Wysokie wolne obroty w TD i wolno spadaja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem, mój essi tydzień temu miał wymieniane końcówki wtrysków, i wszystko było ok. Jak jechałem na weekend (za Rzeszów) to w Rzeszowie na światłach jak stał essi na luzie to obroty podniosły sie na 1100rpm, ale im dłużej sie jechało tym obroty były wyższe 1400 rpm aż zostało na 1900rpm i tak cały czas jest, jak silnik jest zimy to ok ale jak się ino zagrzeje to 1900 rpm.a do tego wolno spadają obroty i autko straciło dynamikę. Nie mam pojęcia co sie mogło stać, może pompa nawala?
Mój silnik to 1.8 TD 70 PS

Z góry dzięki za porady i podpowiedzi
  
 
ja mam taki objaw: wolno schodzi na niskie obroty, i trzymie obroty na 1.8-1.9tys, ale dzieje sie tak wtedy gdy konczy sie paliwo !!, proponuje na dzin dobry wymienic filtr paliwa, prawdopodobnie jest juz brudny i nie przepuszcza za duzo ropy
  
 
No właśnie, nie wspomniałeś na forum ani słowem że mister Niemczyk doszczelniał ci pompę wtryskową i przy tej okazji ją rozregulował, miej nadzieję że tylko rozregulował. Jedyne rozwiązanie to Piekary Śląskie i ponowna regulacja lub odpukać w niemalowane usunięcie usterki w pompie. Można by się jeszcze pobawić z książką w domowe próby regulacji ale to ryzykowna sprawa.
  
 
Skoro końcówki wtrysków są nowe to zgadzam sie z poprzednikiem ze to może byc wina pompy.
  
 
a ja stawiam na filtr paliwa. Kiedy był wymieniany?
  
 
Filtr wymieniany był dość dawno temu (1 rok na pewno)ale podobno wymiana co 20 tys więc tyle nie przejechałem ale jutro pojadę kupić i wymienię zobaczymy może pomoże.
  
 
Wolne obroty

W 18 TD 70 PS jest urządzenie przyspieszające obroty automatycznie.
Nie działa ono na podciśnienie tak jak w większości tylko jest sterowane przez silnik krokowy. I niestety te pompy w 18 70 ps są strasznie wrażliwe na regulacje wystarczy przekręcic śrubki regulacyje o dwa zwoje i silnik już wariuje.
Polecam wyprawe do pompiarza na regulację koszt około 120 pln i problem z głowy
  
 
Cytat:
2007-05-03 20:05:57, mateq111 pisze:
Filtr wymieniany był dość dawno temu (1 rok na pewno)ale podobno wymiana co 20 tys więc tyle nie przejechałem ale jutro pojadę kupić i wymienię zobaczymy może pomoże.

sam wkład wystarczy i zrobisz to samemu--koszt ok.20zł. warto wymienić.
  
 
Filtr może wymienic
Ale zawysokie wolne obroty to nie jest wina filtra brudny filtr blokował by dostęp ropy do pompy i objawy byłyby inne. To jest ewidętnie rozregulowana pompa wtryskowa dam se ręke uciąc tym bardziej że ostatnio przechodziłem problemy z tą pompą i pompiarz powiedział wyrażnie nie dotykac jak się nie ma pojęcia. A wolne obroty ustawia się nietylko śrubką regulacyjną ale też na cięgiełkach oraz reguluje się przyspieszacz.

Ale w sumie to nie mój problem. Ja najpierw pojechałbym do pompiarza.

POZDRO
  
 
Cytat:
2007-05-04 10:05:54, remas pisze:
Filtr może wymienic Ale zawysokie wolne obroty to nie jest wina filtra brudny filtr blokował by dostęp ropy do pompy i objawy byłyby inne. To jest ewidętnie rozregulowana pompa wtryskowa dam se ręke uciąc tym bardziej że ostatnio przechodziłem problemy z tą pompą i pompiarz powiedział wyrażnie nie dotykac jak się nie ma pojęcia. A wolne obroty ustawia się nietylko śrubką regulacyjną ale też na cięgiełkach oraz reguluje się przyspieszacz. Ale w sumie to nie mój problem. Ja najpierw pojechałbym do pompiarza. POZDRO

Zakładamy sie o racje co będzie problemem?
filtr czy pompa ok?
Stary filtr to nie tylko problem zapchania go a w większości przypadków nieszczelność jego.
Lewe powietrze w układzie powoduje wzrost obrotów silnika.
  
 
Dobra zakład stoi
Pilnujemy wątku a kolega niech naprawia!!!


Jescze jedno jezeli ma silnik ENDURA 70 ps to na bank pompa bo tam wszystkim steruje komp. Tak jak kiedyś pisałem ze mam problem z obrotami powietrze u mnie powodowało spadek obrotów

[ wiadomość edytowana przez: remas dnia 2007-05-04 11:22:32 ]
  
 
O co ten zakład? Może ja też bym się napił......
Tak poważnie - kolega nie napisał na forum, że facio przy wymianie końcówek wtrysków "doszczelniał" mu pompę wtryskową i na 99% coś spartolił wtedy, znany jest z tego...... Jak mu sie filtr ze starości rozszczelnił to też może tak głupieć ale byłby to ciekawy zbieg okoliczności Ja stawiam połówkę na pompę
  
 
Witam!
Filtr wymieniony a obroty wysokie są dalej.
W poniedziałek pojadę do Niemczyka zobaczymy co będzie gadał.
  
 
Witam!
Bez przesady, Niemczyk taki zły nie jest, a jedyny w okolicy.
Byłem u niego w zimie i nadal jestem zadowolony
  
 
Nikt nie ma pomysłu czemu te obroty tak wzrastają? Jutro jadę do mechanika ale może ktoś ma jakiś pomysł czemu tak sie dzieje.
  
 
PROPONUJE POWROT DO PANA KTORY MAJSTROWAL PRZY TEJ POMPIE!!!!!!!!!!! TERAZ ZA DARMOCHE W RAMACH REKLAMACJI MALA REGULACJA I BEDZIE OK..........
  
 
Dzieje się tak dlatego, że na górnej pokrywce pompy masz dźwigienki do regulacji m.in. wolnych obrotów, tylko tą pokrywkę, jak napisałeś, ściągał maestro aby doszczelnić pompę. Te dźwigienki na pokrywce to dopiero początek tego co jest pod. Składając to wszystko do "kupy" coś mogło mu "umknąć", jak to kiedyś powiedział koledze , albo może skończy się na regulacji (oby). Sam w każdym razie niczego nie zdziałasz. Napisz jeszcze czy faktycznie przeciekała ci pompa??????? Widziałeś to czy to była sugestia pana N?
  
 
Witam!
Pompa przepuszczała paliwo i sam to widziałem dlatego kazałem to zrobić przyczyna tego cieknięcia było puszczenie kleju ponieważ ten dekiel był już klejony (essi miał stłuczkę) i teraz ten klej puścił i pan maestro to kleił. Teraz jest ładnie sucho. Tylko przy składaniu musiał coś pokręcić. Ok 14 -15 jadę zobaczymy co powie.
  
 
Auto już naprawione. Problem tkwił w tym iż pan Niemczyk nie skontrował dobrze jednej śrubki na pompie i przez to essi miał takie wysokie obroty. Temat uważam za zamknięty.
POZDRAWIAM
  
 
Witam
Racja po mojej stronie

Pozdro