Montaż termometru

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś, dosyć przypadkowo kupilem elektroniczny termometr, z czujnikiem zewnętrznym. Właśnie złapałem chęć żeby go zamontować. Chce zamontowac go na (nad) konsoli środkowej. Problemem jest wyprowadzenie czujnika, moge poprzez drzwi, ale chce jakoś inaczej. Pytanie jest takie jak zdemontować konsole środkową, jeżeli trzymają mi ją te przełączniki cięgien ogrzewania? (coś widze że to powinno się jakoś zdejmować, ale nie wiem za bardzo jak). Druga sprawa, to czy jak to już zdejme to czy znajde jakiś odpowiedni otwór, aby dostać się z tym czujnikiem do komory silnikowej?
pzdr.
  
 
Cięgna.... bardzo prosto
odkręcasz dwa wkręty mocyjące dzwignie cieple,/zime od uchwytów w konsoli( nie tego czarnego plastiku, co chcesz zdjąć)
a cięgno gora/dół wyjmuszesz zaśle[pke tą ze strzałkami góra dól poprzez wyjęcie popieliczki i radia i na górze i doel są taki plastikowe zatrzasli , ściskach palcami i sao wychodzi, jak zaczniesz szukać tych zatrzasków to znajdziesz..... są idalnie po środku tej zaślepli ze stzrakami góra /dół i na górze i na dole.... wiem bo sam rozbierałem
  
 
Dobrze jest się wydostac do komory silnika po prostu razem z fabryczną wiazką elektryczną Praktycznie wachowo i nie zrobisz sobie burdelu w postaci plątaniny przewodów
  
 
Dzięki bede szukał
  
 
Koledze chyba chodzi o zdjecie tych dzwigienek z ciegien.
One sa nasuniete tzn w dzwigience jest szpara w ktora wchodzi metalowa dzwignia w srodku jak opuscisz na dol te boczne to wszyyyyyyystko to widac jak to jest.
Po jednej stronie jest zapadka zeby sie trzymalo i musisz pod nia wsadzic plaski srubokret, lekko odchylic i wyciagnac
Analogicznie jest z tym gora/dol co jest w poziomie.
  
 
Cytat:
2003-06-11 20:00:52, MaciekW pisze:
Koledze chyba chodzi o zdjecie tych dzwigienek z ciegien.
One sa nasuniete tzn w dzwigience jest szpara w ktora wchodzi metalowa dzwignia w srodku jak opuscisz na dol te boczne to wszyyyyyyystko to widac jak to jest.
Po jednej stronie jest zapadka zeby sie trzymalo i musisz pod nia wsadzic plaski srubokret, lekko odchylic i wyciagnac
Analogicznie jest z tym gora/dol co jest w poziomie.




Ooo, wiem że widać , ale w którą strone odchylić? Te poziome mi nie wadzi, przeszkadzają te pionowe. Hm nie bardzo skumałem jak z tą zapadką jest i jak to wyciągnąć :/

A wiązka elektryczna to ta po prawej stronie?
  
 
ej patrz to metalowe wchodzi jak pe.. do ... no
po prostu sie to metalowe wsuwa w ten plastik inczaczej nasuwa sie ta dzwigienke na metal. odchylasz z ktorejs strony (zalezy jak sie komu zakladalo) i wyciagasz po prostu. zadnej sily do tego nie trza. ta zapadka sie nie przejmuj wystarczy ze odchylisz plastkik na bok (w przypadku tych pionowych) i zapadka juz wyjdzie
  
 
a ja ci proponuje jednak przez drzwi . ja tak zrobilem i jest ok. czujnik idzie obok drzwi a nastepnie szparą pomiedzy blotnikiem i podszybiem i kawalkiem maski. widac kabelek jedynie na ktrotkim odcinku przy drzwiach, ale to sie nie rzuca wogole w oczy. Ja nie bylbym w stanie przeprowadzic czujnika przez otwor przy wiazce bo jest dosc duzy (trojkatny). W kazej chwili moge go bez problemu zdemontowac . jedyny problem to ze czujnik (zamontowany na parowniku) mi sie odkleja i aktualnie jest odklejony
Pozdrawiam.
  
 
Ja swój termometr przykręciłem do zaślepki tej "rączki" przy głowie kierowcy. Kabel po słupku, zaślepka do komory silnika - wyjać i włozyć. Robi sie spoko...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Przecież jak czujnik jest na tyle duży że nie chce przejsć od strony wnętrza to można go odpiąć od urządzenia i przeprowdzić do środka auta od strony komory silnika. A jak będą wyglądać przewody biegnące na zewnatrz łeeee fajans jakiś
  
 
THX za wszystkie uwagi, od jutrzejszego ranka bede wojował
  
 
Cytat:
2003-06-11 21:35:11, Mokry pisze:
Przecież jak czujnik jest na tyle duży że nie chce przejsć od strony wnętrza to można go odpiąć od urządzenia i przeprowdzić do środka auta od strony komory silnika.



jak chcesz odpiac czujnik ? trzeba by przeciac kabel a pozniej to lutowac - bedzie inny opor i inne wskazanie i wogole zabawa

Cytat:
A jak będą wyglądać przewody biegnące na zewnatrz łeeee fajans jakiś



u mnie przewody nie biegna na zewnatrza auta tylko po otwarciu drzwi widac je na slupku na odcinku paru centymentow ale sie nie rzucaja w oczy a dalej wchodza w szpare. po zamknieciu drzwi nic nie widac !!!
  
 
nie bardzo rozumiem po co kombinować i rozbierac pół samochodu żeby taki termo założyć...ja też mialem poprowadzony czujniczek przez drzwi,potem miedzy błotnikiem a podszybiem i spoko było...
  
