Carina kolektor dolotowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukuje materiałów na temat elementów układu leanburn silnika 1,6. W szczególności elementów odpowiedzialnych za uruchanianie "zastawek" w kolektorze dolotowym. Czy w/w informacje znajdę w manualu Haynesa o carinie??
  
 
Zaworek EVRV sterowany z ECU i grucha podcisnieniowa jako element przestawiajacy listki przepustnic w kolektorze to wszystko.
  
 
Mam trzy pytania
1. Za co odpowiada ten zaworek?
2. Czy na rurce do gruchy powinien być zawór przepuszczający tylko w jedną stronę?? na allegro widziałem kolektor z takim zaworkiem:

http://moto.allegro.pl/item190575778_kolektor_ssacy_toyota_carina_e_93r_.html

co prawda auto było z roku 1993 (moje jest z 1995) ale u mnie tego zaworka nie ma. Powinien być czy nie??
3. Czy można jakoś regulować kiedy otwierają się te klapki?? przy jakich obrotach otwierają się standardowo??
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-06 17:33:02, Egiptos pisze:
Mam trzy pytania 1. Za co odpowiada ten zaworek? 2. Czy na rurce do gruchy powinien być zawór przepuszczający tylko w jedną stronę?? na allegro widziałem kolektor z takim zaworkiem: http://moto.allegro.pl/item190575778_kolektor_ssacy_toyota_carina_e_93r_.html co prawda auto było z roku 1993 (moje jest z 1995) ale u mnie tego zaworka nie ma. Powinien być czy nie?? 3. Czy można jakoś regulować kiedy otwierają się te klapki?? przy jakich obrotach otwierają się standardowo?? pozdrawiam


Komputer wysterowuje zaworek EVRV ktory albo sie otwiera na przelot podajac podcisnienie z kolektora do gruchy ktora przestawia os przepustnic,albo do atmosfery przez filterek gabkowy i wtedy grucha odpuszcza a sprezynawewnatrz gruchy powoduje ruch powrotny.
  
 
A ten zaworek blokujący widoczny na aukcji powinen być czy nie??
  
 
Cytat:
2007-05-07 08:17:16, Egiptos pisze:
A ten zaworek blokujący widoczny na aukcji powinen być czy nie??


Na zdjeciu jest kompletne urzadzenie ,EVRV to ten brazowy zaworek
  
 
Dziękuje bardzoza pomoc. Jeszcze mam jedną wątpliwość. Od gruszki idzie rurka do zaworka na jest na niej zaworek który blokuje (chyba) przepływ w jedną stronę. U mnie nie ma tego elementu. Zastanawiam się czy powinien być, czy dołożenie tego elementu na prezentowanym zdjęciu nie było "radosną twórczością". Obecność tego elementu popoduje chyba to że jak dojdzie do otwożenia dodatkowych kanałów to pozostają dłużej otwarte niż bez tego elementu. a może u mnie nie ma być tego dodatkowego zaworka bo w 1994 zmieniono chyba komputer wtryskowy i może ecu jakoś innaczej steruje zaworkiem EVRV.
  
 
Chyba mało przejrzyście się wyraziłem. U mnie nie ma tego czarno-białego elementu na rurce między gruszką a zaworem EVRV.
  
 
Cytat:
2007-05-10 07:23:04, Egiptos pisze:
Chyba mało przejrzyście się wyraziłem. U mnie nie ma tego czarno-białego elementu na rurce między gruszką a zaworem EVRV.


To nie jest zaworek ...diabli wiedza poco takie cos moze zatrzymuje wilgoc aby nie zawilgocic gruchy ale przepuszcza w obie stony.A moze niweluje drgania powietrza stabilizujac ruch silownika gruchy.Nigdzie nie opisano funkcji ale dosc czesto sie z taka plastykowa kryza spotykam na sterowaniu podcisnieniem z kolektora.
  
 
Dziękuje za odpowiedzi koledze Bigelektron-owi. To może z powodu braku tego elementu po zakupie mojej cariny zdażało się delikatne szarpanie-balansowanie (jakbym jechał z przyczepą na której jest baniak w połowie wypełniony wodą) przy jednostajnej jeździe w okolicy 2500 obr. (czyli pewnie wtedy kiedy otwiera się ten zawór EVRV). Teraz już się przyzyzwyczaiłem do jazdy nowym samochodem i przyspieszam w taki sposób, że nie ma tego efektu. Czy któryś z kolegów w silniku 1,6 lean burn po 1994 r ma lub widział u kogoś ten czarno-biały element opisany poniżej??
  
