| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-06-09 18:18:56 miernikiem uniwersalnym mierzac opornosc.. a jakie sa wartosci to poszukaj w archiwum..wiem,ze keidys je juz pisalem na forum na pewno ![]() |
zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2007-06-09 18:47:56 Musisz zdjąść kostkę od tego czujnika a opornośc czujnik sprawdzasz na stykach czujnika |
![]() Lukaszzz Escort Kielce | 2007-06-09 18:51:04
zeberko prosze opisz mi dokladnie jak mam to zrobic bo nie czaje mierzylem sonde ale tam sie wpinalo w kabelki i mierzylo rezystencje na pracujacym silniku a tu jak
|
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-06-09 20:19:58
chyba obojetnie do ktorego + a do ktorego - ale niech sie wypowie jakis elektryka. odpinasz zlaczke z wiazka od czujnika i mierzysz jego opornosc na stykach. najpierw na zimnym silniku, pozniej na letnim, pozniej na rozgrzanym i porownujesz z prawidlowymi wartosciami. [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-09 20:20:29 ] |
![]() Lukaszzz Escort Kielce | 2007-06-09 20:34:30
Oki wielkie dzieki a powiedz mi jeszcze czy pamietasz w jakim temacie to pisales bo nie moglem znalesc ale znalazlem wypowiedz Henryka i on pisal
pozdrawiam |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-06-09 20:44:24 no, ale w poscie Henryka masz juz wszystko wyjasnione..mierzysz opornosc na zimnym silniku i odczytujesz,ze wychodzi iles tam.. pozniej wlaczasz silnik, nagrzewasz go troche, mierzysz i powinno byc mniej.. znow wlaczasz silnik rozgrzewasz wylaczasz mierysz - znow powinno byc mniej. jednym zdaniem opornosc czujnika powinna malec plynnie wprost proporcjonalnie do wzrostu temp cieczy w ukladzie chlodzenia.pozdrawiam |
![]() Lukaszzz Escort Kielce | 2007-06-09 20:54:02
wielkie dzieki maciek701 jutro biore sie do sprawdzenia
aha i jeszcze jedno jak wskazowka jest w polowie to jest jaka temp i ile ma jak wychodzi z bialego pola pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieiki ![]() |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-06-09 20:59:23
jesli jest w polowie (rozumiem,ze w tej pozycji jest ona u Ciebie podczas normalnej jazdy)? to jest to ok. 88-92st. zreszta to jest niewazne. wazne, by czujnik mial 100kOhm na zimnym a w miare jego rozgrzewania opornosc plynnie sie zmiejszala i po kilku kilometrach jazdy (albo kilkanascie min na biegu jalowym) wynosila te 2kOhm czy ile tam Henryk napisal bo nie pamietam powodzenia
[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-09 21:00:28 ] |
![]() Lukaszzz Escort Kielce | 2007-06-09 21:05:27 oki zrozumialem
pozdrawiam |