MotoNews.pl
  

Pęknięty pierścień = kłopoty :( potrzebny blok...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich - długo mnie tu nie było bo wyjechałem i utraciłem łączność ze światem no ale jak to zwykle w życiu bywa przygnały mnie do Was kłopoty otóż spotkałem ostatnio najgorsze "stworzenie" jakie można spotkać na drodze - czyli idiotę jadącego 70 km/h (najnowszą wersją Caravelli TDI) który gdy tylko próbowałem go wyprzedzić przyspieszał - i zaraz potem jak musiałem zrezygnować z wyprzedzania - zwalniał... Mówię Wam-podniosło mi się ciśnienie no i na najbliższej prostej wyrwałem do przodu-przez chwilę miałem satysfakcję widząc minę głupka, któremu ktoś wcisnął do głowy, że diesel to super przyspieszający i elastyczny silnik...niestety moje 1.6 przez małą chwilę oscylowało w granicach czerwonego pola (ponad 6 tys obrotów). Od tej pory zaczął brać olej (nie było żadnych innych objawów - zapalał i jeżdził OK) Męczyło mnie to branie oleju - więc sobie wymyśliłem, że zapiekły się pierścienie olejowe. Zdjęliśmy głowicę z kolegą i naszym oczom ukazał się obraz porażki - na jednym z cylindrów pękł pierścień, polatał sobie przez jakiś czas w rowku - potem sie zaklinował i wyrzeźbił "śliczny" rowek wzdłuż cylindra - tłok się wypalił ale kompresję trzymał jeszcze dolny pierścień i dlatego auto działało. Wniosek końcowy - blok do wyrzucenia I tu mam pytanko - czy ktoś wie/widział gdzieś/czy może ma taki blok na sprzedaż? Szukałem wstępnie w necie ale przeważnie są całe silniki Pozdrowionka....
  
 
cos mi dziwne kiedys chcialem zlamac orginalny pierscien z 4E-Fe i nic z tego tylko sie wygiol maksymalnie.....w porownaniu stary z fiata jakiegos juz nie pamietam strzelił jak z procy ..
  
 
Okaże sie to mniej dziwne jeżeli powiem, że silnik jest po remoncie i wsadzili mi tam jakieś hastingsy czy inne dziadostwo ?? no i jest (a raczej był) po pierwszym szlifie... poprzednie pierścienie (oryginalne) nie pękły chociaż pod koniec to już tuleje owalne były od wczoraj liczę straty i jestem coraz bardziej zdegustowany pozdr.
  
 
No i tutaj pies pogrzebany dlaczego pierscienie pekly ...?
Orginaly nie pekaja sam sie o tym przekonalem na wlasnych oczach, orginaly mozna powyginac we wszystkie strony a podroby strzelaja tak ze trzeba uwazac zeby oka nie stracic ....

Bo byly nie orginalne przykre ale prawdziwe, Gware jakas miales w silniku na ten pseudo remont a raczej kiepskiej jakosci pierscienie ?

Jesli dupa zbita to nowy silnik bo kombinacje alpejskie typu nowyn blok, glowica, uszczelki, pierscienie i pieron wie jeszcze co sie tam podzialo bo nie sadze ze nie bez skutku dla calego układu korbowo tlokowego
  
 
Cytat:
2007-05-28 09:00:15, Cromm pisze:
No i tutaj pies pogrzebany dlaczego pierscienie pekly ...? Orginaly nie pekaja sam sie o tym przekonalem na wlasnych oczach, orginaly mozna powyginac we wszystkie strony a podroby strzelaja tak ze trzeba uwazac zeby oka nie stracic .... Bo byly nie orginalne przykre ale prawdziwe, Gware jakas miales w silniku na ten pseudo remont a raczej kiepskiej jakosci pierscienie ? Jesli dupa zbita to nowy silnik bo kombinacje alpejskie typu nowyn blok, glowica, uszczelki, pierscienie i pieron wie jeszcze co sie tam podzialo bo nie sadze ze nie bez skutku dla calego układu korbowo tlokowego


Niecalkiem tak... wyginac mozna pierscienie uszczelniajace bo sa elastyczne.
Pierscienie zgarniajace olejowe sa zawsze kruche i rozginajac go na bok peknie zanim zrobisz szpare na maly palec.
Podejrzewam ze powodem byl zbyt maly luz na zamku,czyli zle spasowanie tulei po szlifie bylo zbyt ciasno.Silnik benzynowy moze spokojnie wytrzymac i 7000NWK a chwilowe przytrzymanie na 6000 w niczym nie przeszkadza.Aczkolwiek nigdy bym nie zalozyl pierscieni z podroby chyba ze TRW.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
wyginalem ten najgrubszy juz nie pamietam jaki to był ....
  
 
Cytat:
2007-05-27 18:36:41, Piotr_Dzialdowo pisze:
Wniosek końcowy - blok do wyrzucenia I tu mam pytanko - czy ktoś wie/widział gdzieś/czy może ma taki blok na sprzedaż? Szukałem wstępnie w necie ale przeważnie są całe silniki Pozdrowionka....



Kolega z forum Sterciu ma silniki do toyot. Sam bralem od niego glowice z 4A-FE do 7A-FE a wiec napewno ma reszte tego silnika. Z nim proponuje pogadac.


Kontakt (1)



[ wiadomość edytowana przez: szmyk dnia 2007-05-28 12:45:23 ]
  
 
tez wiem kto ma blok, sprawdz pw