MotoNews.pl
  

Korek chłodnicy??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam takie pytanie a mianowicie jak w temacie chodzi o nieszczęsny korek. Niedawno rozsypał mi się korek zamykający chłodnicę po prostu skorodował trzpień na którym znajduje sie zaworek. Kupiłem sobie nowy fabryczny korek za 19zł (rzemiosło 7 zł) i niestety zauwarzyłem że auto z nowym koreczkiem strasznie szybko nabiera temepratury i po chwili stania w koreczku włącza się wentylator. Oczywiście pomyślicie że to normalne ale jak już auto złapało temeperaturę i włączył się wentylator to zamiast schłodzić to chulał i chulał a przedtem na starym koreczku było ok temperaturka spadala szybko.
Cała sytuacja zaczęla mnie drażnić wymieniałem termostat płukanie chłodnicy zrobiłem i nic! Wreszcie udałem się do sklepu i pytam czy są jakieś różnie rodzaje korków do poldka? Na to facet mi odpowiada że nie. Ale to chyba bzdura bo założyłem nowy korek który miał naklejkę typ c i jest ok. A dodam jeszcze ze poprzedni korek kupiony trochę wcześniej miał typ b Niestety na ten który się rozleciał nie zwróciłem uwagi bo pomyślałem że korek jak korek i że jest to nieistotne. Ale z tego co zauważyłem trzymając dwa korki w ręce że typ b ma większy skok sprężyny a typ c ma twardszą sprężynkę i mniejszy o wiele skok.

Panowie i Panie o co w tym chodzi i jaki typ korka ma być do jakiej chłodnicy?? Bo przekonałem się dzisiaj na własnej skórze że rodzaj korka chłodnicy ma istotne znaczenie
Pozdrawiam
p.s mam starą chłodnicę nie aluminiową
  
 
No interesujące.....mój koreczek się też rozleciał...i wymieniłem, ale tak jak Ty Mokry, na ten tani, za 6 czy 7 zeta, typ B i dzialą juz 5 miesięcy bez zarzutu. Nic sie o dziwo nie przegrzewa itp... Czeski film ??
  
 
Ja już sam nie wiem chyba czeski film hehe
Ale fakt faktem że koreczki różnią się nie tylko w nazwie ale i w budowie.
No u mnie na typie c jest znaczna poprawa myślałem że na początku to sugestia ale nie! Dzisiaj było bardzo upalnie w Krakowie a wentylator chłodnicy już mi tak często nie świrował
  
 
nie widze fizycznych podstaw do wzmozonego grzania sie silnika (co nie znaczy ze ich nie ma).Ten wiekszy skok sprezyny nie powinien ograniczac obiegu cieczy chlodzacej.....Archiwum X
  
 
w df'ie miałem jakiś rzmieśniczy to przewód gumowy (przy korku) robił się płaski (jakby brak odpowietrzenia) ale korek wyglądał na OK, wymyśliłem że wymienie...teraz mam fabryczny typ C i jest OK
też dziwne...
pzdr.
  
 
No ale po coś są różne korki typ c i typ b pewnie jest i typ a no i czymś się różnią
  
 
Odświeżam temat, bo właśnie stoję przed problemem kupna. Problem kupna to jedno, a drugie to problem wyboru? Po tym co się naczytałem to nie wiem na co zwrócić uwagę. Mój korek nie ma żandych oznaczeń.
Mam 1,5GLE 1994r. Macie jakieś sugestie, może wiecie ile obecnie kosztuje, i czy warto kupować rzemiosło?
  
 
To proste. Weż stary, idz do sklepu i dopasuj taki zeby miał identyczny skok sprężyny.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
około 13zł fabryczny korek a mniej więcej połowe taniej korek rzemieślniczy
A co do typów to już się naczytałeś hyhy u mnie typ C spisuje się o wiele lepiej niż typ B . Mam jakby większe ciśnienie w układzie a sugeruje się o wiele twardszymi weżami gumowymi
  
 
Cytat:
To proste. Weż stary, idz do sklepu i dopasuj taki zeby miał identyczny skok sprężyny.