 
Cytat:
2003-06-12 09:07:26, lipek pisze:

jak chcesz odpiac czujnik ? trzeba by przeciac kabel a pozniej to lutowac - bedzie inny opor i inne wskazanie i wogole zabawa

u mnie przewody nie biegna na zewnatrza auta tylko po otwarciu drzwi widac je na slupku na odcinku paru centymentow ale sie nie rzucaja w oczy a dalej wchodza w szpare. po zamknieciu drzwi nic nie widac !!!



Witeczka
Nie nie o odcinaniu raczej nie myślałem tylko o ewentualnej ingerencji w środek urządzenia i odlączenie go na czas montażu
A jesli chodzi o przeprowadzenie przewodu to spoko ja pomyślalem że masz na myśli przewód biegnący przez przedni słupek kawałek podszybia pod maskę... no by było strasznie fatalnie. Wiem coś o tym bo kiedys tak miałem przeprowadzony przewód do czujnika włączającego wentylator chłodnicy który akurat mi padł w trasie i musiałem się ratować
Pozdr
  
 
Witam Panie i Panów
Pragne poinfornmować że prace nad montażem termometru zostały zakończone i uwieńczone sukcesem Poszedłem jednak przez drzwi, nie chciało mi się bawić w szukanie odpowiedniej dziury :> , ale upychanie we wszelkie szpary poszło lepiej niż myślałem, kabelek jest praktycznie niewidoczny, a temperatura wnętrza: 25,6 stopnia C, temperatura zewnętrzna 23,4 stopnia
Wielkie dzięki za zaanagażowanie w rozwiązanie mojego problemu
pzdr.
  
 
A gdzie umiesciles czujnik zewnetrzny i jak jest ustawiony termometr zewnetrzny? chodzi oto czy pokazuje prawde na postoju czy podczas jazdy(wtedy powinien zanirzac o ok. 3 st C na postoju)
  
 
Cytat:
2003-06-12 18:52:20, road_runner pisze:
A gdzie umiesciles czujnik zewnetrzny i jak jest ustawiony termometr zewnetrzny? chodzi oto czy pokazuje prawde na postoju czy podczas jazdy(wtedy powinien zanirzac o ok. 3 st C na postoju)



Tak naprawde to montowalem go jakieś 20 minut, zaraz przed tym jak napisałem ostatni post, jeszcze nie jeździłem
Czujnik zewnętrzny przykleilem do najniższego żeberka zderzaka poldka (wlot powietrza), po lewej stronie z punktu widzenia kierowcy. Fajnie się tam wpasował, boje się troszke wpływu chłodnicy, ale dalej go umieścić nie bardzo mogłem bo kabel się kończył. Myśle że będzie dobrze
  
 
A ja mam pytanko ile taki termometr kosztuje co to za firma... czemu tak drogo hehe I czy ładnie się będzie prezentował na "borewiczowskiej" desce?
A swoją drogą to jestem ciekawy ile ostatnio miałem stopni Celsjusza we wnętrzu samochodu po 5 godzinnym postoju na pełnym słońcu

Pozdrówka



[ wiadomość edytowana przez: Mokry dnia 2003-06-12 19:33:32 ]
  
 
Cytat:
2003-06-12 19:31:11, Mokry pisze:
A swoją drogą to jestem ciekawy ile ostatnio miałem stopni Celsjusza we wnętrzu samochodu po 5 godzinnym postoju na pełnym słońcu


tego żaden termometr nie wytrzyma , a jeżeli mowa o termometrach typu OUT/IN to koszt około 80-90 zł o ile sie nie myle
  
 
Cytat:
2003-06-12 19:31:11, Mokry pisze:
A ja mam pytanko ile taki termometr kosztuje co to za firma... czemu tak drogo hehe I czy ładnie się będzie prezentował na "borewiczowskiej" desce?


Ok. 30zł, firma jak firma (taki krzaczek :>), nie bardzo wiem jak to jest z tą deską, więc powiem ze jest on koloru czarnego z niedużymi zielonymi przyciskami i niebieskawym podświetleniem. Ale pewnie są różne kolorki i w ogóle

Cytat:
A swoją drogą to jestem ciekawy ile ostatnio miałem stopni Celsjusza we wnętrzu samochodu po 5 godzinnym postoju na pełnym słońcu

Pozdrówka




Napewno bardzo dużo, a może i jeszcze więcej