MotoNews.pl
  

1.8td 96r biały dym i nierówna praca na biegu jałowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z moim escortem mk VII 1.8 td,ma dziwną usterke podczas odpalania.Odpalony silnik pracuje bardzo zle szarpie bardzo nierowna praca a z rury unoszą się obłoki bialego smierdzącego dymu i tak sie dzieje do czasu az osiagnie temperature podczas ktorej powinien zalaczyc sie wentylator lecz on sie nie wlancza a silnik zaczyna pracowac normalnie nie dymi.Czasami po odpaleniu silnik natychmiast gasnie a potem nie chce odpalic tak jak by byl zapowietrzony zdaza sie tez podczas jazdy.Wykluczam pomke paliwa bo podmnienialem na inna sprawna i jest to samo.Grzebie w nim co wieczor i nie daje rady POMOCY!
  
 
biały dym przez chwile po odpaleniu oznacza pare wodna(normalna sprawa) .
ale gesty bialy smierdzacy dym to niespalone paliwo, jesli bardzo szarpie przy tym silnik to nie pali ci na jeden cylinder.
przyczyna moze byc slaba kompresja, niesprawna swieca zarowa,itp
  
 
A nie jest to przypadkiem uszczelka od glowica?
  
 
tak przy uszczelce pod glowica tez jest takie zjawisko ale wtedy kopci cały czas nawet po nagrzaniu silnika
ale niech tez sprawdzi i odkreci korek z zbiornika wyrownawczego jak pojda spaliny no to winowajca jest rzeczywiscie uszczelka
  
 
Uszczelka na pewno nie poszla.Dym i szarpanie silnika sa obecne tylko do momentu az wskazuwka czujnika temperatury znajduje sie poniżej literki "o",na "o" jest wszystko ok nie dymi pracuje normalnie a i jeszcze jedna rzecz wystarczy jeden dzien by cos nie wiem co rozładowało mi akumulator do zera.
  
 
Miałem podobne objawy
Tylko w koncu objawiło się to u mnie uszkodzonym elektrozaworem "stop", oraz rozregulowaną popą wtryskową. Moja rada nie grzeb sam bo prawie wszystkie czujniki na pompie są sterowane z kompa.

rzucanie silnika i kopcenie na biało może by spowodowane błędem w kompie i wtedy nie będzie pracował korektor wyprzedzenia wtrysku przy zimnym silniku i problem gotowy.

We wrocku koszt ustawienia i sprawdzenia pompy to 120pln.

Tak że lepiej znajdź dobrego pompiarza i jedź do niego tu sam nic nie zdziałasz

Pozdro
  
 
Zalewa się po prostu, za dużo paliwa pompa dawkuje.
  
 
Rick3 - Piekary Śląskie, znajdź w wyszukiwarce namiary na ten warsztat, sprawdzony, polecany.
  
 
Kurcze bardzo podobne objawy do moich. Też mam ten sam model i ten sam rocznik. Z tym, że u mnie ta nierówna praca silnika jest cały czas, nawet jak się zagrzeje. Choć są momenty że praca się stabilizuje i jest ok. Ale tylko czasami.
I zauważyłem coś dziwnego. Nie wiem na co to może wskazywać. Podczas postoju jak przycisne pedał gazu na jakiś poziom i trzymam go tak, to obroty nie są w jednym położeniu ale falują, spadają i wzrastają. Samoczynnie pomimo, że nie dociskam ani nie puszczam pedału gazu. Ktoś wie z czym to może być wspólnego?
Możecie polecić jakiś dobry warsztat dla naszych diesli, ale bliżej Rybnika? Bo Piekary troche daleko.
  
 
Arek_rybnik to tak jak u mnie to samo tez tak faluja obroty jak trzymam pedal gazu na jednym poziomie ale podczas jazdy jest ok. dzis sie przejechalem 5 sekund jak po dymil na bialo a potem nic juz z tylu nie bylo moc mial i nic go nie dusilo wycislem mu 160km/h i wszystko szlo ladnie bez mulenia i szarpan ale jak sie tylko zatrzymalem to zaczol swoje choc stopniowo tzn.po zatrzymaniu tylko silnik falowal w malych odstepach a potem szarpania narastaly a ztyłu biały obłok dymu.
  
