja sie bombelki powietrza i auto wtedy nierówno pracuje. Byc moze słabo odpowietrzony chyba że gdzieś jest nieszczelność. Czy układ sam sie odpowietrza po pewny mczasie czy trzeba to zrobić samemu?
  
 
Odpowietrza się sam ale u ciebie notorycznie się zapowietrza, możliwe że przez wymienioną ręczną pompkę. Rzuć okiem na filtr paliwa i jego oringi, a także na mocowanie wężyków zarówno przy pompce jak i na pompie. Po drugie primo jeśli nie masz zabuduj zaworek zwrotny pomiędzy pompą paliwa a pompką ręczną. I te oringi na wkładzie filtra !!!
  
 
Witam
Jak łapie ci powietrze sprawdź najpierw pompkę ręczną przy filtrze paliwa w środku jest membrana już w kilku escortach zauważyłem że pada średnio po 7-9 latach membrana parcieje i zasysa powietrze jest to oficjalnie nienaprawialne.Koszt w serwisie nowa pompka razem z filtrem około 300zł są reperaturki można samemu naprawić.
  
 
Pompka na Allegro 80pln sam kupowałem i działa lepiej niż orginał
  
 
Rozkręciłem filtr paliwa i okazało się że oring był nieszczelny , a poza tym filtr tez był zanieczyszczony. Wymieniłem filtr na nowy razem z oringami i od razu lepiej. Ale jeszcze od czasu do czasu pojawiaja sie bombelki ale już takie malutkie. Ale skoro sam sie odpowietrza to trzeba troche pojeździć i zobaczymy. Nie wiem co rozumiesz Kris75 przez słowo zabuduj jesli nie masz zaworek zwrotny. Przeciez zaworek zwrotny jest na pompce recznej. Wiec chyba nie ma potrzeby montowac drugiego szeregowo. Być może od tego miałem spadek mocy i wrażenie że turbo się później zalancza. Zobaczymy co bedzie teraz i napisze jakie efekty.

[ wiadomość edytowana przez: maniu28 dnia 2007-05-04 15:48:07 ]
  
 
pomiędzy pompą wtryskową a pompką ręczną, za parę groszy kupisz, a unikniesz czasem przykrych niespodzianek