 
Cytat:
2007-05-11 08:33:53, Egiptos pisze:
Dziękuje za odpowiedzi koledze Bigelektron-owi. To może z powodu braku tego elementu po zakupie mojej cariny zdażało się delikatne szarpanie-balansowanie (jakbym jechał z przyczepą na której jest baniak w połowie wypełniony wodą) przy jednostajnej jeździe w okolicy 2500 obr. (czyli pewnie wtedy kiedy otwiera się ten zawór EVRV). Teraz już się przyzyzwyczaiłem do jazdy nowym samochodem i przyspieszam w taki sposób, że nie ma tego efektu. Czy któryś z kolegów w silniku 1,6 lean burn po 1994 r ma lub widział u kogoś ten czarno-biały element opisany poniżej??


Sprawdz czy wogole dziala czy nie rozsprzeglil sie silownik z ramieniem dzwigni przepustnic.
Takie szarpanie jest jek uklad odlaczysz
  
 
Da się to jakoś sprawdzić bez wyjmowania kolektora?? pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-12 22:13:52, Egiptos pisze:
Da się to jakoś sprawdzić bez wyjmowania kolektora?? pozdrawiam


Tak zasysasz strzykawka lekarska powietrze z gruszki a potem puszczasz i patrzysz na silownik i ramie czy porusza siez powrotem.Zassac musisz kilka objetosci strzykawki aby sie poruszylo wiec zaciskaj wezyk i wyciagaj strzykawe po zassaniu.
Potem podaj na zaworek 12V czy cyknie.
  
 
Dzięki. Strzykawek Ci u mnie dostatek, leczy się w końcu te koty, psy, chomiki, pszczoły................
  
 
Cytat:
2007-05-12 22:56:50, Egiptos pisze:
Dzięki. Strzykawek Ci u mnie dostatek, leczy się w końcu te koty, psy, chomiki, pszczoły................


Widzisz szkoda bo mi pol roku temu myszka padla na raka a nikt jej nie chcial operowac
  
 
Zdarzają się zmiany nieoperacyjne, a często zaawansowana choroba nowotworowa mocno podnosi niebezpieczeństwo zejścia podczas znieczulenia, może dlatego nikt się nie podjął zbiegu.
  
 
Witam. Stary post ale mam w tej sprawie jeszcze jedno pytanie.

1. Czy jeśli ECU steruje otwieraniem i zamykaniem zaworka evrv to robi to przy konkretnej prędkości obrotowej czy jest to dodatkowo powiązane z panującym w danym momencie podciśnieniem w układzie dolotowym?? Czy można jakoś ustawić aby ten zaworek otwierał się np. trochę później lub wcześniej??

2. Wydaje się mi że u mnie otwiera się w okolicach 2,5 tyś obrotów. Jak jadę ze stałą prędkością właśnie w okolicy tych obrotów to czasem ma wrażenie jakby układ połączony z zaworkiem evrv jest naprzemiennie włączany i wyłączany. Czy mogę równolegle do tego zaworka podpiąć małą żarówkę lub jakąś diodę 12v żeby sprawdzić czy moje podejrzenia są słuszne??
  
 
Cytat:
2008-07-11 12:06:03, Egiptos pisze:
Witam. Stary post ale mam w tej sprawie jeszcze jedno pytanie. 1. Czy jeśli ECU steruje otwieraniem i zamykaniem zaworka evrv to robi to przy konkretnej prędkości obrotowej czy jest to dodatkowo powiązane z panującym w danym momencie podciśnieniem w układzie dolotowym?? Czy można jakoś ustawić aby ten zaworek otwierał się np. trochę później lub wcześniej?? 2. Wydaje się mi że u mnie otwiera się w okolicach 2,5 tyś obrotów. Jak jadę ze stałą prędkością właśnie w okolicy tych obrotów to czasem ma wrażenie jakby układ połączony z zaworkiem evrv jest naprzemiennie włączany i wyłączany. Czy mogę równolegle do tego zaworka podpiąć małą żarówkę lub jakąś diodę 12v żeby sprawdzić czy moje podejrzenia są słuszne??


Mozesz zarowke 1.2 w 12V
Ale jezeli masz takie drgania to sprawdz czy silownik sie nie rozsprzeglil z listwa przepustnic.9zawleczka os0