 
No to u mnie też zadymi z rana na biało, ale podczas jazdy już nic. U mnie również moc jest, do 160km/h spokojnie sie rozpędzi. W czasie jazdy nie kopci, oleju silnik nie bierze za dużo. Szarpania nie mam, jedynie około 2 tys. obrotów chyba jak sie turbina włancza, to jest lekkie odczuwalne przymulenie. I po chwili ciągnie mocno, ale jednak to przymulenie jest troszke większe niż jakiś czas temu. No i nie wiem jak u ciebie, ale u mnie jest problem z odpaleniem jak się pojeździ, a potem zostawie auto na 15 minut, to musze potem troche pokręcić żeby go zapalić.
  
 
Ktos mi moze pokazac gdzie tu jest elektrozawor stop
  
 
Arek--podejrzewam problem z cofającym sie paliwem.
Polecam wam oby założyć rurke bezbarwną między filtr paliwa a pompe.
Jak nic to nie da to zawsze kiedyś to sie przyda do diagnozowania.
  
 
Ja mam zalozone rurki poliwo sie nie cofa i nie ma powietrza.
Mam pytanie czy po wymianie korektora wyprzedzania wtrysku zimnego silnika konieczna jest wizyta na kompie w celu usuniecia bledu???
Czy ktos mi moze powiedziec gdzie znajduje sie elektrozawor stop na mojej pompi wtryskowej zdjecie widnije w poprzedniej wypowiedzi, bo dzis wyjolem kluczyki ze stacyjki a silnik dalej pracowal i zdazylo sie to nie pierwszy raz.
  
 
no to właśnie owy elektrozawór stop i możliwe że on ci robi zwarcie.
Dokładnie nie pamiętam gdzie on jest więc ci nie pomogę.
Co do usunięcia błędu to wystarczy odłączyć akumulator na 30 minut ale silnik musi być zimny, po tym czasie odpalasz silnik, czekasz tak z 2-3 min. na wolnych obrotach i jedziesz normalnie tak z 10km.
Jak chcesz żeby dynamika auta była lepsza to podczas tych 10 km. dajesz mu w d..czyli ruszasz dynamicznie i przyśpieszasz zrywniej.
Jak chcesz żeby ci mniej palił to jedziesz spokojnie.
Oczywiście jakichś efektów nie będzie wielkich ale zawsze coś.
  
 
Moze z tego kata ktos wypatrzy i powie mi gdzie jest elektrozawor stop na tej pompie
  
 
swoją drogą zabezpiecz te kabelki trzy od tego czegoś czerwonego na górze bo kosztuje 200zł jak sie zrypie a jest nierozbieralne.
Najlepiej zalej to jakimś klejem a zanim to zrobisz to wymień te kabelki i dopiero poxipolem zabezpiecz bo dziady od forda nie dali specjalnych kabelków i parcieją od ropy.
  
 
na forum mondeo czytalem ze ktos mial poodobny problem do twojego. Okazalo sie ze byl to padniety czujnik wzniosu iglicy, tj. wtyczka na trzecim cilindrze.
  
 
Witam
Widze że masz to samo co ja jak po wyciągnięciu kluczyka silnik dalej chodzi to jest elektrozawór.

Jesteś terz posiadaczem takiej pompy jak ja i niestety elektrozawór kosztuje około 300 pln + robocizna pompiarza bo niestety trzeba wyciągnąc pompe.

A co do pytania to elektrozawór znajduje się pod obudową z której wychodzą sekcje do wtryskiwaczy. Jak patrzysz na to drugie zdjęcie to jest to obudowa pod zielonym kablem a z prawej strony ma żółtą kreskę namalowaną farbą czy czymś innym.

W razie pytań pisz ja miałem te same objawy i tydzień temu odebrałem auto od pompiarza.

Co do wymiany korektora i kompa to niestety w naszych silnikach trzeba się podpiąc pod urządzenie diagnostyczne odłanczanie aku nic nieda.