Biały wcale nie jest proste, bo z biegiem czasu materiał z którego jest wykonana sprężynka starego korka zmienia swoje właściwości.
Ponadto ja już mam tylko górę. Własnie dlatego wymieniam bo ten cały termostat szlag trafił
  
 
No to niepomogę Ci przyjacielu Ale z tego co zdążyłem się zorientować to kup państwowy typ "C"

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Cytat:
No to niepomogę Ci przyjacielu


Czy to ma oznaczać, że mnie lubisz
  
 
No skądże znowu
Wrecz przeciwnie "WINKO BYŁO WSPANIAŁE"
Chyba delikatnie robimy hihi

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Cytat:
Chyba delikatnie robimy hihi


Żeby to pierwszy raz
  
 
Cytat:
2003-09-16 21:41:03, MAJCHAL pisze:
Odświeżam temat, bo właśnie stoję przed problemem kupna. Problem kupna to jedno


Hm co za dylemat - ja poszedłem do sklepu i poprosiłem o "korek chłodnicy do poloneza" - Pani mi podała zza lady i po sprawie, w życiu bym sie nie zastanawiał jaki to typ
  
 
mam takie pytanie co do korka chłodnicy.Po odkręceniu korka chłodnicy na ZIMNYM silniku wyrzuciło mi trochę płynu nawet pod znacznym cisnieniem,zauważyłem też wycieki płynu na połoczeniach węży przy parowniku chociaż były z kręcone na maxa,zbiorniczek wyrównawczy i jego rurka drożne,moim zdaniem to korek chłodnicy nie puszcza nadmiaru płynu do zbiorniczka,napiszcie co o tym sądzicie i na jakiej zasadzie działa to całe ustrojstwo w korku.
  
 
Cytat:
2005-12-12 22:09:55, tur pisze:
mam takie pytanie co do korka chłodnicy.Po odkręceniu korka chłodnicy na ZIMNYM silniku wyrzuciło mi trochę płynu nawet pod znacznym cisnieniem,zauważyłem też wycieki płynu na połoczeniach węży przy parowniku chociaż były z kręcone na maxa,zbiorniczek wyrównawczy i jego rurka drożne,moim zdaniem to korek chłodnicy nie puszcza nadmiaru płynu do zbiorniczka,napiszcie co o tym sądzicie i na jakiej zasadzie działa to całe ustrojstwo w korku.



IHMO walnięty korek

edit: kup tylko fabryczny zamieniiki to szit


[ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2005-12-12 22:13:11 ]
  
 
To ja się podepne może przy okazji, skoro już wątek korka wyskoczył. Strasznie mnie dręczy przeznaczenie zbiorniczka wyrównawczego, który według swojej nazwy powinien coś wyrównywać. Jednak jak bym się nad tym nie zastanawiał to dochodzę do wniosku, że nie ma on na to fizycznej możliwości. O ile np. po zagotowaniu płynu w chłodnicy może on ujść swobodnie do owego zbiorniczka (ciśnienie pary utwiera zawór przezwyciężając docisk sprężyny) o tyle już nijak nie ma ten płyn ze zbiorniczka wrócić spowrotem do układu gdyż podciśnienie w nim działa na zawór w tą samą strone co sprężyna. No nie czaje tego a chciałbym. Robie sobie np. Beemki nowe i tam zbiorniczek połączony jest na stałe z chłodnicą i w dodatku dwoma wężykami. Tam wszystko działa normalnie i jestem w stanie zrozumieć dlaczego . Niech mnie ktoś oświeci o co chodzi z tym w Kancie/Poldku .
  
 
Trzeba by sie dokładnie przyjrzeć korkowi i wlewowi chłodnicy wtedy bedzie wiadomo jak to działa..... a działa na pewno
  
 
No kiedy ni ch**a nie działa bo jak mi sie przegrzewał to wypluwało wode do zbiorniczka zajebiście dobrze, ale ni grama nie wracało - przelewałem ręcznie po odkręceniu .